۷ مکان باستانی حیرت انگیز در آمریکا!

خیره کننده ترین جاذبه های آمریکای شمالی و جنوبی ، گردشگران زیادی را هر سال به خود جذب می کند ولی در واقع این دیدنی های باستانی آمریکا هستند که باید در اولویت سفر شما به آمریکا قرار گیرند. با تاریخ ما همراه شوید تا ۷ مکان باستانی حیرت انگیز در آمریکا! را بشناسید.

 

۱.هرم آفتاب 

هرم آفتاب
هرم آفتاب

هرم آفتاب یکی از بزرگترین سازه های باستانی در آمریکای شمالی، در شهر باستانی تیوتییوآکان در نزدیکی مکزیکو سیتی قرار دارد. این بنا حدود ۲۰۰ ب.م، توسط تمدنی مرموز قبل از آزتک ها ساخته شد و دارای ۲۰۰ فوت ارتفاع و ۷۰۰ فوت عرض می باشد. این بنا بر فراز یک تونل واقع شده و باستان شناسان فهمیدند که این تونل شامل انبار های سفال و بقایای قربانیان می شود و احتمالا روزگاری یک مقبره سلطنتی بوده است. شهر باستانی تیوتییوآکان حدود قرن هفتم به طور مرموزی متروکه شد ولی در روزهای اوج خود حدود ۱۰۰۰۰۰ سکنه داشت.


۲.سن آگوستین

مجسمه های نگهبان در سن آگوستین
مجسمه های نگهبان در سن آگوستین

سن آگوستن کلمبیا، یکی از بزرگترین کلکسیون مجسمه های باستانی در آمریکای جنوبی را داراست. این مکان یک گورستان بزرگ دارد که دارای ۶۰۰ مجسمه سنگی ست. ارتفاع مجسمه ها از چند اینچ تا ۲۰ فوت متغیر است و هیولاهای عجیب و غریب، جنگجویان و حیواناتی مثل عقاب، پلنگ و قورباغه را به تصویر می کشند.قدمت اغلب این بناها به قرن اول تا هشتم ب.م باز می گردد ولی هنوز مشخص نیست که از نظر فرهنگی چه اهمیتی داشته اند. یک راهب اسپانیایی در ۱۷۵۰ گفت “این مجسمه های ترسناک حتما باید کار شیطان باشد” ولی دانشمندان بر این باورند که این مجسمه ها به عنوان نگهبان مردگان ساخته شدند.


۳.خطوط نازکا

تصویر عنکبوت در خطوط نازکا
تصویر عنکبوت در خطوط نازکا

خطوط نازکا در صحرای پروی جنوبی می باشد ، مجموعه ای از خطوط درهم برهم، که ۲۵۰۰ سال پیش کشیده شده است. این نقاشی ها ۲۰۰ متر مربع مساحت دارند و شامل هر چیزی از اشکال هندسی گرفته تا تصاویر حیواناتی مثل مرغ مگس خوار، ، عنکبوت، میمون و نهنگ قاتل می شود. این گالری هنری بزرگ، از آثار هنری مردم نازکا باستان می باشد. اینکه دلیل ایجاد این تصاویر چه بوده است، هنوز مورد بحث قرار دارد. برخی دانشمندان بر این باورند که این نقاشی ها برای مراسم مذهبی کشیده شده ولی برخی دیگر معتقدند عملکرد نجومی داشته است.


۴.کاخ کلیف

کلیف پالاس
کلیف پالاس

کاخ ۸۰۰ ساله کلیف واقع در پارک ملی مسا ورده در کلرادو، یکی از بزرگترین و معروف ترین سکونت گاه های اجداد پوئبلو بوده است، تمدنی که روزگاری در چهار گوشه آمریکای جنوبی زندگی می کردند. این مکان صخره ای از آجرهای ماسه ای ، تیرهای چوبی و ملات ساخته شده بود و دارای ۱۵۰ اتاق، برج، و ۱۲ اتاق جلسه می باشد. حدود ۱۰۰ نفر در قرن ۱۳ ب.م اینجا را خانه خود می دانستند ولی در نهایت پوئبلو ها به دلیل خشکسالی طولانی، چند دهه بعد آنجا را ترک کردند. کاخ کلیف الان به شهر ارواح تبدیل شده است!


۵.تیواناکو

مجسمه های دیوار تیواناکو
مجسمه های دیوار تیواناکو

تیواناکو واقع در ارتفاع ۱۲۵۰۰ متری سطح دریا در نزدیکی دریاچه بولیویا، دارای مجموعه ای از معابد، اهرام و مجسمه های مرموزی ست و روزگاری مرکز فرهنگی و معنوی تیواناکو باستان بود. این شهر در اولین هزاره ب.م ، به اوج خود رسید. دو تا از مهمترین بناهای یادبود این شهر، هرم آکاپانا و معبد کالاساسایا می باشند. پوماپونکو ، یکی دیگر از ویرانه های باستانی که در خارج شهر قرار دارد کهدارای چندین میدان می باشد. مجتمع تیواناکو به خاطر اثار سنگی معروف است که شامل دیوارهایی با سرهای سنگی بیرون زده و مجسمه های ماسه ای می شود. بسیاری از این اثار سنگی با دقت بسیار زیادی برش خورده اند و بدون استفاده از ملات در کنار هم قرار می گیرند.


۶.تپه های کاهوکیا

تپه های کاهوکیا
تپه های کاهوکیا

مدت ها قبل از اینکه اروپاییان از وجود دنیای جدید آگاه شوند، در حومه سنت لوئیس مدرن، کلان شهرهایی معروف به کاهوکیا وجود داشت. این مکان که توسط تمدن می سی سی پی ساخته شد، حدود ۱۱۰۰ ب.م، به اوج خود رسید و جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نفر داشت.


۷.کوپان

مجسمه سازی در کوپان
مجسمه سازی در کوپان

کوپان شهر مایان ها، که بخاطر آثار سنگی و نقاشی های دیواری معروف است، در هوندوراس امروزی در نزدیکی گواتمالا واقع می باشد.این مکان در آغاز یک شهرک کشاورزی کوچک بود ولی در قرن پنجم و نهم ق.م به اوج خود رسید، زمانی که یک سلسله توسط ۱۶ پادشاه مختلف اداره می شد. در ان دوران؛ مرکز شهر گسترش یافت و دارای میدان ها، اهرام، معابد سنگی می باشد. یکی از معروف ترین بناهای این مکان، راه پله های حکاکی شده می باشد _ که ۶۳ پله و ۲۰۰۰ تصویر حک شده دارد. همچنین چندین ستون سنگی یادبود  و محراب وجود دارد که با تصاویری از حاکمان شهر و وقایع تاریخی آن زمان، تزیین شده است. کوپان در اوج خود دارای ۲۰۰۰۰ سکنه بوده ولی در قرن هشتم سقوط کرد. چرا که سیزدهمین حاکم در طول درگیری با پادشاه رقیب کشته شد. بعدا این شهر متروکه شد و تا ۱۸۰۰ شناخته نشده بود.

منبع history
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها