فرش مدما چیست؟ آشنایی با انواع فرش دولایه

فرش یکی از وسایل پرکاربرد در منزل می‌باشد، که افراد از فرش به‌عنوان زیرانداز و یا وسیله تزئینی برای منزل استفاده می‌کنند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی فرش های مختلفی در بازار موجود می‌باشد، که یکی از این فرش‌ها، مدما می‌باشد. این فرش از دو لایه مجزا از هم تشکیل شده است و لایه‌های آن قابلیت جدا شدن از یکدیگر را دارد. لایه رویی آن شامل طرح و رنگ فرش می‌باشد و لایه زیرین آن مانند پد فرش عمل کرده و باعث می‌شود فرش بر روی سطوح مختلف مانند پارکت و سرامیک لیز نخورد. شست‌ و شوی این‌گونه فرش‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است و با توجه به ضخامت آن، که ضخامت هر دو لایه آن کمتر از یک سانتی‌متر می‌باشد، سریع خشک می‌شود، پس می‌تواند یک گزینه مناسب برای انتخاب خانم‌های ایرانی باشد.

فرش مدما، توسط ایرانیان اختراع شده است و دو لایه‌ی آن با یکدیگر متفاوت می‌باشد و به‌راحتی از هم جدا می‌شوند. استفاده از این فرش در منزل باعث می‌شود، فرش بر روی سطوح مختلف لیز نخورد و لایه زیرین آن به‌عنوان محافظ برای فرش عمل می‌کند. لایه بیرونی فرش دارای طرح‌های مختلفی می‌باشد و به‌گونه‌ای طراحی‌ شده است که با هر سلیقه‌ای همخوانی دارد، می‌توان برای لایه بیرونی فرش از چندین طرح مختلف استفاده کرد، تا باعث ایجاد تنوع در فرش شود، همچنین لایه‌های زیری و رویی آن به‌راحتی از هم جدا می‌شود و این امکان را به افراد می‌دهد که در صورت کثیف شدن فرش به‌راحتی آن را شستشو دهند.  شستشوی فرش با استفاده از ماشین لباس‌شویی نیز امکان‌پذیر است. جهت شستشوی انواع فرش می توانید از قالیشویی معتبر خدمات بگیرید.

مزایای فرش مدما یا دولایه

۱- امکان ایجاد تنوع درفرش

به دلیل این‌که، دو لایه فرش از یک دیگر جدا می‌شود، می‌توان با تغییر فصول فرش را تنوع دهید و از طرح‌های مختلف برای لایه رویی استفاده کنید و باعث ایجاد تنوع در منزل شوید.

۲- شستشوی آسان

بدلیل ضخامت کم این فرش و همچنین جدا شدن دو لایه از یکدیگر، شست‌وشوی این‌گونه فرش‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است. شستشوی لایه ی رویی با استفاده از ماشین لباس‌شویی انجام می شود و لایه زیرین بهتر است به‌صورت سنتی در منزل شستشو داده شود.

۳- عدم ایجاد حساسیت

به دلیل این‌که الیاف کاربردی در این فرش آنتی باکتریال می‌باشد، استفاده از این فرش‌ها، باعث ایجاد حساسیت برای افراد مختلف نمی‌شود. پس اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در منزل خود از حیوانات خانگی مراقبت می‌کنید، استفاده از این فرش‌ها  گزینه‌ی مناسبی برای شما می‌باشد، زیرا هیچ‌گونه پرز و موی را به خود جذب نمی‌کند.

۴- الیاف با کیفیت

الیافی که برای بافت فرش استفاده می شود، بسیار باکیفیت می‌باشند. بنابراین فرش‌ها در برابر شست‌وشوی زیاد آسیب‌پذیر نمی‌باشد و تغییری در رنگ و اندازه آن به وجود نمی‌آید.

۵- استفاده در مکان های پر رفت و امد

فرش مدما به گونه‌ای طراحی شده‌، که استفاده از آن‌، برای مکان‌های پررفت و آمد که گاهی با کفش نیز بر روی فرش‌ها راه می‌روند، وجود دارد.

۵- یک گزینه مناسب برای اتاق افراد کهنسال و کودکان می‌باشد.

 استفاده اثر فرش مدما به دلیل این‌که دارای لایه زیرین می‌باشد و این لایه باعث می‌شود، هیچ‌گونه لغزشی بر روی سطوح مختلف به وجود نیاید، یک گزینه مناسب برای اتاق افراد کهنسال و کودک می‌باشد.

معایب فرش مدما یا دولایه

۱- برای خرید این‌گونه فرش‌ها، تعداد کمی فروشگاه حضوری وجود دارد و غالبا فرش به‌صورت حضوری وجود ندارد و تنها از طریق آنلاین می‌توان این فرش‌ها را سفارش داد.

۲- دارای قیمت بالاتری نسبت‌به سایر فرش‌های ماشینی می باشند.

۳- با توجه به ضخامت کم این فرش‌ها، مورد پسند برخی افراد به عنوان جایگزین فرش نیست.

۴- لایه زیرین فرش‌ها، پرزهای زیادی را به خود جذب کند و باعث ایجاد ظاهر نامناسب برای لایه زیرین می شود، باید این پرزها توسط برس از آن جدا شود.

۵- فرش مدما تنها به‌صورت مستطیل در بازار موجود می‌باشد و در اشکال هندسی دیگر تولید نمی‌شود.

طریقه استفاده از فرش مدما چگونه می‌باشد؟

برای استفاده از فرش، نیازی به انجام کار خاصی نیست.  ابتدا باید لایه زیرین بر روی مکان مورد نظر پهن شود و در واقع استفاده از آن، مانع از لغزیدن فرش می‌شود و سپس لایه رویی بر روی قسمت لایه زیری قرار داده شود. برای چسباندن این دو لایه به یکدیگر، نیازی به استفاده از هیچ چسبی نیست. زیرا این فرش‌ها به گونه‌ای بافته شده‌است که الیاف آن خاصیت چسبندگی دارد و این چسبندگی باعث می‌شود دو لایه به‌راحتی بر روی یکدیگر قرار بگیرند و این خاصیت در زمان شستشو از بین نمی‌رود. جهت شستشوی فرش مدما می توانید از یک قالیشویی معتبر خدمات بگیرید.

ابعاد فرش مدما

فرش‌ها در ابعاد مختلفی در بازار موجود می‌باشند فرش مدما نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد و دارای اندازه‌های مختلفی می‌باشد و با توجه به این‌که سفارش این‌گونه فرش‌ها، به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، می‌توانید ابعاد موردنظر خود را به شرکت‌های تولیدکننده سفارش دهید، تا بتوانند فرش مورد نظر شما را تولید کنند و از این نظر هیچ‌گونه دغدغه‌ای نداشته باشید. 

 طول عمر فرش مدما

همانگونه که می‌دانید طول عمر بیشتر وسایل بستگی به نوع مراقبت آن‌ها دارد وطول عمر فرش مدما نیز، بستگی به نوع مراقبت افراد دارد و باید فرش‌ها به گونه‌ای باشد که آلودگی کمتری برسطح آن‌ها جذب شود و به‌صورت مرتب جارو کشیده شود تا امکان پوسیدگی آن‌ها کمتر باشد. اما به‌طور معمول با توجه به الیاف بکار برده در این فرش‌ها طول عمر آن‌ها بین پنج‌تا ده سال می‌باشد‌.  لایه رویی این فرش‌ها دارای ضمانت یک‌ساله می‌باشد و لایه زیرین آن برای سال‌های متوالی قابل‌استفاده می‌باشد.

 

از فرش مدما برای چه سطوحی می‌توان استفاده کرد؟

اصولاً از فرش مدما به‌عنوان زیرانداز استفاده می‌شود و طرح‌های آن به‌گونه‌ای جذاب می‌باشد،که باعث افزایش جذابیت دکوراسیون منزل می‌شود. اما استفاده از این فرش‌ها برای هرگونه سطحی اعم از سرامیک، پارکت و موزاییک هیچ‌گونه ایرادی ندارد و به‌راحتی می‌تواند بر روی این سطوح استفاده شود.

 

در هنگام خرید فرش مدما باید به چه نکاتی توجه کرد؟

۱- رنگ فرش

رنگ فرش باید به گونه ای انتخاب شود، که با سایر وسایل منزل همخوانی داشته باشد و باعث ایجاد جذابیت دکوراسیون منزل شود.

۲- اندازه فرش

اندازه فرش باید به‌گونه‌ای باشد که استفاده از آن برای مکان‌های مختلف ، متناسب باشد و چنانچه برای جلوی مبلمان استفاده می شود، پایه‌های مبل بر روی آن قرار نگیرد. همچنین  اندازه آن بیش‌از اندازه کوچک، نباشد.  

۳- استحکام فرش

اگر جزو افرادی هستید که استحکام فرش برای شما بسیار اهمیت دارد، باید بدانید که طول عمر فرش‌های مدما نهایت ده سال می‌باشد و چنانچه می‌خواهید بیشتر از این فرش استفاده کنید، بهتر است گزینه‌های دیگری را انتخاب کنید .

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
رضا

گول تبلیغاتشون رو نخورید.به مرور کیفیت رنگاش از بین میره چون مثل بنر چاپ میکنن اصلا فرش نیست. پدزیریش هم آشغال جمع کن هست وپر از پرز ومو میشه وغیر قابل شستن هست.حیف پول