چگونه کولر گازی پنجره ای خود را در ۸ مرحله ساده تمیز کنید؟

کولرگازی پنجره ای یک راه عالی برای راحتی خانه شما در گرم ترین فصل سال است. با این حال، اگر به نظر می رسد عملکرد کولرگازی پنجره ای شما کم شده است، به احتمال زیاد نیاز به تمیز کردن دارد. با گذشت زمان، فیلترهای کولرگازی پنجره ای و سایر قسمت‌های دستگاه شما با گرد و غبار و زباله‌ها پوشیده می‌شوند که می‌تواند توانایی‌های خنک‌کننده دستگاه شما را مختل کند.

تمیز کردن کولر گازی پنجره ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما فقط به چند مرحله ساده نیاز دارد که در زیر توضیح داده شده است. قبل از اینکه به راهنمای گام به گام نحوه تمیز کردن واحد کولرگازی پنجره ای پنجره خود بپردازیم.

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن پنجره AC:

تکه های پارچه ودستمال

وکیوم

شوینده ملایم یا پاک کننده کویل تجاری

شلنگ باغچه

عینک محافظ

کتابچه راهنمای

پراکسید هیدروژن ۳ درصد

پیچ گوشتی

ماسک صورت

دستکش لاستیکی

شانه باله

بطری های اسپری – شما به دو بطری نیاز دارید، یکی برای محلول تمیز کردن و دیگری برای محلول پراکسید هیدروژن.

فیلتر هوای جدید – در صورتی که فیلتر کولرگازی پنجره ای فعلی شما نیاز به تعویض داشته باشد.

  1. لوازم نظافت خود را جمع آوری کنید و کولرگازی پنجره ای خود را از برق بکشید

پس از جمع آوری تمام مواد، قبل از شروع به تمیز کردن واحد کولرگازی پنجره ای، قطع کننده مدار خود را خاموش کرده و کولرگازی پنجره ای خود را از برق بکشید.

  1. پنل صورت را تمیز کنید

پانل صورت، پوشش پلاستیکی یا فلزی است که قسمت جلوی کولرگازی پنجره ای شما را محافظت می کند. در قسمت پایین با پیچ یا گیره محکم می شود. پانل را با پیچ گوشتی باز کنید و آن را بردارید.

پس از برداشتن پوشش، آن را با یک پاک کننده کولرگازی پنجره خانگی که از یک شوینده ملایم مخلوط با آب گرم تشکیل شده است اسپری کنید. فقط باید از پاک کننده های ملایم استفاده کنید و از سفید کننده یا سرکه استفاده نکنید زیرا می توانند فـلز را خورده کنند. اجازه دهید مخلوط به مدت دو تا سه دقیقه روی دستگاه بماند، سپس آن را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید.

برای لکه‌های سخت‌تر ، به یک برس برای تمیز کردن کثیفی نیاز دارید. همچنین می توانید جلوپنجره را بیرون آورده و با شلنگ باغبانی آن را بشویید.

  1. فیلتر تهویه مطبوع پنجره را تمیز کنید

از آنجایی که فیلترهای کولرگازی پنجره ای گرد و غبار و زباله را از هوای داخل خانه پاک می کنند، برای انجام کارشان به طور موثر نیاز به تمیز کردن منظم دارند. شما باید فیلترهای تهویه مطبوع پنجره ای را هر دو هفته یکبار تمیز کنید و بسته به دفعات استفاده از کولرگازی پنجره ای خود هر سه تا چهار ماه یکبار آنها را تعویض کنید.

در برخی مدل‌ها، فیلتر ممکن است در داخل صفحه‌نمایش نصب شود و در برخی دیگر، ممکن است در پشت پنل قرار گیرد. به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید و محل دقیق آنها را برای حذف بررسی کنید.در صورتی که نیاز به تعمیر کولرگازی در تهران دارید ,سایت روشن تهویه با ۱۵سال تجربه در خدمت شما عزیزان است.

فیلترهای هوا را بردارید و بررسی کنید که آیا غبار پوشیده شده است یا خیر. در مرحله بعد، از جاروبرقی برای پاک کردن زباله ها استفاده کنید. سپس آن را با آب گرم و صابون بشویید. برای تمیز کردن کامل تر، آن را بیرون بیاورید و شلنگ آن را پایین بیاورید. قبل از گذاشتن دوباره اجازه دهید تا خشک شود.

  1. کابینت داخلی را جاروبرقی بکشید

پس از تمیز کردن فیلتر کولرگازی پنجره ای ، وقت آن است که پنجره کولر را از داخل تمیز کنید.

برای حذف زباله های قابل مشاهده، فضای داخلی کولر گازی پنجره ای خود را جاروبرقی بکشید. این شامل اواپراتور در سمت جلو، فن و دمنده در قسمت میانی، ظرف تخلیه در پایین و کندانسور در پشت است.

  1. کویل ها و باله های کولرگازی پنجره ای را تمیز کنید

کویل های کولرگازی پنجره ای نقش مهمی در از بین بردن گرما از خانه شما در بیرون دارند. آنها از پره های آلومینیومی کوچک ساخته شده اند. با گذشت زمان، باله ها می توانند در خاک پوشیده شوند، که می تواند به محل پرورش کپک تبدیل شود.

هنگام تمیز کردن کویل ها مراقب باشید زیرا باله ها ظریف هستند و به راحتی خم می شوند. به علاوه، آنها بسیار تیز هستند، بنابراین هنگام دست زدن به آنها دستکش های محافظ خود را بپوشید. یک برس نرم بردارید و به آرامی سیم پیچ ها را بشویید. از یک شانه سیم پیچ برای تمیز کردن قسمت بین باله های سیم پیچ استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از یک کویل پاک کن تجاری استفاده کنید یا خودتان پاک کننده کولر گازی پنجره را بسازید. برای پاک کننده خانگی، یک شوینده ملایم و آب گرم را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. پاک کننده دلخواه را روی کویل ها اسپری کنید و بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. سپس از یک پارچه نرم برای پاک کردن سیم پیچ ها استفاده کنید.

جاروبرقی روش دیگری برای حذف زباله از سیم پیچ ها است. اگر یکی از باله ها در حین تمیز کردن خم شد، یک شانه باله بردارید و آن را در همان جهت باله ها بکشید تا صاف شوند.

  1. فن های AC خود را سرویس کنید

کولرگازی های پنجره ای دارای دو فن هستند: یک دمنده در نزدیکی اواپراتور و یک فن پره ای در نزدیکی کمپرسور. می توانید از همان محلول تمیز کننده ای که برای تمیز کردن کویل استفاده می شود برای سرویس دهی به فن های خود استفاده کنید. پاک کننده را روی یک پارچه بریزید، کثیفی فن ها را بشویید، سپس با شلنگ آبکشی کنید

  1. سیستم تخلیه را باز کنید

مانند هر کولرگازی دیگری، واحد پنجره شما نیز رطوبت را از هوا حذف می کند تا اتاق شما را خنک کند. این رطوبت در یک ظرف تخلیه جمع آوری شده و از طریق سوراخ تخلیه خارج می شود.

ظرف تخلیه خود را بیرون بیاورید تا زباله ها یا آب کثیف پاک شوند. برای تمیز کردن آن از جاروبرقی مرطوب و خشک یا پارچه مرطوب استفاده کنید. اگر تابه تـرک خورده است، می توانید از یک درزگیر مقاوم در برابر آب با کیفیت برای رفع تـرک ها استفاده کنید. اگر سینی چکه زنگ زده است، بهتر است آن را به طور کامل تعویض کنید.

  1. اسپری با پراکسید هیدروژن

فرآیند تمیز کردن را با اسپری کردن محفظه داخلی و خارجی با محلول پراکسید هیدروژن به پایان برسانید. این محلول تمام میکروب ها را از بین می برد و از رشد کپک یا کپک در داخل دستگاه شما جلوگیری می کند. هنگام کار با پراکسید هیدروژن پوشیدن دستکش و عینک محافظ را فراموش نکنید.

قبل از مونتاژ مجدد، زمان کافی را بگذارید تا دستگاه کاملاً خشک شود. زمان لذت بردن از هوای تازه و خنک است!

ما در سایت روشن تهویه علاوه بر  فروش کولر گازی ,خرید و فروش کولر گازی نو ,اصل,کارکرده ودست دوم,در زمینه تعمیر کولرگازی در تهـران نیز فعالیت به سایت ما مراجعه نمایید باشمارهای ثبت شده در سایت تماس گرفته واز مشاوره رایگان کارشناسان سایت روشن تهویه برخوردار شوید.

منبع : سایت روشن تهویه https://roshantamir.ir/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها