موزه مردم شناسی ابیانه

موزه مردم شناسی ابیانه

موزه مردم شناسی ابیانه یکی از مکان هایی است که حتما باید به آنجا سر بزنید. اگر به ابیانه رفتید و از تاریخ مردم آن اطلاع کافی نداشته باشید، سفرتان بی فایده است. اگر به این شهر رفتید، به سبک معماری مردم این شهرستان دقت بسیاری کنید. هنوز هم که هنوزه بسیاری از مردم ابیانه در خانه هایی که در دل کوه ساخته اند زندگی میکنند. ساختمان های اطراف این موزه هم به این شکل است!!!

شهرستان ابیانه یکی از شهرستان های زیبای استان اصفهان است. جالب است بدانید در این شهرستان روستایی وجود دارد که مردم محلی و کارشناسان باستان شناسی معتقدند متعلق به قوم ثمود است!!! این شهرستان با داشتن تاریخ به این گستردگی، هنوز هم مشکلات بسیاری از نظر گردشگری دارد. به حدی که موزه های این شهر آثار شخصی مردم را نگهداری میکند!!!

موزه مردم شناسی ابیانه

موزه مردم شناسی شهرستان ابیانه، موزه ای است که به دلیل کمبود امکانات برای خرید آثار باستانی، آثاری که مردم در خانه ها نگهداری میکردند، را داراست. مردم شهرستان ابیانه این آثار را یا به امانت به موزه سپرده اند و یا آن ها را هدیه کرده اند.

ساختمان این موزه به چه شکل است؟

معماری ساختمان این موزه بسیار خاص و اعجاب انگیز است. این سبک معماری مخصوص خود مردم ابیانه است. البته این سبک امروزه دچار دگرگونی های بسیاری شده است. اما هنوز هم میتوان این سبک از معماری را تشخیص داد. ساختمان موزه مردم شناسی ابیانه، نیز مانند دیگر موزه ها حفاظت شده است.

موزه مردم شناسی ابیانه

بهترین زمان برای بازدید از موزه مردم شناسی ابیانه، چه زمانی است؟

ساعات کاری این مجموعه از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است.

سفر دو روزه کجا بریم؟

در این موزه چه چیز هایی نگهداری میشود؟

اشیای مربوط به صنایع دستی خود شهر ابیانه چون نقره‌جات، ابزار و ادوات کشاورزی و دامپروری که شغل اصلی مردم ابیانه بوده است، لباس های سنتی به خصوص برای بانوان، قفل‌های فلزی و چوبی قدیمی و…. نگهداری میشود.

موزه مردم شناسی ابیانه

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها