ساندویچ پانل چیست | کاربرد ساندویچ پانل

یکی از مصالح مدرن پیش ساخته که امروزه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد ساندویچ پانل است، این مصالح مدرن ساختمانی در صنعت ساختمان سازی و سوله سازی کاربرد بسیار دارد. اجزاء تشکیل دهنده ساندویچ پنل شامل فوم عایق و ورق است؛ نام دیگر فوم هسته ساندویچ پانل است که تمام خواص آن را با خود به همراه دارد.

ساندویچ پانل چگونه ساخته می‌شود

پانل ساندویچ که عمدتاً در صنعت ساخت و ساز از آن استفاده می‌شود از دو لایه ورق و یک لایه فوم عایق تشکیل شده است، فوم عایق ساندویچ پانل دارای مدل های خاص و متنوع ای است که دانسیته آن ها با یک دیگر متفاوت است.

ورق ساندویچ پنل از جنس آلوزینک و گالوانیزه است که بر روی دو طرف پهن فوم قرار داده می‌شود تا آن را در مقابل موارد طبیعی از جمله آب، گرد و خاک حفظ نماید.

فوم هسته پانل بسیار حیاتی است و باید مورد توجه قرار بگیرد یکی از اصلی ترین مواردی که باید مد نظر داشت جنس فوم است که در طولانی مدت دچار مشکل نشود همچنین ورق ها هم خیلی مهم هستند.

روش تولید ساندویچ پانل

تولید ساندویچ پانل

ساندویچ پنل های امروزی به دو صورت کانتیوز و دیس کانتینیوز تولید می‌شوند باید مد نظر داشت که در این دو روش بسیار تفاوت هایی وجود دارد که باید به آن توجه داشت، اولین مورد زمان تحویل ساندویچ پانل دیس کانتینیوز یا همان تولید به صورت دستی بسیار سریع تر است اما در روش کانتینیوز یا همان اتوماتیک تولید پانل سبب می‌شود تا زمان تولید آن بیشتر شود.

در هر دو روش از یک نوع فوم عایق و یک ورق مشخص استفاده می‌شود اما تفاوت دوم دیگر این است که کیفیت پانل که به صورت کانیتینیوز تولید می‌شود بیشتر است.

در هر دو حالت تولید پانل پس از قرار گیری فوم بر روی عایق و تنظیم میزان برش آن ورق ها توسط چسب های قوی و مخصوص بر روی فوم عایق هسته پنل قرار خواهند گرفت و پس از آن بسته بندی و برش داده می‌شوند.

انواع فوم ساندویچ پانل

هسته پانل متشکل از فوم عایق است که می‌تواند خواص بسیاری را با خود به همراه داشته باشد از جمله این خواص می‌توانیم به برودت هوا برودت صدا و… اشاره داشت. فوم ساندویچ پانل نقش اصلی در بخش تولید را بر عهده دارد پس باید در حین خرید و تولید آن توجه بسیار شود.

فوم های زیادی در داخل بازار داخلی ایران موجود است که خواص عایق بودن را با خود به همراه دارند اما پر کاربرد ترین آن ها در صنعت ساندویچ پانل فوم پلی یورتان، فوم پلی استایرن، فوم پشم شیشه، فوم پشم سنگ، فوم اکس پی اس است.

ورق ساندویچ پانل

یکی دیگر از مواردی که بسیار مهم است ورق و میزان ضخامت آن است که سبب می‌شود ساندویچ پنل شما طول عمر بیشتری را داشته باشد، شما باید در حین خرید ساندویچ پانل با توجه به نیاز های خود و کارگاه تولیدی صنعتی مورد نظر ورق و وفوم مورد نظر خود را سفارش دهید.

انواع ورق ساندویچ پانل

ورق به دو دسته کلی از لحاظ جنس طبقه بندی می‌شود ورق آلوزینک، ورق گالوانیزه است که دو نمونه از پر کاربرد ترین های بازار هستند، البته ورق آلومینیوم یکی دیگر از محبوب ترین ورق ها در صنایع مختلف است اما در تولید ساندویچ پانل به عنوان ورق پر مصرف مطرح نمی‌باشد.

رنگ بندی ورق ساندویچ پانل

اگر رنگ برای شما بسیار مهم است باید قبل از خرید از موجودی رنگ برند مورد نظر خود اطلاعات کافی داشته باشید، اما به صورت کلی پانل در رنگ های سفید، قرمز، کرمی و آبی تولید می‌شود این ۴ نوع رنگ جزء اصلی ترین ها در تولید پانل است.

اما اگر به دنبال یک رنگ خاص هستید که به سازه شما جلوه خاصی بدهد باید هزینه آن را بپردازید شرکت های تولید کننده ایران به دلیل کم بودن تولید رنگ های غیر محبوب از خرید شیت های ورق رنگی استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل ۴ مدل یا ۵ مدل رنگ پایه دارند و در صورت نیاز مشتری رنگ های دیگر هم تولید  می‌شود اما با هزینه بیشتر که باید از سوی خریداری پرداخت شود.

ساندویچ پانل دیواری

کاربرد ساندویچ پانل

از این مصالح مدرن ساختمانی برای تولید انواع سوله در سریع ترین زمان ممکن نسبت به مصالح ساختمانی سنتی استفاده می‌شود یکی دیگر از کاربرد های اصلی ساندویچ پانل در ساخت انواع خانه پیش ساخته و ویلا پیش ساخته است.

در صنعت امروزی ساندویچ پنل جایگاه بسیار خوبی دارد چرا که در صنعت پزشکی داروسازی، آزمایشگاه، اتاق عمل و… از پانل اتاق تمیز استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل اتاق تمیز چیست؟

این نوع پنل به دلیل ایزوله بودن محیط عدم ورود و خروج گرما و سرما به محیط از خارج محیط و عدم ورود گرد و غبار به داخل سازه سبب شده است تا برای آزمایش های پزشکی و دیگر موارد مانند اتاق های عمل و … مناسب باشد.

امروزه کلین روم نام دیگر اتاق تمیز است.

معمولاً کلین روم پانل از ضخامت بالاتری نسبت به سازه های معمولی ساخته شده توسط ساندویچ پانل دارد.این سازه ها دارای استاندارد بهداشتی هستند.

اتاق حمل بار ساندویچ پانل

استفاده از پانل به دلیل عایق بودن گرما  وسرما سبب شده است در اتاق های حمل بار یخچالی از این متریال ساختمانی استفاده شود تا از به هدر رفتن انرژی جلوگیری شود و بتوانیم با کم ترین هزینه از اتاق های حمل بار یخچالی استفاده کنیم.

یکی دیگر از موارد پر کاربرد استفاده از ساندویچ پانل ساخت اتاق های چادری معمولی برای کامیون های ترانزیت است.

نصب ساندویچ پانل

پس از خرید باید به دنبال یک تیم نصاب پانل حرفه ای باشید تا ساندویچ پانل ها را به صورت درست و با دقت بالا نصب نمایند زیرا که این کار نیازمند یک تیم حرفه ای و با تجربه می باشد ور اگر پانل ها به درستی نصب نشوند و یا پیچ و مهره و واشر های استفاده شده در آن شل بسته شود یا اشتباه بسته شود باعث خراب شدن سازه می شود. نصب ساندویچ پانل به دو صورت نصب ساندویچ پانل دیواری و نصب ساندویچ پانل سقفی انجام می شود که هر کدام از این دو نوع روش های نصب مخصوص خود را دارند و روش هر کدام با دیگری متفاوت است.

شما می توانید برای نصب ساندویچ پانل خود به تیم مرکز پانل تکیه کنید زیرا تیم ما دارای تیم حرفه و با تجربه بسیار بالا می باشد و این اطمینان خاطر را به شما عزیزان می دهیم که پانل های شما به درستی و دقت بالا نصب خواهند شد و هیچ مشکلی برای آن ها پیش نخواهد آمد.

قیمت ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل بستگی به نوع ضحامت و نوع ورق مورد استفاده متفاوت است از این رو نمیتوانیم قیمت دقیق را برای ان مشخص کنیم به همین دلیل بسته به نیاز شما قیمت ممکن است متفاوت باشد از عواملی که بر روی قیمت ساندویچ پنل تاثیر مستقیم دارد رنگ بندی پانل، فوم عایق مورد نظر و جنس ورق است.

پس به صورت مستقیم امکان درج قیمت دقیق نمی‌باشد شما عزیزان می‌توانید با مشاورین مرکزپانل در رابطه با قیمت در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها