پیشگویی عجیب “آلبرت اینشتین” فیزیک دان بزرگ در یک نامه گمشده

طبق کشف یک نامه گمشده از "آلبرت اینیشتین" یک پیشگویی عجیبی از ایشان نشر شد.

طبق کشف یک نامه گمشده از “آلبرت اینیشتین” یک پیشگویی عجیبی از ایشان نشر شد.او از پیوند بین زیست شناسی و فیزیک و آن هم دهه ها قبل تر از هر گونه نشانه ای مبنی بر اثبات این پیوند سخن گفته است. این کشف جالب توسط محققان دانشگاه “موسسه فناوری رویال ملبورن”(RMIT) در استرالیا انجام شده که تعجب و واکنش های زیادی را در جهان داشته است.

به نقل از آی‌ای، یک مطالعه جدید از محققان دانشگاه “موسسه فناوری رویال ملبورن”(RMIT) در استرالیا نامه‌ای تازه کشف شده از “آلبرت اینشتین” را بررسی کرده است که در آن بحث در مورد ارتباط فیزیک و زیست‌شناسی، دهه‌ها قبل از ظهور شواهدی در مورد این موضوع دیده می‌شود.

در این نامه که متعلق به سال ۱۹۴۹ است، در مورد احساسات زنبورها و پرندگان بحث شده و اشاره به “فرآیند جسمی و فیزیکی که هنوز شناخته شده نیست” دارد.

همانطور که این محققان در مطالعه خود اشاره کردند، فرآیندهای فیزیکی رفتارهای چندین گونه بیولوژیکی امروزی برای درک جهان طبیعی در حال بررسی است و همچنین فناوری‌هایی براساس رفتارهایی که طی هزاره‌ها تنظیم شده‌اند، در حال توسعه هستند.

به ویژه، اکتشافات اخیر در پرندگان مهاجر از عقاید اینشتین در ۷۲ سال پیش پشتیبانی می‌کند. دانشمندان در سال ۲۰۰۸ مطالعه‌ای در مجله The Royal Society منتشر کردند که ثابت کرد پرندگان از نوعی قطب‌نمای مغناطیسی برای مهاجرت و مسیریابی در کره زمین استفاده می‌کنند. برای آن مطالعه محققان پرندگان توکا را به فرستنده‌های رادیویی مجهز کردند و آنها را هنگام مهاجرت ردیابی کردند.

اگرچه منشأ این حس مغناطیسی در پرندگان هنوز کاملاً شناخته نشده است، اما یک نظریه که در تحقیقی در مجله Nature در سال ۲۰۰۴ بیان شد، به استفاده از تصادف کوانتومی و درهم‌آمیختگی اشاره دارد که هر دو از مفاهیم فیزیکی هستند که برای اولین بار توسط “آلبرت اینشتین” مطرح شده است.

این نامه که تاکنون منتشر نشده بود، توسط “جودیت دیویس” همسر گیرنده اصلی نامه یعنی “گلین دیویس” که یک محقق رادار بوده است، با محققان دانشگاه RMIT به اشتراک گذاشته شد.

شرح

محققان این تحقیق جدید توضیح دادند که این نامه نشان می‌دهد که “اینشتین” چگونه پیش‌بینی کرده است که کشف‌های جدید در علم فیزیک از مطالعه حیوانات متولد خواهد شد.

“آدریان دایر” دانشیار دانشگاه RMIT گفت: هفت دهه پس از آنکه “اینشتین” فیزیک جدیدی را پیشنهاد کرد که ممکن است ناشی از ادراک حسی حیوانات باشد، ما کشف‌هایی را می‌بینیم که درک ما را در مورد ناوبری و اصول بنیادی فیزیک توسعه می‌دهد.

این نامه توسط دانشگاه عبری اورشلیم، جایی که “اینشتین” سوابق و یادداشت‌های خود را به آن اهدا کرد، تأیید شده است. این نامه همچنین یک سند تاریخی است که اثبات می‌کند “اینشتین” با “کارل فون فریش” برنده جایزه نوبل و محقق برجسته حس زنبورهای عسل و حیوانات در زمان خود دیدار کرده است.

“آلبرت اینشتین” در نامه خود می‌گوید: قابل تأمل است که ممکن است روزی بررسی رفتار پرندگان مهاجر و کبوترهای ناقل، منجر به فهم برخی فرآیندهای جسمی شود که هنوز شناخته شده نیست.

البته این نامه ممکن است در فهرست برجسته‌ترین اختراعات و نظریه‌های “اینشتین” در صدر نباشد، اما هنوز هم با گذشت بیش از ۷۰ سال، تحقیقات جدید در حال ارائه بینش‌های جدیدی از فرآیندهایی است که به پرندگان مهاجر اجازه می‌دهد تا در جهان حرکت مسیریابی کنند و هزاران کیلومتر را به شکل دقیق به سمت یک مکان پرواز کنند. مسئله‌ای که “اینشتین” چند دهه پیش به آن اشاره کرده است.

فرآیندهای مورد استفاده این حیوانات همچنین به طور مداوم فناوری‌های جدیدی از جمله پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و ربات‌های شبیه به ماهی در زیر آب را توسعه می‌دهد.

منبع خبرگزاری ایسنا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها