موزه جواهرات ملی ایران

موزه جواهرات ملی ایران

یکی از جذاب ترین موزه ها برای بازدید موزه جواهرات ملی ایران است. در این موزه که سال ۱۳۳۹ تاسیس شده، میتوان از تمام جواهرات سلطنتی دوره های مختلف تاریخی ایران بازدید کرد. اگر قصد دارید از موزه جواهرات ملی ایران بازدید کنید و قدمی در راستای شناخت هر چه بیشتر فرهنگ و تاریخ کشورمان بردارید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

معرفی موزه جواهرات ملی ایران

موزه جواهرات ملی ایران در خیابان فردوسی تهران و در خزانه بانک مرکزی که رو به روی سفارت ترکیه است، قرار دارد. در این موزه که مساحتی در حدود ۱۰۰۰ متر مربع دارد، میتوانید از تعداد بسیار زیادی از جواهرات دوره افشاریه، صفویه، قاجار و پهلوی دیدن کنید.

جواهرات و اشیای با ارزشی که در این خزانه – موزه قرار دارد به ۳۶ بخش تقسیم شده که شامل تاج و نیم تاج، تخت های سلطنتی، سنجاق و گل سینه، ادوات جنگی، زیور آلات، گلدان ها، پیش کلاه ها، قلیان، سرپوش غذا، عصا، آینه و … است.

مهم ترین جواهرات تاریخی که در این موزه نگه داری می شود؛ عبارتند از: تخت نادری، الماس دریای نور، تاج فرح پهلوی، کره جواهر نشان، تخت خورشید (تخت طاووس قاجاری)، جقه نادری، تاج کیانی.

موزه جواهرات ملی ایران به دلیل دارا بودن جواهرات بی نظیر، ارزش هنری و تاریخی خاصی که دارد، هیچ کس نمیتواند بهایی برای آن تعیین کند.

موزه جواهرات ملی ایران

بازدید از موزه جواهرات ملی

برای بازدید از این موزه حدودا یک ساعت زمان نیاز دارید. میتوانید روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۶.۳۰ مراجعه کنید. عکاسی کردن و همراه بردن هر گونه وسیله ای حتی کاغذ در این موزه ممنوع است. هم چنین افراد زیر ۱۲ سال هم اجازه ندارند که از این موزه بازدید کنند.

راستی پس از بازدید از موزه جواهرات ملی ایران میتوانید از جاذبه های گردشگری نزدیک این موزه مثل موزه ی آبگینه و سفال،پارک شهر، موزه ایران باستان، کاخ گلستان و موزه پست و تلگراف هم دیدن کنید.موزه جواهرات ملی ایران

مسیر دسترسی به موزه جواهرات

مسیر دسترسی به این موزه به جهت قرار گرفتن اون در مرکز شهر آسان است.

۱-نزدیکترین ایستگاه مترو به موزه ایستگاه سعدی در خط ۱(قرمز رنگ)است که پس از بیرون آمدن از ایستگاه باید حدود ۲۰۰ متر پیاده به سمت چهارراه استانبول بروید و در خیابان فردوسی جنوبی،ساختمان بانک مرکزی قابل مشاهده است.

۲-ایستگاه مترو امام خمینی(ره) در خط ۱(قرمز رنگ) که پس از خروج از ایستگاه به ابتدای خیابان فردوسی بروید و از آنجا با تاکسی یا اتوبوس میتوان به چهارراه استانبول رفت.

۳-ایستگاه مترو میدان فردوسی در خط ۴(زرد رنگ)که پس از خروج از ایستگاه به سمت خیابان فردوسی رفته و با اتوبوس به چهارراه استانبول بروید.

۴-استفاده از خط اتوبوس میدان جمهوری به میدان بهارستان و پیاده شدن در ایستگاه چهارراه استانبول.

۵-خودرو شخصی:که به دلیل شلوغی منطقه و عدم وجود جای پارک مناسب و قرار داشتن در محدوده طرح ترافیک پیشنهاد نمی شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها