راز های نهفته جهان | کشفیاتی که هنوز راز آنها کشف نشده است + عکس

در این مطلب کشفیاتی که قرن ها از آن میگذرد و حتی در قرن حاضر یعنی قرن 21 باستان شناسان و کارشناسان مربوطه توضیحی برای آن ندارند آشنا شوید.

در کره زمین اتفاقات زیادی رخ داده است که در این اتفاقات آثاری برای آیندگان نهفه میشود و ما امروزه این آثار را کشف و به راز ها و اسرار گذشتگان زمین پی میبریم. اما راه های برخی از این بقایا بسیار پیچیده و اسرارآمیز بوده، بطوری که حتی باستان شناسان نیز توضیحی برای آن پیدا نمیکنند. با ما همراه باشید تا در این مطلب کشفیاتی که قرن ها از آن میگذرد و حتی در قرن حاضر یعنی قرن ۲۱ باستان شناسان و کارشناسان مربوطه توضیحی برای آن ندارند آشنا شوید.

آرامگاه ملکه سرخ، مکزیک

کشفیات باستان شناسان

 

در سال ۱۹۹۴ باستان شناسان مقبره‌ای در Palenque کشف کردند. در آن مقبره تابوتی با بقایای جسد زنی که با پودر قرمز رنگ پوشانده شده بود به علاوه روی جمجمه جسد یک عدد تاج و نقاب وجود داشت. بعد از تحقیقات به این نتیجه رسیدند که مومیایی متعلق به یک زن ۶۰ ساله است. نکته جالب اینجاست که در آن دوره فقط مردان قدرت به ارث می‌بردند و هیچ زنی به این روش به خاک سپرده نمی شده است.

مرد لاونتا، مکزیک، ۱۹۴۷

در این تصویر باستان شناسان را می‌بینید که در حال تحقیق روی مجسمه سر سنگی لاوانتا هستند. حدود ۱۷ سر سنگی کشف شد و سوالات زیادی را در ذهن باستان شناسان بی جواب گذاشت. چگونه و با چه ابزاری مردم آن زمان مجسمه‌های به این بزرگی می‌ساختند؟ چگونه ابزار کار را جا به جا می‌کردند؟ علت ساخت این مجسمه‌های بزرگ چه بود؟ در حالی که مجسمه‌های کوچک تری هم در کنار آن‌ها دیده می‌شود.

تفنگ وینچستر، مدل ۱۸۷۳

 

این تفنگ به درختی در پارک ملی گریت باسین در ایالت یوتا در سال ۱۸۷۰ کشف شد. معدن‌ها و مزرعه‌های زیادی در این منطقه راه اندازی شدند، اما جالب اینجاست که بیش از ۱۰۰ سال است که هیچ کسی به این تفنگ دست نزده است.

شهر گمشده در صحرای کالاهاری


در سال ۱۸۸۵ ویلیام لئونارد هانت که به فارینی بزرگ هم معروف است گزارشی درباره شهری مرموز که در بیابان کشف کرده بود نوشت. به گزارش او این شهر به شکل هلال ساخته شده و بخش‌هایی از آن زیر خاک پنهان شده اند. پروفسور A. J. Clement با بررسی گزارش به این نتیجه رسید که این شهر در واقع مجموعه‌ای سنگ‌های کوهستانی به شکل دیوار است. در سال ۲۰۱۶ بعد از بررسی دوباره صحرای کالاهاری دانشمندان دیوار‌هایی که در گزارش فارینی بزرگ نوشته شده بود را کشف کردند، اما هنوز هم مشخص نیست که آیا دیوار‌ها واقعی هستند یا نه.

مقبره اسکندر کبیر

طبق نظریه‌ای جسد این فرمانروا داخل یک تابوت طلایی رنگ ابتدا به ممفیس و سپس به اسکندریه مصر جایی که ناپدید شد فرستاده شد. گفته شده است که تابوت اسکندر در صیدون لبنان پیدا شده است. تصویر جنگجویان روی این تابوت نمایانگر چنین فرمانروایی هستند. اما بعد‌ها مشخص شد که این تابوت متعلق به پادشاه صیدون است. در سال ۲۰۱۴ اسکلتی در مقدونیه مرکزی پیدا شد و دانشمندان حدس زدند که این اسکلت به اسکندر کبیر تعلق دارد. درست یا غلط بودن این نظریه با تست دی ان‌ای مشخص خواهد شد.

مومیایی‌های سن برناردو، کلمبیا

در سال ۱۹۵۷ یک قبرستان محلی را سیل گرفت و در حالی که مردم به اجبار اجساد قبرستان را منتقل می‌کردند با جسد‌های مومیایی شده به صورت طبیعی مواجه شدند. به گفته بومیان منطقه علت مومیایی شدن آن‌ها برنامه غذایی خاصی بود که در آن از میوه‌ای به نام chayote استفاده می‌کردند. اما هنوز پاسخی برای سالم ماندن لباس‌های این مرده‌ها پیدا نکردند.

مقبره چنگیز خان


در قرن ۱۵ دانشمندان مکانی که چنگیز خان در جنگ پیروز شد را کشف کردند و طبق افسانه‌ها چنگیز خان به این مکان علاقه زیادی داشت. باستان شناسی به نام مائوری کراویتس ۴۰ سال وقف پیدا کردن مقبره چنگیز خان کرده است. اما علیرغم تلاش باستان شناسان محل دفن این فرمانروا همچنان کشف نشده باقی مانده است.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان بدونیم
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها