۷ روش کارآمد برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

امروزه یادگیری زبان انگلیسی در خانه امکان‌پذیر است و در این زمان دشوار، بهتر است از وقت خود برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرده و یک برنامه مطالعاتی تهیه کنید و به آن پایبند باشید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سطح زبان انگلیسی خود و نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید. شاید شما در گرامر مهارت دارید اما مهارت گفتاری شما خیلی خوب نیست. یا در نوشتم از مهارت بالایی برخوردار هستید اما در گوش دادن ضعف‌هایی را در خود مشاهده می‌کنید. پس باید یک برنامه مطالعه شخصی و آموزش‌هایی نظیر آموزش زبان انگلیسی فرادرس متناسب با مهارت‌های خود تهیه کرده و نقاط ضعف خود را برطرف و نقاط قوت خود را تقویت کنید. سطح زبان انگلیسی شما بستگی به میزان مطالعه و تمرین شما دارد.

روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در خانه

کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه انجام دهید. در اینجا لیستی از کارهای پیشنهادی که می‌توانید برای بهبود زبان انگلیسی خود انجام دهید را ببا شما مرور خواهیم کرد.

۱- دوره‌های آنلاین انگلیسی را بگذرانید

دوره‌های آنلاین انگلیسی یک روش عالی برای یادگیری انگلیسی به روشی هدفمند است. دوره‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی موجود در سطح اینترنت از بهترین دوره‌های آنلاین هستند و شما می‌توانید در این دوره‌ها با توجه به اهداف و مهارت‌های خود شرکت کنید.

۲- یک کـتاب انگلیسی بخوانید

خواندن به زبان انگلیسی یک روش عالی برای افزایش واژگان و بهبود درک شما از زبان انگلیسی است. شما همیشه باید یک کتـاب کوتاه را انتخاب کنید تا علاقه و انگیزه خود را حفظ کنید زیرا خواندن کـتاب طولانی دشوار است. بسیاری از کتـاب‌های انگلیسی به صورت رایگان برای دانلود علاقه‌مندان در دسترس است.

۳- فیلم و سریال‌های با زبان انگلیسی تماشا کنید

تماشای تلویزیون یک روش محبوب برای بهبود مهارت شنیداری و حتی بهبود واژگان است. تماشای تلویزیون به ۲ روش می‌تواند برای یادگیری مفید باشد. اولین راه استفاده از آن به‌عنوان بخشی از مطالعه است. این بدان معنی است که شما یک فیـلم را شروع کرده و آهسته آن را تماشا می‌کنید و سعی می‌کنید تک‌تک کلمات را با زیرنویس درک کنید و واژگان جدید را یادداشت کنید. راه دوم (و متداول‌تر) تماشای فیـلم و سریال بدون زیرنویس و یادداشت واژگان است. این روش به‌اندازه راه قبل کارآمد نیست اما اگر خیلی خسته هستید و نمی‌توانید مطالعه کنید، انجام آن هنوز هم خوب است.

۴- درس‌های آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب را تماشا کنید

یوتیوب منبع بسیار خوبی برای یادگیری و آموزش زبان‌های خارجی و به‌ویژه زبان انگلیسی است. کانال‌های متعددی وجود دارند که در قالب آموزش‌های کوتاه و طولانی به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازند. تماشای آن‌ها کمک قابل‌توجهی به افزایش سطح زبان انگلیسی شما خواهد کرد.

۵- با مرور متن آهنگ های انگلیسی تمرین کنید

موسیقی یک روش عالی برای تمرین یادگیری زبان انگلیسی است. آهنگ‌های بسیار عالی زیادی در سبک‌های متقاوت به زبان انگلیسی وجود دارد و شما می‌توانید از سایت‌های مختلف برای گوش دادن به این نوع موسیقی و بهبود زبان انگلیسی خود استفاده کنید. این یک تمرین عالی برای تقویت مهارت شنیداری و توجه به جزئیات است که برای زبان‌آموزانی که می‌توانند حدود ۷۰٪ انگلیسی را بفهمند و می‌خواهند خود را به سطوح بالاتر برسانند بسیار مفید خواهد بود.

۶- یک دفتر خاطرات به انگلیسی بنویسید

نوشتن دفتر خاطرات یک روش عالی برای تمرین انگلیسی و بهبود مهارت نوشتن به زبان انگلیسی است. کافی است فقط هرروز افکار و کارهای روزمره خود را به انگلیسی بنویسید. این به شما کمک می‌کند تا به زبان انگلیسی فکر کنید و تسلط خود را به زبان انگلیسی بهبود ببخشید. نگران اشتباه کردن نباشید. نوشتن افکار خود روی کاغذ برای سلامت روان نیز بسیار مفید است.

۷- به پادکست گوش دهید

گوش دادن به پادکست راهی عالی برای بهبود مهارت گوش دادن و همچنین یادگیری دستور زبان و واژگان جدید است. آنها یک روش عالی برای استراحت از مطالعه در رایانه هستند و شما فقط می‌توانید روی تخت خود دراز بکشید و انگلیسی تمرین کنید. حتی در سفر نیز می‌توانید پادکست‌های زبان انگلیسی را گوش دهید و آموزش خود را بدون وقفه دنبال کنید. این یکی از بهترین راه‌های آموزش زبان انگلیسی در سفر است.

آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که زبان انگلیسی زبان مادری آن‌ها نیست، قبل از اقدام به تحصیل در خارج از کشور، باید در یک آزمون IELTS (مخفف International English Language Testing System ) شرکت کنند. بر اساس دوره و موسسه‌ای که انتخاب می‌کنند، نمره آزمون آیلتس موردنیاز برای هر کشور و موضوع و متفاوت است. به‌طورکلی، یک نمره ۶ یا بالاتر برای هر دوره تحصیل در دوره کارشناسی کافی است و برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی حداقل ۶.۵ موردنیاز است.

بسیاری که از داوطلبان که در آزمون آیلتس شرکت کنند، از عدم اطمینان و استرس می‌لرزند. آنها بدون هیچ دلیل مشخصی در توانایی های خود شک می کنند و معتقدند که قبولی در آزمون آیلتس امکان پذیر نیست. سرانجام، بعضی از آنها کلاسهای اضافی آمادگی را می گذرانند که گاهی ترس را با خود به آزمون می برند و تمرکز کافی ندارند.

دانشجویانی که در باور داشتن توانایی گذراندن آیلتس مردد هستند، اغلب به دلیل کمبود دانش گیج می شوند. در این مجموعه، سعی می کنیم با استفاده از تجربه برخی از افرادی که در آیلتس شرکت کرده اند و با موفقیت به نتیجه مطلوب رسیده اند، افسانه های مربوط به آزمون آیلتس را از بین ببریم.

قالب آزمون آیلتس را بفهمید

من مطمئن هستم که همه شما داوطلبان قالب آزمون آیلتس را می دانید، اما اگر قالب برای شما ناآشناست، یک راهنمای سریع ارائه می شود. به طور کلی، این آزمون به سه بخش تقسیم می شود و هدف آن آزمایش توانایی شما در درک معنای متنی است که برای خواندن به شما داده شده است. این را در ذهن داشته باشید. شما برای حفظ متن در آنجا نیستید، بنابراین اجازه ندهید طولانی بودن متن شما را آزار دهد. شما باید به ۴۰ سوال پاسخ دهید و برای شخصی که نمره ۷ می خواهد، ۳۰ پاسخ درست کافی است.

متن را با سرعت مرور کنید

از آنجا که فقط برای فهمیدن معنای کلی متن در آنجا هستید، سعی نکنید منطق موجود در هیچ استدلال را درک کنید. به هدف، یعنی دریافت صحیح پاسخ ها بچسبید. بهترین راه برای دستیابی به این مسئله ابتدا به جای متن، خواندن سوالات است. اگر یک یا دو بار سوالات را بخوانید و سپس شروع به مرور متن کنید، مغز شما به طور خودکار سعی می کند پاسخ های احتمالی سوالات را پیدا کند.

این یک نکته مفید است که با خواندن چند خط اول متن شروع به کار کنید و سپس سریع به سوال اول برگردید: “اگر پاسخ سوال اول در سطر سه پاراگراف دوم است، باید زیرک باشید و بدانید که اکنون لازم نیست آن قسمت از متن را دوباره بخوانید. بقیه پاسخ ها از بقیه متن خواهد آمد. بنابراین بقیه متن را بررسی کنید. “

به مدیریت زمان در آزمون آیلتس فکر کنید

فقط ۶۰ دقیقه فرصت دارید تا به ۴۰ سوال پاسخ دهید. بسیار مهم است که زمان خود را به طور درست مدیریت کنید تا در پایان برخی از سوالات را کنار نگذارید. یک پاسخ صحیح اضافی بالقوه می تواند به شما در گرفتن نتیجه دلخواه کمک کند.

زمان را می توان از دو طریق مدیریت کرد. یکی این که قبل از این مقدار زیادی تمرین کرده باشید. هنگام حل نمونه سوالات، ساعتی را در مقابل خود تنظیم کنید. دوم این که در مورد نحوه برخورد با سوالات باهوش باشید. اگر به هر دلیلی قادر به یافتن پاسخ سوالی نیستید، وقت را تلف نکنید. بلافاصله به س وال بعدی بروید.

تمرین شما را کامل می کند

تمرین رمز موفقیت شماست. در روزهای منتهی به آزمون آیلتس خود، سعی کنید تا آنجا که می توانید بخوانید. مجله مورد علاقه شما می تواند شروع خوبی باشد. هنگام مطالعه سعی کنید نکات اصلی متن را شناسایی کرده و سعی کنید آن را در ذهن خود خلاصه کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید، بازده بیشتری خواهد داشت.

پیشنهاد ما برای آموزش آنلاین زبان انگلیس

مجموعه‌های آموزشی متنوع و زیادی برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی و همچنین سایر زبان‌های خارجی وجود دارد. آموزش‌های زبان انگلیسی و سایر زبان‌های خارجی فرادرس را می‌توان  از با کیفیت‌ترین و متنوع‌ترین بسته‌های آموزشی زبان‌های خارجی برشمرد.در سایت فرادرس آموزش آمادگی برای آیلتس نیز وجود دارد و داوطلبان این آزمون می‌توانند از آن استفاده کنند. این وب‌سایت با سابقه‌ای در حدود ۱۳ سال در ارائه آنلاین آموزش‌های دانشگاهی و مهندسی، مورد رضایت بسیاری از علاقه‌مندان قرارگرفته است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها