تاثیر حضور گویندگان درموفقیت کسب و کارها

یکی از اولین و عمیق‌ترین راه‌های ارتباطی انسان‌ها با جهان اطراف، شنیدن است. کودکان قبل‌از به دنیا آمدن، در دوران جنینی تنها از راه شنیدن صدای مادر و گوش‌هایشان دنیا را می‌شناسند و هنگام تولد قبل‌ازآن‌که بتوانند راه بروند، حرف بزنند و حتی قبل‌از آن که قوه‌ی بینایی‌شان کامل شود، تنها از راه شنیدن صدای مراقبان خود دنیا را می‌شناسند و بعدها کشف می کنند که با رساندن صدای خود به گوش دیگران می‌توانند نیازهایشان را برطرف کنند بنابراین حرف زدن می‌آموزند و این مأنوس بودن با دنیای صدا تا بزرگسالی همراهشان می‌ماند.

 امروزه با گسترش فضای مجازی و دیجیتال، دنیای صدا تا حدی گسترش ‌یافته که مرزهای آن ناپیداست. اکثر مردم جهان قسمت وسیعی از نیازهای خود از جمله تفریح، ارتباط بین فردی، آموزش، کسب‌وکار و… را از طریق فضای مجازی برطرف می‌کنند و ساعات زیادی از روزشان در این محیط سپری می‌شود. با شیوع جهانی کرونا و لزوم قرنطینه، این حضور مجازی مردم پر رنگ تر شد به‌گونه‌ای که یکی از بزرگ‌ترین تفریحات آنان دیدن فـیلم، انیمیشن، کلیپ‌های طنز، انگیزشی و… است و همچنین فرایند تعلیم‌وتربیت مدارس و آموزش دانشجویان بر آموزش از راه مجازی استوار است.

 images_1662186739.png

 به واسطه همه‌گیر شدن و گسترش دنیای مجازی، نیاز به حضور گویندگان و صداپیشگان بیشتر احساس می شود، کسب‌وکارها برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از خدمات و محصولاتشان، نریشن و تیزر تبلیغاتی می‌سازند و مردم با دردسر کمتر، اکثر خریدهای خود را از راه دور و از طریق سفارش اینترنتی انجام می‌دهند.

اگر تیزر تبلیغاتی‌کیفیت بالایی داشته باشد، ممکن است از سراسر جهان مشتریانی طالب خدمات و محصولات کسب و کارها شود و برعکس اگر کیفیت لازم را نداشته باشد احتمال موفق نشدن آن مجموعه بالاتر می رود.

 یکی از اصلی‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین عامل موفقیت یا عدم موفقیت تیزرهای تبلیغاتی، گویندگی آنست. این‌که گوینده با چه لحنی محصولات را معرفی و به چه شیوه‌ای صحبت می‌کند بسیار مهم است و به تخصص بالایی احتیاج دارد بنابراین ضروری است کسب‌وکارها قبل ‌از ثبت سفارش گویندگی و سفارش نریشن از حرفه‌ای بودن گوینده تیزر تبلیغاتی مطمئن شوند.

تیزر تبلیغاتی باکیفیت به چندین عامل بستگی دارد مانند گوینده کاربلد، محیط و تجهیزات تخصصی، صدابرداران و مدیر دوبلاژ باتجربه که روند ضبط و کیفیت نهایی کار را بسنجد. استودیو ساینا با گردهم آوردن باتجربه‌ترین گویندگان و فراهم نمودن تمامی شرایط لازم، سعی در ارتقای هنر گویندگی و تولید نریشن های بسیار با کیفیت دارد.

 خدمات صوتی و دنیای صدا بسیار وسیع است و شاخه‌های گوناگونی دارد. یکی از شاخه‌های بسیار پرطرفدار گویندگی، دوبله و صدا بازیگری است.

 امروزه تولید انیمیشن و فیـلم به یک صنعت جهانی مبدل شده‌است و تماشای محصولات نمایشی، یکی از بزرگ‌ترین تفریحات کودکان و بزرگسالان محسوب می شود. تنها از طریق دوبله، کودکان می‌توانند با موضوع انیمیشن‌ها ارتباط برقرار کنند و اگر دوبله نباشد مردم نمی‌توانند فیـلم‌های ساخته‌شده سایر کشورهای جهان را تماشا کنند.

 دوبله همان‌طور که یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های گویندگی است یکی از سخت‌ترین و تخصصی‌ترین شاخه‌ها نیز محسوب می‌شود که انجام باکیفیت آن به تجربه بالایی احتیاج دارد و انجامش تنها از دست متخصصان این هنر برمی‌آید.

 به‌علت پر اقبال بودن دوبله، جوانان بسیاری در پی ورود به این عرصه هستند و می‌بایست اصول درست دوبلور شدن را نزد با تجربه‌ها بیاموزند. استودیو ساینا با هدف کمک به ارتقای هنر ارزنده دوبله، آماده راهنمایی و کمک به جوانان مشتاق این هنر است که البته یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشرفت در این عرصه، تمرین و ممارست در یادگیری است زیرا دوبله مانند هر مهارت دیگری تنها از راه تکرار و تمرین کسب می‌شود.

 یکی دیگر از شاخه‌های گویندگی که درحال گسترش است و هر روز مشتاقان بیشتری را به خود جذب می‌کند، گویندگی کتاب صوتی است.

 به‌علت پرمشغله بودن مردمان عصر جدید که وقت زیادی را پشت ترافیک، اتاق انتظارها، صف ها و غیره می‌گذرانند، مطالعه کتاب چاپی-کاغذی بسیار کاهش‌یافته و در عوض گوش دادن به پادکست و کتاب صوتی جایگزین آن شده‌است.

 برخلاف کتاب چاپی، کتاب صوتی را می‌توان همه جا همراه داشت و هنگام قدم زدن، پشت چراغ قرمز، قبل‌از خواب و… به آن گوش داد و سرانه مطالعه خود را بالاتر برد.

گویندگان کتاب صوتی باید به گونه‌ای به جای کاراکترهای مختلف کتاب اجرا کنند که مخاطب بتواند با موضوع داستان ارتباط برقرار کند و اگر گوینده‌ای کوچک‌ترین خطایی در متن خوانی داشته باشد ممکن است موضوع داستان تغییر کند و شنونده نتواند تا انتها همراه بماند.لحن شناسی و توانایی اجرا، مهارتی حیاتی برای گویندگی کتاب صوتی محسوب می شود.

images_1662186721.png

یکی از شاخه‌های خدمات صوتی که همگان با آن آشنایی دارند گویندگی تلفن گویـاست.تمامی مجموعه‌های بزرگ برای سهولت ارتباط با مشتریان، سفارش گویندگی تلفن گـویا می‌دهند.

 تلفن گـویا علاوه‌بر آنکه وجهه کسب‌وکار را حرفه‌ای‌تر جلوه می‌دهد، یک ضرورت برای ارتقای رضایت مشتریان است. گویندگان تلفن گـویا باید تشخیص بدهند که برای گویندگی تلفن گـویای هر مجموعه از چه لحن بخصوصی باید استفاده کنند برای مثال گوینده تلفن گـویای شرکت‌های لوازم آرایشی بهتر است خانم باشد و با لحن مهربانانه گفته شود اما گویندگی مجموعه‌های اداری و انتظامی با لحن رسمی و جدی‌تر انجام می‌شود.

 اگر گویندگی تلفن گـویا حرفه‌ای انجام نشود ممکن است باعث بی‌اعتبار شدن مجموعه و ذهنیتی منفی در مخاطبان ایجاد کند بنابراین لازم است سفارش گویندگی تلفن گـویا با دقت انجام شود و قبل از سفارش از متخصص بودن تولید کنندگانش اطمینان حاصل کرد.

images_1662186686.png

 گویندگان مجموعه استودیو ساینا هر کدام در بخش خاصی از  حرفه گویندگی تبحر دارند و می‌توانند خدمات صوتی را با بالاترین کیفیت ارائه دهند که این تسلط ناشی از تجربه زیاد، سواد حرفه‌ای و داشتن تکنیک حرفه‌ای بالا است.

 دنیای صدا و گویندگی بسیار وسیع است و امیدواریم توانسته باشیم گوشه‌ای از این دنیای جادویی را معرفی کنیم .

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها