تماشاگه تاریخ

تماشاگه تاریخ

تماشاگه تاریخ یا موزه تاریخ یکی از موزه‌های دیدنی شهر تهران است. این موزه را موزه عصر معاصر می‌خوانند، علت این نامگذاری این امر می‌باشد که آثاری که در آن نگهداری و به عرصه نمایش می‌گذارنند متعلق به تاریخ معاصر ایران و چیزی حدود ۲۰۰ سال اخیر می‌باشد. این موزه شامل بناهایی از جمله نگارخانه و تماشاخانه و … و یک ساختمان اصلی سه طبقه می‌باشد. آثاری که در این موزه نگهداری می‌شوند شامل وسایل مربوط به ناصرالدین شاه می‌باشد. همچنین در محوطه این موزه محیط‌هایی از جمله مرکز خرید و سفره‌خانه‌هایی بنا شده است که در دسترس بازدیدکنندگان و عموم قرار گرفته تا از آن ضمن بازدید از موزه لذت ببرند.

بخش‌های مختلف تماشاگه تاریخ

ساختمان اصلی این موزه یک بنای سه طبقه است که طبقه زیرین شامل تماشاخانه، طبقه میانی سالن‌های موزه و بخش اداری آن هستند و در نهایت طبقه فوقانی که نگارخانه است و محل نگهداری و نمایش آثار گوناگون از هنرمندان می‌باشد.

بطور کلی این موزه محل نگهداری و نمایش آثاری از جمله ظروف و وسایل شخصی ناصرالدین شاه قاجار از جمله کیف دستی و شمشیر و تفنگ، قلمندان، قاب آینه نقره، شمعدانی و کاشی‌های برجسته، انواع زمان‌سنج و نقاشی‌های مینیاتور از استاد فرشچیان می‌باشد.

فروش اشیای باستانی ایران در موزه‌ها و دانشگاه‌های آمریکا

تماشاگه تاریخ

همچنین تابلوهای کشیده شده از چهره افرادی همچون صنیع الدوله، ظهیرالدوله، مظفرالدین شاه و … به دست کمال‌الملک نیز در این موزه نگهداری می‌شوند.

علاوه بر آثار دوره معاصر ایران، در تماشاخانه این موزه برخی آثار سفالی، شیشه‌ای و … که مربوط به قرن ۱۲ و ۱۳ هجری هستند نیز به چشم می‌خورد.

باغ موزه دفاع مقدس، موزه ای متفاوت از دیگر موزه ها

اطلاعات بازدید از تماشاگه تاریخ

این موزه همه روزه جز ایام سوگواری در خدمت بازدیدکنندگان قرار دارد.

ساعت بازدید برای مراجعه کنندگان در روزهای فعالیت در دو سانس جداگانه و به صورت ۹:۳۰ الی ۱۳ و ۱۴ الی ۲۱:۳۰ میسر می‌باشد.

آدرس موزه: تهران-خیابان ولیعصر-بعد از میرداماد-نبش خیابان قبادیان

با استفاده از مترو و تاکسی و بی‌آرتی به راحتی به این موزه خواهید رسید.

تماشاگه تاریخ

بخش های تماشاگه تاریخ

آثار به نمایش گذاشته شده در موزه تاریخ به تاریخ معاصر ایران (۲۰۰ سال اخیر) اختصاص داره و شامل ظروف و وسایل شخصی ناصرالدین شاه ، تابلوهای کمال الملک و … هست . تماشاگه تاریخ مشتمل بر چند خانه ست ، نگارخانه ، کتاب خانه ، تماشاخانه ، چای خانه ، سفره خانه و ساختمان اصلی که در مجموع سه طبقه رو تشکیل می ده. در بخش تماشاخانه ، تابلوهای رنگ روغن مربوط به قرن ۱۳ هجری ، ظروف سفالی ، جام و ظروف فولادی که در قرون ۱۲ و ۱۳ هجری ، در کشورهای انگلستان ، روسیه و ایران ساخته شدن و هم چنین ، ظروف شیشه ای از جنس کریستال متعلق به چکسلواکی سابق و کاسه و بشقاب چینی و بسیاری ظروف دیگه به نمایش گذاشته شده اند.

منبع همگردی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها