نکات مهم و اصولی در یادگیری پیانو

هنگامی که برای اولین بار سعی می کنید پیانو یا ساز دیگری را یاد بگیرید، ممکن است وسوسه شوید که آن را به تنهایی انجام دهید، مانند بسیاری دیگر که قبلاً این کار را انجام داده اند. در حالی که ما مطمئناً معتقدیم که انجام همه این کارها توسط خودتان امکان پذیر است، اما این یک فرآیند فوق العاده وقت گیر است که مملو از ناامیدی است و پیشرفت آهسته مانع آن می شود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی نکات مهم واصولی دریادگیری پیانو بپردازیم. همچنین میتوانید با پیوستن به ما و دانلود آهنگ از سایت آپ آهنگ ، به دنیای شیرین موسیقی سفر کنید.

در بیشتر موارد، ما نمی‌دانیم هنگام تلاش برای یادگیری پیانو از کجا شروع کنیم، بنابراین رفتن به تنهایی امکان‌پذیر نیست.. مربیان و معلمان پیانو نوازندگانی هستند که قبلاً همه این کارها را انجام داده اند. آنها هم در همان موقعیتی بودند که شما در حال حاضر در آن هستید و دقیقاً روش درس یادگیری پیانو  را می دانند، بنابراین آنها بهترین گزینه برای راهنمایی و آموزش شما هستند.

یادگیری پیانو در بزرگسالی

یادگیری پیانو در بزرگسالی می‌تواند یک سرگرمی هیجان‌انگیز باشد . همچنین راهی عالی برای سرگرم کردن خود و دوستانتان می باشد.  توصیه ما به شما  این است که به عنوان یک یادگیرنده بزرگسال، باید غرور خود را ببلعید و این واقعیت را بپذیرید که اکنون شروع می کنید و نه زمانی که کودک بودید. مهم است که با خودخواهی وارد این فرآیند نشوید، زیرا این امر می تواند پویایی دانش آموز و معلم را مختل کند.

حتی اگر چیزهای کمی در مورد پیانو یا موسیقی می دانید، بهتر است در این از طرز فکر مبتدی استفاده کنید. این به این معنی است که عقب بنشینید و به معلم اجازه دهید تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند.

یکی از مزایایی که ممکن است نسبت به یادگیرنده جوان‌تر داشته باشید این است که می‌توانید معلمی پیدا کنید که سبک ارتباطی او برای شما مناسب باشد. این بدان معناست که می‌توانید با معلمی کار کنید که می‌داند چگونه به شما انگیزه دهد و می‌داند چه سبک آموزشی برای شما بهترین است

یادگیری پیانو چقدر طول می کشد؟

مدت زمان یادگیری پیانو توسط  شما ، به پشتکار و همت شما و همچنین علاقه شما برای یادگیری این ساز برمیگردد و مدت زمان دقیقی را نمیتوان اعلام کـرد اما میتوان گفت که یک معلم خصوصی ، شما را بسیار سریعتر به مقصد می رساند. مربیان می توانند نقاط کور شما را ببینند، به اشتباهات رایج شما رسیدگی کنند و زمانی که انگیزه خود را از دست می دهید راهنمایی های مناسبی را ارائه دهند. آنها می توانند بخشی ضروری از فرآیند یادگیری باشند و مطمئناً می توانند کارها را تسریع کنند.

اهمیت گوش دادن در یادگیری

برای یادگیری پیانو، باید روی مهارت شنیداری خود کار کنید. نه تنها باید به دستورات معلم خود گوش دهید و از آنها پیروی کنید، بلکه باید به آهنگ ها نیز گوش دهید. به سبک‌هایی از موسیقی که معمولاً نادیده گرفته میشوند، گوش دهید و احساس کنید که وقتی پیانو خوب نواخته می‌شود چه صدایی می‌دهد.

تکنیک دست چپ در پیانو

بسیاری از ما یک دست راست غالب داریم که می‌تواند در فعالیت‌های دوسویه‌ای که به استفاده از هر دو دست به طور مساوی نیاز دارند، یک نقص باشد. هنگام نواختن پیانو، نمی توانید برای انجام تمام کارها به دست راست خود تکیه کنید. اگر این کار را کردید، مثل این است که بخواهید فقط با دست راست خود تایپ کنید، پس از مدتی ممکن است «a»، «e» و همه حروف مفید دیگر در سمت چپ صفحه کلید را از دست بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به مقاله های موسیقی حتما به سایت آپ آهنگ سریزنید.

رسانه دانلود موزیک آپ آهنگ

خوشبختانه راه موثری برای رفع این عدم تعادل که بسیاری از پیانیست ها تجربه می کنند وجود دارد. به این تکنیک دست چپ ، تکنیک دست چپ گفته میشه. به این ترتیب، ایده خوبی است که مدتی را صرف تمرین نواختن کلیدهای مختلف کنید و آکوردهای پیانو را تنها با دست چپ خود یاد بگیرید. دست راست خود را روی پاهای خود قرار دهید یا در صورت تمایل پشت سر خود قرار دهید و با دست چپ خود چند تمرین انجام دهید تا زمانی که احساس راحتی بیشتری در استفاده از آن کنید. سپس، دست راست خود را دوباره وارد کنید و ببینید که آیا آنها به خوبی در پشت سر هم کار می کنند یا خیر. البته، اگر چپ دست هستید، می توانید این توصیه را نادیده بگیرید و در عوض با دست راست خود تمرین بیشتری انجام دهید.

تئوری موسیقی پیانو

یادگیری نت خوانی یک مهارت کلیدی برای یادگیری پیانو است. تئوری موسیقی همچون فشردن کلیدها با انگشتان شما در یادگیری نواختن پیانو نقش دارد، ممکن است این جمله مضحک به نظر برسد، اما یک لحظه به آن فکر کنید.

اگر نمی توانید آهنگ های جدید پیانو را یاد بگیرید و بخوانید، توانایی نواختن پیانو چه فایده ای دارد؟

مطمئناً، شاید در بداهه نوازی عالی شوید، اما دیر یا زود می خواهید چند آهنگ یاد بگیرید و برای انجام این کار باید به تئوری موسیقی روی بیاورید. با یادگیری تئوری می توانید درک خود را از کاری که هنگام بازی با دستان خود انجام می دهید، عمیق تر کنید ومی توانید به درک درستی از چه چیزهایی را باید در مورد زمان بندی سرعت و همه چیزهای بین آن برسید. همچنین میتوانید با مراجعه به رسانه دانلود موزیک آپ آهنگ و دسترسی به آهنگ های معروف ایرانی ، به روند یادگیری تئوری موسیقی پیانو سرعت ببخشید.

ظاهر شدن بدون هیچ دانش قبلی از تئوری موسیقی راهی مطمئن برای احساس خجالت است و می تواند اشتیاق شما را کاهش دهد. برای یادگیری سریع پیانو باید مقیاس ها و آکوردهای پیانو را یاد بگیرید.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها