لئوناردو داوینچی و معروف ترین آثار هنری او!

تاثیر لئوناردو داوینچی بر علم و هنر را نمیتوان در یک مقاله خلاصه کرد. برخی از آثار او نسبت به بقیه کارهایش معروف تر می باشند. با تاریخ ما همراه باشید تا با لئوناردو داوینچی و معروف ترین آثار هنری او! آشنا شوید..

 

۱.شام آخر

شام آخر داوینچی
شام آخر داوینچی

برخی بر این باورند که شام آخر داوینچی یکی از معروف ترین آثار او در تمام دوران حرفه ای او و تنها نقاشی دیواری او به شمار می رود. این نقاشی ، عیسی مسیح و ۱۲ فرستاده را بر سر میز شام به تصویر می کشد، جایی که عیسی خیانت یکی از یارانش را اعلام می کند. هر چند این نقاشی با ارزش امروزه به خوبی ترمیم نشده، هنوز یکی از معروف ترین آثار هنری دنیا به شمار می رود و هنرمندانی مثل سالوادور دالی و اندی وارول از آن الهام گرفتند. این نقاشی همچنین یکی از موضوعات برجسته فیلم “راز داوینچی” بود. این اثر هنری امروزه در کلیسای سانتا ماریا دل گریزی، میلان واقع شده است.


۲.بشارت

اعلامیه
بشارت داوینچی

این نقاشی، تصویری از ملاقات آرشانگل گابریل با مریم مقدس می باشد. در این دیدار، گابریل به مریم مقدس می گوید که نوزادی به نام عیسی به دنیا خواهد آورد که سلطنتش هیچ گاه پایان نمی یابد. داوینچی تنها هنرمندی نبود که از این افسانه الهام گرفته بود_در حقیقت ، این یک موضوع برجسته در هنر فلورانس می باشد. این تابلوی “بشارت” در حال حاضر در گالری اوفیزی فلورانس می باشد.


۳.مونالیزا

چهره مونالیزا، داوینچی
چهره مونالیزا، داوینچی

مونالیزا یکی از مرموز ترین آثار داوینچی ست و البته یکی از معروف ترین نقاشی های دنیا.. تا امروز اطلاعات کمی درباره زن داخل نقاشی در دسترس است و اینکه داوینچی کجا و کی آن را کشیده است. هرچند گفته می شود این اثر بین سال های ۱۵۰۳ تا ۱۵۱۷ رقم خورده است. مونالیزا در موزه لوور پاریس قرار دارد.


۴.نقاشی سلفی

پرتره سلفی ، داوینچی
پرتره سلفی ، داوینچی

این یک نقاشی از مردی ست که با گچ قرمز کشیده شده و گفته میشود یک پرتره سلفی از خود لئوناردو داوینچی ست، هرچند به طور قطعی ثابت نشده است. دلیل این فرضیه که نقاشی از خود شخص داوینچی می باشد، مردی به نام رافائل بود. متاسفانه این نقاشی به دلیل شرایط شکننده ای که دارد، برای عموم به نمایش گذاشته نمی شود.


۵.بانوی صخره ها

صخره مقدس داوینچی
صخره مقدس داوینچی

اول از همه باید بدانید که این نام دو نقاشی از لئوناردو می باشد! موضوع هر دو نقاشی یکی ست ، ولی یک سری جزئیات متفاوت هم دارد. هر دو نقاشی مدونا و عیسی را در بین صخره ها به تصویر کشیده است. متاسفانه هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند کدام یک از این دو نقاشی اول کشیده شده است. با این وجود هر دو نقاشی بسیار تاثیر گذار هستند_هر دوی آنها ۶ فوت ارتفاع دارند و روی یک پانل چوبی نقاشی شده اند. یکی از آنها مثل مونالیزا در موزه لوور پاریس قرار دارد و دیگری در گالری ملی لندن..

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها