موزه تاریخ طبیعی قم

موزه تاریخ طبیعی قم

موزه تاریخ ‌طبیعی قم

موزه های تاریخ طبیعی همیشه برای کودکان و بزرگسالان جذاب هستند. یکی از این موزه ها، موزه تاریخ طبیعی قم است. شما میتوانید با بازدید از این موزه چیز های بسیاری را به کودکان آموزش دهید. هدف این موزه نیز شناساندن گونه های گیاهی – جانوری شهر قم به مردم است.

موزه تاریخ طبیعی شهر قم موزه ای است که ممکن است نمونه های آن را در شهر های مختلف ایران دیده باشید؛ اما یکی از زیبا ترین های آنها موزه قم است. در این موزه آثار خود قم نگهداری میشود.

 

این موزه در کجا قرار دارد؟

موزه تاریخ ‌طبیعی قم در داخل بوستان شهید بنیادی در بلوار زائر شهرستان قم قرار دارد.

تاریخچه موزه تاریخ ‌طبیعی قم به چه زمانی برمیگردد؟

ساخت این موزه زیبا در سال ۱۳۷۸ آغاز شد و در شهریور ۱۳۸۱ همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) افتتاح شد.

این موزه چه بخش هایی دارد؟

این موزه دارای مساحتی حدود ۵۵۰ متر مربع است که دارای دو بخش نمایشگاهی و آموزشی میباشد. در این دو بخش چیزی حدود ۵۴۳ نمونه نگهداری میشود.  مهم ترین نمونه های این موزه عبارتند از: پستـانداران، پرنـدگان، خزندگان، دوزیستان، سنـگها و سنگواره های دیرینه شناسی، صدفهـا، حشرات و گیاهان بوده که اکثر آنان از نمونه های بومی استان محسوب می شوند.

موزه تاریخ‌ طبیعی قم

بخش آموزشی موزه تاریخ‌ طبیعی قم چطور است؟

این بخش شامل اتاقهای اداری و سالن اجتماعات به وسعتی حدود ۷۰ مترمربع به همراه کمدها و ویترین های مخصوص کتابخانه جهت نمایش و فروش کتاب های زیست محیطی است. این بخش مخصوص آموزش به کودکان و بزرگسالان است.

بخش نمایشگاهی این موزه چطور است؟

این بخش حدود ۴۰۰ متر مربع مساحت دارد که دارای ۴ دیوراما، (۳ دیورامای منفصل دایناسور و پرندگان شاخه نشین، مرداب انزلی و یک دیورامای متصل شامل رودخانه، دشت، دامنه و کوهستان) که همراه با صحنه سازی، صخره سازی و نورپردازی بوده و دارای یک تلسکوپ نمایشی (پلانتانیوم) با نمایی از آسمان شبهای پاییز و زمستان استان قم است.

موزه تاریخ طبیعی قم
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها