پوآرو اصفهان

ماجراجویی در اصفهان کار دستِ «پوآرو» داد

ماجراجویی در اصفهان

 

راست یا دروغ ۱۴۲ هزار دنبال کننده دارد. به خودش می‌گوید: «استاد پوآرو، نخبۀ باستان‌شناسی، با بیش از هزار کارشناسی» در عمل اما پکیج‌های گنج‌یابی را می‌فروشد به خیل عظیم جویندگان طلا و دفینه.

پوآرو که عصر سی‌ام تیرماه ۴۵۰ داوطلب را به بیابان‌های جرقویۀ اصفهان کشانده بود تا یک اردوی آموزشی علم باستان شناسی برگزار کند، در لایو اینستاگرامی خود تأکید می‌کرد که «با هیچ‌کس دشمنی ندارد» اما خبر نداشت که در عمل، دشمنِ میراث باستانی یک ملت است و به همین دلیل نیز اکنون تحت تعقیب قرار گرفته.

ماجراجویی در اصفهان کار دستِ «پوآرو» داد

این خبر را سردار سرتیپ دوم امیر رحمت‌اللهی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور اعلام کرد و گفت: «سه متهم کاروان گنج یابی در حال حاضر دستگیر شده‌اند و متهم اصلی که معروف به پوآرو است نیز به‌زودی به جمع آن‌ها خواهد پیوست. دستگاه قضایی احکام سنگینی را برای این عمل مجرمانه در نظر گرفته و با افراد سودجو و حفاران غیرمجاز به‌شدت برخورد خواهد کرد.»

عبدالرضا عرب بافرانی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان نیز دراین‌باره به ایسنا گفت: آخرین روز تیرماه به ما خبر رسید که عده‌ای در شرق اصفهان مشغول حفاری هستند و ما نیز سریعاً موضوع را به مسئول پایگاه یگان حفاظت جرقویه اعلام کردیم.

وی ادامه داد: مسئول یگان حفاظت ما پس از هماهنگی با رئیس پاسگاه جرقویه با فرض اینکه دو سه نفر مشغول حفاری هستند، یک اکیپ کم تعداد را برای برخورد با آنان اعزام کرده اما در عمل با افراد و ماشین‌آلات زیادی روبرو شده و درنهایت موفق به دستگیری یکی از این افراد شده بود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی فرد دستگیرشده را به دادگاه برده بودند، دو نفر از همان کاروان برای اینکه سر و گوشی آب بدهند به محل دادگاه مراجعه می‌کنند که خوشبختانه مأموران نیز به‌موقع آن‌ها را شناسایی و دستگیر کردند.

عرب بافرانی افزود: در حال حاضر سه نفر در ارتباط با این پرونده دستگیرشده‌اند و همان‌طور که فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور اعلام کرده، متهم اصلی پرونده یعنی «پوآرو» نیز به همراه سایر ماجراجویان این کاروان گنج یابی تحت تعقیب است.

وی تأکید کرد که اگرچه گزارش حفاری در جرقویه به ما داده‌شده بود اما در عمل متوجه شدیم که آن‌ها مشغول آموزش حفاری هستند و این به‌مراتب بسیار بدتر از خود حفاری است.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها