مونالیزا پیدا شد!

هفته های پیش، باستان شناسان مکانی در فلورانس یافتند، که میتواند چشم انداز تاریخ هنر را برای ما تغییر دهد! آنها مدعی شدند که مونالیزا پیدا شد! با تاریخ ما همراه باشید..

 

مونالیزا چه کسی بود؟ 

لبخند مونالیزا
لبخند مونالیزا

مونالیزا به خاطر تاریخ عجیب و لبخند مرموزش، احتمالا یکی از معروف ترین آثار هنری دنیا ست. مهم ترین نظریه درباره این اثر هنری این است که این نقاشی، تصویری از لیزا گراردینی می باشد_همسر بازرگان ثروتمندی که این پرتره را سفارش داد. هر چند این نظریه به طور قطعی اثبات نشده است.

نظریه های زیادی درباره مونالیزا از زمان مرگ داوینچی در قرن هفدهم شایع شد. یکی از این نظریه ها این است که مونالیزا تصویر خود لئوناردو بوده است. برخی دیگر بر این باورند که لبخند مونا لیزا برگرفته از یک روسپی ناشناس اسپانیایی می باشد. برخی حتی می گویند این تصویر متعلق به شاگرد لئوناردو و معشوق سالای بوده است. بهرحال، یافته های جدید در فلورانس شاید این راز مونالیزا را برای ما روشن کند…


چه چیزی در فلورانس یافت شد؟

بقایای مونالیزا در فلورانس
بقایای مونالیزا در فلورانس

رابرت لانگدن به تازگی در فلورانس، یک دخمه باستانی و مجموعه ای از چندین استخوان را پیدا کرد. باستان شناسان بعد از چهار سال حفاری بر این باورند که این استخوان ها به کسی متعلق نیست جز لیزا جراردینی.. آزمایشات علمی نشان داده که قدمت این بقایای اسکلت به سال ۱۵۴۲ باز می گردد، سالی که گفته می شد لیزا جراردینی مرد!! باتوجه به منابع تاریخی متعدد ، این همان مکان باستانی ست که وی را به خاک سپردند.

استخوان های مادام جراردینی با یک مجموعه استخوان دیگر احاطه شده، که گفته می شود اینها استخوانهای فرزاندانش می باشند. بهرحال، تکه های استخوان به قدری آسیب دیده اند که نمیتوان سند قطعی در این رابطه صادر کرد.


آیا راز مونالیزا برملا شد؟

لیزا جراردینی یا مونالیزا؟
لیزا جراردینی یا مونالیزا؟

باستان شناسان و انسان شناسان ادعا دارند که این بقایای استخوان ها متعلق به لیزا جراردینی باشد. با اینحال، علیرغم شواهد علمی و تاریخی، آنها نمیتوانند به طور قطع اعلام کنند که این استخوان ها متعلق به اوست. از آنجایی که در این مکان هیچ جمجمه ای پیدا نشد، این امکان وجود ندارد که صورت او را به صورت دیجیتالی بازسازی کنند و ثابت کنند که این هما مونالیزاست.. حتی به سختی میتوان گفت که این مجسمه متعلق به یک مرد است یا زن، چرا که استخوان ها کاملا فروپاشیده اند. علاوه بر این انجام هر گونه تست DNA هم امکان پذیر نیست چرا که نمونه در دسترس برای مقایسه وجود ندارد.

حتی اگر ثابت شود که استخوان ها متعلق به لیزا جراردینی ست ، بدون وجود جمجمه نمیتوان اطمینان حاصل کرد که این همان مدل لئوناردو بوده یا خیر! اگر جمجمه در این مکان یافت می شد، میتوانستند به صورت دیجیتالی آن لبخند مرموز را بازسازی کنند. امیدواریم در آینده این داستان مرموز مونالیزا حل شود…

منبع
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها