آشنایی با میلگرد کلاف و انواع آن در آهن۱۱۸

از جمله محصولات رایج در صنعت ساختمان‌سازی و صنایع دیگر میلگردها هستند. به طور کلی این مقاطع فولادی نقش بسیار مهمی را در ساختمان‌سازی ایفا می‌کنند. از انواع میلگرد به منظور افزایش مقاومت بتن استفاده می‌شود. از آنجایی که بتن قدرت کافی جهت تحمل نیروهای کششی را ندارد، به منظور جبران این ضعف از میلگرد استفاده می‌شود. میلگردها که به صورت ساده و آجدار تولید می‌شوند، به دو روش کلاف و شاخه عرضه شده و به فروش می‌رسند. کلاف ساده و آجدار دو محصولی هستند که کاربرد گسترده‌ای دارند. به منظور آشنایی با میلگرد کلاف و انواع آن با ما در آهن۱۱۸ همراه باشید.

آشنایی با انواع میلگرد کلاف

میلگرد کلاف در واقع میلگردهایی هستند که در روند تولید به صورت کلاف تولید می‌گردند. انواع آن‌ها نیز شامل کلاف ساده و کلاف آجدار است. در این بخش با هر یک از آن‌ها و کاربردهایی که دارند آشنا می‌شویم.

آشنایی با کلاف ساده

آشنایی با کلاف ساده

کلاف ساده از میلگرد ساده تولید می‌شود. از این رو تمام ویژگی‌های میلگرد ساده را داراست. سطح این محصول فاقد هر نوع آج بوده و یکدست است. معمولا از میلگردهایی با سایز کم جهت تولید کلاف استفاده می‌شود. قطر کلاف ساده بین ۵.۵ تا ۱۶ میلی‌متر است. انواع کلاف ساده به شرح زیر است:

۱.میلگرد ۵٫۵ کلاف ساده RST34

۲.میلگرد ۶٫۵ کلاف ساده RST34

۳.میلگرد ۸ کلاف ساده RST34

۴.میلگرد ۱۰ کلاف ساده RST34

آشنایی با کلاف آجدار

آشنایی با کلاف آجدار

نوع دیگر از کلاف، به صورت آجدار است. این محصول نیز از میلگرد آجدار تولید می‌شود و ویژگی‌های میلگرد آجدار را داراست. سطح کلاف آجدار دارای شیارهایی است که به همین منظور به آن کلاف آجدار گفته می‌شود. استفاده از این نوع کلاف در مقایسه با نوع قبلی رایج‌تر است. با توجه به سایزی که دارند قیمت آن‌ها تعیین می‌شود.

آشنایی با کاربرد میلگرد کلاف

  • اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد میلگرد کلاف در ساختمان‌سازی است.
  • از این محصول به منظور ساخت خرپا و تیرچه نیز استفاده می‌شود.
  • کاربرد دیگر کلاف در تولید سیم‌های مفتول مانند سیم بکسل است.
  • از این محصول به منظور ساخت سیم خاردار نیز استفاده می‌شود.
  • به منظور تولید انواع توری از جمله توری حصاری، توری مرغی، توری فرنگی و… استفاده می‌شود.
  • کاربرد دیگر آن مربوط به ساخت و سازهای مختلف فولادی است.

آشنایی با روش تولید میلگرد کلاف

به منظور تولید میلگرد کلاف از شمش‌های فولادی و روش نورد استفاده می‌شود. به منظور تولید ابتدا کوره را تا دمای مورد نظر گرم کرده و شمش‌های فولادی را در آن حرارت می‌دهند. زمانی که شمش‌ها حرارت مورد نیاز را دریافت می‌کنند از کوره خارج شده و وارد مرحله سردسازی می‌شوند. لازم به ذکر است از میلگرد کلاف به منظور تولید صنایع مفتول سازی و صنایع مفتولی استفاده می‌شود.

زمانی که شمش‌ها به حالت میلگرد در آمدند، در طی فرآیندی به حالت رول در می‌آیند. مواد اولیه که به منظور تولید میلگرد کلاف استفاده می‌شود به راحتی در کوره امکان حرارت دادن به آن وجود دارد. قطر داخلی در کلاف‌ها ۸۵ میلی‌متر است. وزن آن‌ها نیز در حدود ۲۲۰۰۰ کیلوگرم است. ابعاد و وزن کلاف با توجه به استانداردهای کارخانه مورد نظر تعیین می‌شود. در صورتی که نیاز به تولید با وزن بیشتر باشد، توسط جوشکاری این مسئله امکان پذیر است. لازم به ذکر است از میلگرد به منظور تقویت بتن و افزایش مقاومت آن استفاده می‌شود. بنابراین روش تولید آن می‌بایست دقیق انجام شود.

آشنایی با انواع کلاف از نظر درصد کربن

میلگرد کلاف ساده از نظر درصد کربن بکار رفته در آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. در ادامه در مورد هر یک توضیح مختصری آورده‌ایم:

کلاف کم کربن

یکی از انواع کلاف، کلاف کم کربن است. این محصول همانطور که از نامش پیداست درصد کربن کمی دارد. از ویژگی‌های آن نیز می‌توان به انعطاف پذیری بالا و خاصیت جوش‌پذیری مطلوب اشاره کرد. در شرایط سرد این کلاف از خاصیت چکش‌خواری مطلوبی برخوردار بوده و به راحتی می‌توان طول آن را کنترل کرد.

کلاف کربن متوسط یا پر کربن

نوع دیگری از کلاف‌ها وجود دارند که درصد کربن بکار رفته در آن‌ها مقدار مقدار یا بیشتر است. این کلاف‌ها از انعطاف پذیری کمتری برخوردار است. کاربرد آن‌ها نیز در تولید تایر و لاستیک، انواع فنر، سیم و سازه‌های پیش تنیده و… است.

شرایط نگهداری و حمل کلاف

خرید انواع میلگرد

نگهداری و حمل کلاف می‌بایست با دقت بالا و شرایط کنترل شده صورت گیرد. قبل از استفاده از میلگرد کلاف می‌بایست کلاف آن‌ها را باز کرده و سپس استفاده نمایید. به منظور نگهداری میلگردها می‌بایست از خرک‌های چوبی استفاده نمود. چرا که نباید به صورت مستقیم روی زمین قرار گیرد. در اینصورت دچار زنگ زدگی می‌شود. به منظور حمل آن‌ها نیز از پوشش‌های نایلونی استفاده نکنید. اینکار سبب زنگ‌زدگی میلگرد می‌شود. جهت پوشش آن‌ها از پوشش برزنتی استفاده کنید.

آهن۱۱۸ مرکزی معتبر به منظور فروش انواع آهن آلات و محصولات مفتولی است. جهت خرید انواع میلگرد، تیرآهن، پروفیل، نبشی، ناودانی، سپری و… با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی با شماره ۰۲۱۵۴۴۷۳ تماس بگیرید. همچنین به منظور مشاهده محصولات به وب سایت آهن۱۱۸ مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها