انواع فایروال های سیسکو

اگر انواع فایروال های سیسکو را نمیشناسید و به دنبال بهترین ابزار به جهت برقراری امنیت شبکه هستید مطالعه ی این مقاله را از دست ندهید. در ادامه به انواع فایروال های سیسکو، ویژگیها و معرفی بهترین فایروال سیسکو پرداخته ایم.

امنیت شبکه و ضرورت آن

امنیت شبکه و جلوگیری از حملات داخلی و خارجی یکی از اقدامات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید معمولا این محافظت به طرق مختلفی انجام میشود برای اینکه با لزوم امنیت و محافظت از شبکه و روشهای مختلف آن آشنا شوید و به جهت درک بهتر مطالب این مقاله به شما پیشنهاد میکنیم پیش از مطالعه ی ادامه ی این مطلب بر روی لینک “امنیت شبکه” کلیک کرده تا با تمامی روشهای موجود برای حفاظت از شبکه آشنا شوید.

آموزش فایروال

حال که با بهترین روشهای امنیت شبکه آشنا شده اید بهتر است پیش از معرفی انواع فایروال های سیسکو به پاسخ این سوال بپردازیم که فایروال چیست؟

همانطور که میدانید اولین و بهترین سنگر محافظتی شبکه در برابر انواع حملات داخلی و خارجی فایروال شبکه میباشد در واقع فایروال شبکه بصورت سخت افزاری، نرم افزاری یا ترکیبی از هر دو با تعریف قوانین امنیتی میتواند ورود و خروج تمامی اطلاعات و داده ها به شبکه ی شما را کنترل کند. فایروالها بر اساس همان قوانین تصمیم میگیرند که کدام دیتاها مسدود شده و به کدام ترافیکها اجازه ی ورود و خرج داده شود، فایروال باید در مرز اینترنت و شبکه داخلی قرار بگیرد.

اگر از یک نرم افزار امنیتی قدرتمند استفاده کرده اید باز هم نباید از فایروال صرف نظر کنید، فایروال سیسکو دیوایس یا ابزاری به جهت برقراری امنیت شبکه بوده و دلیل محبوبیت آن در مقایسه با دیگر برندها کیفیت بالا، مقرون بصرفه بودن آن، تنوع بالا، قدرت فوق العاده، امکانات متنوع و قابلیت استفاده در سازمانهای کوچک و بزرگ میباشد. در حقیقت Cisco Firewall سیستمی است که میتواند از کامپیوتر، لپتاپ یا شبکه ی کامپیوتری شما در مقابل هکرها، حملات بدافزارها، ترافیکهای ویروسی و دسترسیهای غیرمجاز حفاظت کند.

حال که با لزوم برقراری امنیت شبکه و فایروال آشنا شده اید وقت آن است که برای شبکه خانگی یا سازمانی خود امنیت را برقرار کنید بهتر است اگر تخصص و آشنایی کافی در این زمینه ندارید از یک کارشناس بخواهید خدمات مربوط به شبکه را برای شما انجام دهد، شما میتوانید با خیالی آسوده تمامی خدمات شبکه را به مجموعه ی رایانه کمک بسپارید، متخصصین مجرب این مجموعه جهت طراحی، نصب و راه اندازی شبکه و سیستمهای امنیتی با ارزانترین قیمت در کنار شما خواهند بود.

برای آشنایی با خدمات رایانه کمک در خصوص راه اندازی شبکه و نحوه ی درخواست اعزام کارشناس به محل لازم است بر روی لینک “خدمات شبکه” کلیک نمایید.

معرفی انواع فایروال سیسکو

فایروال چندین سال است که نقش اصلی را در برقراری امنیت شبکه ایفا میکند و در این بین شرکت سیسکو نیز با ارائه ی انواع محصولات امنیتی از جمله cisco firewall توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است از جمله انواع فایروال های سیسکو میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سیسکو Proxy فایروال

فایروال پروکسی از جمله دستگاه های اولیه ی فایروال بوده که با نام فایروال دوازده نیز شناخته میشود، Proxy firewall یک سرور پروکسی است که با جلوگیری از اتصال مستقیم خارج از شبکه بر منابع شبکه نظارت کرده و  امنیت را به شکل مطلوبی فراهم میکند.

محافظت در برابر نفوذ به شبکه، اطمینان از دسترسی کاربران مجاز به شبکه و فیلتر کردن پیامهای ناخواسته در شبکه از جمله ویژگیهای این فایروال سیسکو بوده و کند کردن اتصالات اینترنت یکی از معایب این فایروال است.

·       فایروال سیسکو Stateful inspection                        

فایروال Stateful inspection در واقع بسته ی امنیتی پویا بوده که از زمان باز شدن اتصال، تمامی فعالیتها و وضعیت اتصالات را بررسی و نظارت میکند. این فایروال سیسکو بر اساس پروتکل، مکان و پورتها ترافیکها را کنترل کرده و به آنها اجازه ی ورود و خروج داده یا آنها را مسدود میکند. از جمله مزیتهای Stateful inspection   امکان پیاده سازی بر روی تعداد زیادی از روترها و فایروالها و همچنین مقابله با حملات DDOS میباشد. نیاز به مهارت و دانش بالا در پیاده سازی این فایروال نیز از جمله معایب آن است.

خدمات شبکه تنها به راه اندازی و ایجاد امنیت آن مربوط نمیشود بلکه حضور یک پشتیبان شبکه در تمامی لحظه ها به جهت نگهداری و رفع ایرادات شبکه نکته ی مهمی است که باید در نظر داشته باشید بدین منظور شرکتهای بسیاری آماده ی خدمت رسانی هستند.

 اما اگر شما به دنبال پشتیبانی ۲۴ ساعته، دریافت گزارش های دوره ای و تعرفه ای منصفانه هستید بهتر است از خدمات پشتیبانی رایانه کمک بهره بگیرید و مانند صدها شرکت دیگر امنیت و پشتیبانی شبکه کامپیوتری خود را به ما بسپارید. برای اطلاع از خدمات مربوط به پشتیبانی شبکه، شماره تماس و مشاوره رایگان میتوانید به صفحه ی “پشتیبانی شبکه” مراجعه کرده و با انواع خدمات پیشتیبانی رایانه کمک آشنا شوید.

·       فایروال سیسکوUnified threat management  

سادگی و استفاده ی آسان برای کاربران، دیوایس UTM را محبوب کرده است. در واقع این دیوایس عملکرد فایروال  Stateful inspection را با آنتی ویروس ترکیب کرده و از این طریق امنیت را برقرار میسازد.  سهولت در نصب و راه اندازی و بروز رسانی بخشهای امنیتی بصورت همزمان از جمله مزیتهای UTM است. دسترسی به عمق کمتر در قابلیتهای امنیتی UTM از جمله معایب این فایروال به حساب می آید.

  • فایروال سیسکو Next-generation firewall

بسیاری از سازمانها برای جلوگیری و محافظت از شبکه در مقابل بدافزارهای جدید و پیشرفته از فایروال سیسکو NGFW استفاده میکنند. فایروالهای نسل جدید میتوانند تهدیدهای امنیتی که در حال ایجاد است را شناسایی کرده و از آنها جلوگیری نمایند. فایروال Cisco NGFW  در گروه بهترین فایروالهای enterprise قرار دارد.

تفاوت بین فایروال UTM و NGFW 

اصلیترین تفاوت این دو فایروال در این است که NGFW برای سازمانهایی مناسب است که قصد دارند policy های امنیتی را سفارشی کرده و از گزارش گیرهای دستی استفاده کنند در صورتیکه فایروال UTM بصورت پیشفرض دارای ابزارهایی به جهت پیاده سازی و مدیریت شبکه میباشد.

آموزش cisco firepower

امروزه فایرپاور سیسکو بعنوان نسل جدید و قدرتمند فایروالهای شرکت سیسکو شناخته میشود. فایروال firepower میتواند با بررسی سوابق نرم افزار، حملات شبکه را تشخیص داده و از آلوده شدن شبکه جلوگیری کرده و ترافیکهای رمز شده SSL و  SSHرا بررسی و شناسایی کند. پس اگر به دنبال امنیتی یکپارچه و قویتر برای شبکه ی خود هستید در حال حاضر فایروال firepower سیسکو بهترین انتخاب است.

کاربران بسیاری از کارشناسان رایانه کمک میپرسند Asdm چیست لازم است بدانید که این یکی از انواع فایروالهای سیسکو نبوده و در واقع نرم افزاری است که مدیریت و کانفیگ فایروال سیسکو را در محیطی گرافیکی ایجاد میکند.

سخن پایانی:

ضمن تشکر از همراهی شما تا پایان این مقاله امیدواریم با انواع فایروال های سیسکو و لزوم برقراری امنیت شبکه آشنا شده باشید. چنانچه در خصوص مطالب این بخش با سوال یا مشکلی مواجه شده اید میتوانید از طریق شماره های ۹۰۹۰۷۱۵۴۰ یا ۰۲۱۷۱۲۹ با کارشناسان رایانه کمک تماس بگیرید، متخصصین این مجموعه بصورت تلفنی و اینترنتی شما را راهنمایی خواهند کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها