بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی چیست؟

بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی چیست؟

استفاده از انواع فرش در کفپوش خانه از دیرباز بین ایرانیان مرسوم بوده و به نسلهای فعلی هم به ارث رسیده است. از آنجا که امروزه نسل جدید تمایل زیادی به نگهداری حیوانات خانگی پیدا کرده اند. می بایست در انتخاب فرش برای خانه های خود دقت بیشتری داشته باشید. چرا که انتخاب بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی بایدها و نبایدهای خاص خود را می طلبد. از آنجا که حیوانات خانگی مطمئنا ریزش مو خواهند داشت و ممکن است فرش ها را گاها کثیف کنند و یا حتی ناخن هایشان داخل الیاف فرش گیر کند و … باید در انتخاب فرش مناسب برای صاحبان حیوانات تمام این موارد مد نظرتان باشد تا با مشکل تمیزکاری و یا جمع کردن موهای حیوان روبرو نشوید. البته که راحتی حیوان نیز باید در انتخاب بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی مد نظر باشد.

در این مقاله باید ها و نبایدهای خرید فرش برای خانواده هایی که تمایل دارند حیوان خانگی داشته باشند را آورده ایم تا در انتخاب بهترین و مناسب ترین فرش شما را یاری کرده باشیم تا انتها با ما همراه باشید.

استراحت کردن حیوان روی فرش

نکات مهم در انتخاب بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی

در هنگام خرید و انتخاب بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی باید به مواردی چون: بادوام بودن و مقاومت در برابر آلودگی های احتمالی و لکه ها توجه داشت.

دوام بالای فرش

اکثر حیوانات خانگی که امروزه افراد برای نگهداری در خانه انتخاب میکنند سگ ها و گربه ها هستند. اولین نکته در زمان انتخاب فرش برای افرادی که حیوان خانگی دارند در درجه اول دوام فرش در برابر پنجه های تیز سگ ها و گربه های خانگی است. سگ و گربه به شکل غریزی پنجه های خود را روی سطوح و کف می کشند. اگر فرش انتخابی شما از دوام خوبی برخوردار نباشد تکرار این حرکت حیوان سبب از هم گسستن تار و پود فرش خواهد شد. به همین سبب باید فرشی را انتخاب کنید که از دوام بالایی برخوردار باشد تا در برابر این غریزه حیوان مقاوم و با دوام باشد.

استراحت کردن سگ روی بهترین فرش

مقاومت در برابر آلودگی های احتمالی

در انتخاب بهترین فرش برای خانه ای که در آن از حیوان نگهداری میکنند، دقت کنید که همه حیوانات در هنگام غذا خوردن غذای خود را در اطراف ظرف غذای خود پخش میکنند. یا در گوشه ای غذا را پنهان میکنند تا بعدا به سراغش بروند. بنابراین احتمال کثیف شدن فرش در خانه ای که حیوان خانگی دارند بسیار بالاست.

پس بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی فرشی است که بتوان به راحتی لکه ها را از روی آن پاک کرد. بهترین گزینه برای صاحبان حیوانات خانگی فرش هایی با رنگ تیره است. لکه روی فرش های تیره کمتر دیده می شود. اگر انتخاب شما فرش تیره بود نیز به این اکتفا نکنید که فرش تیره است و لکه ها دیده نمی شوند تمیز کاری مداوم فرش در خانه هایی که حیوان خانگی دارند امری ضروری و واجب است چرا که ممکن است سلامت اعضای خانواده و خود حیوان نیز به خطر بیفتد.

صاحبان حیوانات خانگی باید لکه های ایجاد شده توسط حیوان را از روی فرش هر چه سریعتر پاک کنند. اگر لکه کهنه شود پاک کردن آن سخت تر خواهد شد شاید هم اصلا پاک نشود و آثار آن برای همیشه روی فرش باقی بماند.

انتخاب الیاف مناسب فرش برای افرادی که حیوان خانگی

در انتخاب بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی باید به الیاف فرش نیز دقت داشت. تا هم دوام خوبی داشته باشد و دیگر اینکه بتوان به راحتی لکه ها را از روی آن پاک کرد و مهم تر از آن فرش با طبیعت حیوان سازگاری داشته باشد.

فرش های پشمی

پشم جزء الیافی است که از دوام بالایی برخوردار است و کاملا طبیعی است. معمولا انواع فرش های پشمی بسیار دیرتر از فرش های دیگر که الیاف مصنوعی دارند کثیف می شوند. ولی باید توجه داشت که قیمت فرش پشمی به مراتب ازدیگر فرش ها گرانتر بوده و کسانی که قصد خرید این فرش ها را دارند باید به این نکته نیز توجه داشته باشند.

و البته که معمولا حیوانات نیز استراحت روی فرش های پشمی را بیشتر ترجیح میدهند.

تمیز کردن فرش برای کسی که حیوان خانگی دارد

فرش هایی با الیاف نایلونی

الیاف نایلونی بسیار با دوام هستند. توجه داشته باشید دوام نایلون نسبت به پشم بیشتر است و قیمت مناسبتری هم نسبت به الیاف پشمی دارند. از آنجا که حیوانات تحرک بالایی دارند و مدام در حال حرکت و بازی روی فرش هستند. باید در انتخاب بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی، فرشی را برگزینید که از دوام خوبی در برابر حرکت زیاد حیوان برخوردار باشد. فرش های که با الیاف نایلونی بافته شده اند بهترین گزینه برای صاحبان حیوانات خانگی هستند و به آسانی زیر پنجه های تیز حیوان فرسوده و خراب نمی شوند. نکته مهم در انتخاب فرش نایلونی این است که الیاف نایلونی رطوبت و کثیفی را به آسانی به خود جذب نمیکنند. بنابراین به راحتی می توان آلودگی ها را از روی فرش تمیز کرد.

فرش های ماشینی با تراکم بالا

انواع فرش هایی که تراکم بالایی دارند از دوام خوبی در برابر پا خوردگی و شستشو برخوردارند. الیاف به کار رفته در فرش های تراکم بالا از جنس اکرلیک است که گذشته از دوام بالا مانع آلرژی و حساسیت افراد خانواده و حتی حیوانات می شوند. در تمیز نگهداشتن فرش بسیار کوشا باشید لازم است فرش های خانه ای که در آن از حیوان خانگی نگهداری می شود هر روز با جاروبرقی تمیز شوند. شاید شما روی فرش موهای حیوان را نبینید ولی در بین الیاف فرش و شکاف ها موهای حیوان نفوذ کرده و آلودگی و حساسیت ایجاد خواهند کرد.

بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی فرشی است که پر پرز و ریشه دار نباشد. موی حیوان بین پرزهای بلند فرش نفوذ میکند و تمیز کردن چنین فرشی از موی حیوان بسیار دشوار خواهد بود. معمولا ریشه های فرش توسط حیوانات جویده و یا به ناخن های آنها گیر کرده و خیلی زود خراب می شوند. فرش های ظریف و قدیمی نیز اصلا مناسب خانه هایی که از حیوان خانگی نگهداری می کنند نیستند.

سخن پایانی

در انتخاب بهترین فرش برای صاحبان حیوانات خانگی به این توجه کنید که شاید لازم باشد فرش را به دفعات بشورید. بهتر است حیوان خانگی خود را مرتب تمیز کنید و برنامه حمام و شستشوی حیوان را فراموش نکنید. مطمئنا شستشو و همچنین خشک کردن حیوان کار بسیار راحت تری از شستشوی فرش است.

جاروی مداوم فرش در خانه ای که از حیوان نگهداری میشود به تمیزی و دوام فرش بسیار کمک میکند.

بهتر است اگر فرش توسط حیوان جویده شد. برای تعمیر از رفو کاران فعال در قالیشویی کمک بگیرید. تا مجبور نشوید هزینه بیشتر برای خرید فرش تازه پرداخت کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها