قبل از خرید لاستیک حتما این مطلب را بخوانید

استفاده از اتومبیل های شخصی امروزه تبدیل به بخشی از عادت زندگی انسان های نوین شده و برخی از مردم نمی توانند تصور زندگی بدون وسایل نقلیه را در سر خود، داشته باشند.اگر شما هم یکی از افرادی هستید که از ماشین شخصی برای رفت و آمد و جا به جایی استفاده می کنید، پس بهتر است اطلاعاتی درباره لاستیک های ماشین به دست آورید. اطلاعاتی که به شما در خرید  و قیمت لاستیک کمک می کند.

4 عدد لاستیک

انواع مختلف لاستیک ها

لاستیک های خودرو ها از لحاظ ساختاری به دو بخش اصلی تقسیم می شوند که هر کدام دارای ویژگی خاص خود بوده و می تواند در مواقع خاصی برای مصرف ما مفید باشد. این دو دسته عبارتند از لاستیک های بایاس و لاستیک های رادیاس.در اینجا به بررسی تفاوت ساختار بایاس و رادیال میپردازیم.

  • لاستیک های بالاس: این دسته از لاستیک ها از لایه هایی از نخ نایلونی تشکیل شده اند که این لایه ها، به صورت مورب بر روی یکدیگر قرار داشته و اینگونه لاستیک اتومبیل را تشکیل می دهد. دیواره تایر ها در انواع بالاس انعطاف پذیری بیشتری نسبت به انواع آن ها دارند و این انعطاف پذیری، یکی از مهم ترین مزیت های این نوع لاستیک به شمار می رود.تکنولوژی ساخت این لاستیک ها قدیمی تر بوده و به همین دلیل، عمر و قیمت کمتری نسبت به انواع رادیاس آن دارند.
  • لاستیک های رادیاس: نوع جدیدتر و پر استفاده تر لاستیک ها، لاستیک های رادیاس نام دارند. این لاستیک ها عمر طولانی تری نسبت به انواع دیگر لاستیک ها داشته و از استحکام بیشتری نیز برخوردار هستند. استفاده از این لاستیک ها، در فرآیند ترمز وسیله شما نیز تاثیر مثبتی می گذارد.
    اگر قصد دارید تا مسافت های طولانی تری را حرکت کنید یا با سرعت بالایی رانندگی می کنید، بهترین انتخاب برای شما لاستیک های رادیاس هستند.

لاستیک های قدیمی

لاستیک های قدیمی تر و لاستیک های رادیاس، دارای معایبی هستند. مواد تشکیل دهنده این لاستیک ها عموما دوده و کائوچو بوده و به همین دلیل، از استحکام و طول عمر کمی برخوردارند.
همان گونه که اطلاع دارید، استفاده از لاستیک تاثیر مستقیمی بر روی ترمز وسیله نقلیه می گذارد. لاستیک هایی که با تکنولوژی قدیمی ساخته شده اند، در این زمینه عملکرد موفقی نخواهند داشت.

لاستیک های جدید یا سیمی

جدیدترین تکنولوژی که در ساخت انواع لاستیک استفاده می شود، مربوط به لاستیک های امروزی و مدرن است. این لاستیک ها از رشته های سیم ایجاد می شوند و به همین دلیل، می توانند در برابر برخی از آسیب ها به شکل موثرتری مقاومت کنند. عموما افرادی که به صورت مداوم در سفر هستند و مسافت های زیادی را با وسیله نقلیه خود طی می کنند، از لاستیک های جدید استفاده کرده و آن ها را به نوع قدیمی تر ترجیح می دهند.
دلیل این انتخاب، در امنیت و همچنین سلامت سفر قرار دارد. با استفاده از لاستیک های جدید، قدرت ترمز ماشین افزایش پیدا می کند و از آن جایی که دیگر خبری از الیاف نخی نیست، لاستیک در مواقع ترمز ناگهانی، آسیب کمتری را متحمل می شود. تکنولوژی برتر این لاستیک ها، عمر عاج آن را افزایش می دهد و بدین سبب شما مجبور به تعویض زود هنگام لاستیک ها نخواهید بود.

فردی در حال جا به جایی لاستیک

کدام نوع لاستیک بهتر است؟

زمانی که به نکات مثبت و منفی هر کدام از لاستیک های موجود در بازار پی بردیم، وقت آن می رسد تا با بررسی گزینه های روی میز و مقایسه آن ها، بهترین نوع لاستیک را برای خود انتخاب کنیم.
لاستیک ها یکی از اعضای اصلی خودروی ما هستند و انتخاب مناسب آن ها، بر روی عمر خودرو، قدرت و کارآیی آن، سرعت و همچنین امنیتی وسیله نقلیه به شدت تاثیر گذار خواهد بود. در نتیجه بهتر است تا با خریدن لاستیک های با کیفیت و اجتناب از لاستیک های ارزان و بی کیفیت موجود در بازار، عمر مفید ماشین خود را به بهترین نحو ممکن حفظ کنیم.
لاستیک های امروزی که عموما به صورت بدون تیوب یا تیوبلس ساخته می شوند، در برابر اکثر مشکلات مقاوم بوده و می توانند سلامت وسیله ما را به بهترین شکل ممکن تضمین کنند. خرید این نوع لاستیک ها هرچند که به ظاهر گران خواهد بود، اما در نهایت به سود ما شده و باعث می شود تا در بازه های زمانی دیرتری برای تعویض آن ها مراجعه کنیم.

انواع لاستیک ها از نظر کاربرد و محیط

لاستیک های تولید شده ای که امروزه در بازار هستند، با دلایل و برچسب های مختلفی تولید می شوند. این که شما چه استفاده ای از ماشین خود می کنید و آب و هوایی که در آن قصد رانندگی دارید چگونه است، امری مهم درباره انتخاب لاستیک بوده و می تواند به عمر وسیله نقلیه شما و کیفیت رانندگی تان، کمک کند.
شما می توانید بر اساس فصل و آب و هوای منطقه خود، از یکی از چهار نوع لاستیک موجود در بازار استفاده کنید. لاستیک های زمستانی، لاستیک های تابستانی، لاستیک های چهار فصل و لاستیک های ورزشی، از انواع لاستیک های تولید شده هستند.

لاستیک 4 فصل

ویژگی های یک لاستیک خوب

شاید برای بسیاری از افراد، تفاوت میان لاستیک خوب و بد ملموس نباشد. ویژگی هایی که یک لاستیک خوب می تواند به خودروی شما اضافه کند، بسیار مفید بوده و شما تنها بعد از تجربه هر دو نوع لاستیک می توانید آن را به طور کامل درک کنید و از لاستیک خوب خود، لذت ببرید.
آج لاستیک بخش مهمی از آن به شمار می رود و شما می توانید یک لاستیک خوب را از طرح آج آن تشخیص دهید. عمر آج نیز امری به شدت مهم بوده و این طول عمر در لاستیک های با کیفیت، بسیار بالاتر از دیگر لاستیک ها خواهد بود.
لاستیک های با کیفیت در میان انواع لاستیک ها، از مقاومت بیشتری در برابر حرارت برخوردار هستند. این مقاومت در ترمز های سنگین و ناگهانی به راحتی حس خواهد شد و شما اطمینان خاطر خاصی را از لاستیک های با کیفیت خود دریافت خواهید کرد.
شاخص تحمل در لاستیک ها امری متغیر بوده که بر اساس نوع و کیفیت لاستیک می توان آن را تعیین کرد. در نتیجه بهتر است لاستیکی را خریداری کنید که شاخص تحمل بالایی داشته باشد و در مواقع حساس، بتوان به آن اعتماد کرد. فروشگاه لاستیک شجاع تایر یکی از معتبرترین فروشگاه های لاستیک است که در زمینه پخش لاستیک خارجی و خدمات سیار موفق عمل کرده است.برای انتخاب بهترین نوع لاستیک می توانید به این فروشگاه مراجعه نمایید. نظر شما درباره لاستیک ها چیست؟ شما کدام نوع از لاستیک ها را برای نصب روی خودروی با ارزش خود ترجیح می دهید؟

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها