۵ زن تاثیرگذار در تاریخ استرالیا!

در طول یک قرن گذشته، زنان نقش مهمی در شکل گیری استرالیا به صورت امروزی ایفا کرده اند. جنگیدن برای عدالت اجتماعی، حقوق زنان، تحصیل، مراقبت های درمانی و ورزش و علوم ، از جمله فعالیت های مهم زنان استرالیایی ست. با تاریخ  ما همراه شوید تا ۵ زن تاثیرگذار در تاریخ استرالیا! را بشناسید..

 

۱.ادیث کوان (۱۸۶۱ تا ۱۹۳۲)

ادیث کوان
ادیث کوان

کاوان اولین زنی بود که در پارلمان استرالیا انتخاب شد. او زندگی حرفه ای خود را وقف مبارزه برای حقوق زنان کرد و کلوب کاراکاتا را تاسیس کرد که در ان برای حقوق زنان سخنرانی می شد. او همچنین شورای ملی زنان استرالیا را تاسیس کرد. او در زمان جنگ جهانی اول، رییس کمیته استیناف صلیب سرخ بود.


۲.لوئیس مک (۱۸۷۰ تا ۱۹۳۵)

لوئیس مک نیس
لوئیس مک نیس

لویئز مک اولین خبرنگار زن در جنگ بود. که برای اخبار دیلی میل لندن در طول جنگ جهانی اول کار می کرد. بعدها خاطرات شخصی اش از حمله آلمان در ۱۹۱۵ با عنوان “تجربه های یک زن در جنگ بزرگ” را منتشر ساخت. او در مجموع ۱۶ رمان منتشر ساخت و برای منابع خبری معتبری مثل بولتن مقاله نوشت.


۳.فیس توماس (۱۹۳۳)

فیس توماس یک شخصیت برتر در ورزش زنان بود. او نه تنها اولین زن بومی بود که در مسابقات حرفه ای کریکت در استرالیا بازی کرد، بلکه اولین زنی بود که برای هر ورزش حرفه ای در قاره فعالیت کرد.

علاوه بر اینها، او اولین زن پرستار بومی بود که از بیمارستان آدلاید فارغ التحصیل شد و بعدها اولین کسی بود که یک بیمارستان را اداره می کرد.


۴.نوا پریس (۱۹۷۱)

نوا پریس
نوا پریس

نوا پریس اولین استرالیایی بومی بود که اولین مدال طلای بانوان را در تیم هاکی در ۱۹۹۶ بدست می آورد . بعدها به سیاست روی آورد و در ۲۰۱۲ اولین زنی بود که به عنوان عضو پارلمان انتخاب شد و از برابری گری و پایان نژادپرستی در استرالیا و سراسر دنیا طرفداری کرد.


۵.الیزابت بلکبورن (۱۹۴۸)

الیزابت بلک بورن
الیزابت بلک بورن

این برنده جایزه نوبل استرالیا با اکتشافاتش در علوم ، تاریخ را تغییر داد. بک بورن در زمینه ژنتیک و بیولوژی مولکولی تخصص داشت و در سال ۲۰۰۹ به خاطر همکاری در زمینه تحقیقات DNA و ارتباطش با سرطان و دیگر بیماری ها ، جایزه نوبل مشترک را دریافت کرد.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها