سفر با قطار به قشم، تجربه ای که فراموش نمی کنید!

قشم، هرمزگان

با شروع فصل زمستان تب و تاب سفرهای جنوبی بالا می گیرد و مسافران به دنبال پیدا کردن زمان مناسبی برای دل کندن از شهر خود هستند.

یکی از سفرهای پر طرفدار زمستانی سفر به جزیره زیبای قشم به حساب می آید. همانطور که میدانید این جزیره در دل استان هرمزگان قرار دارد و یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردش و خرید در منطقه  است.

بهترین زمان سفر به قشم

جزیره قشم در فصل تابستان آب و هوای گرم و خشکی دارد و این شرایط آب و هوایی برای کسانی که در شهرهای گرم و مرطوب زندگی نمی کنند، بسیار سخت و طاقت فرسا است. اما بهترین زمان برای سفر به قشم برای مسافران، فصل زمستان است. چرا که در این فصل مردم می توانند در خنکی نسبی هوا از سفر لذت ببرند و در طول سفر خود از تمام جذابیت های جزیره قشم دیدن کنند.

فصل زمستان به نسبت دیگر فصول سال کم مسافر تر و آرام تر است و به همین دلیل یکی از خلوت ترین و دنج ترین زمان ها برای مسافرت به قشم، سه ماه زمستان به حساب می آید.

یکی دیگر از زمان های طلائی برای سفر به قشم فصل بهار است، چرا که تعطیلات نوروزی این فرصت را به افرادی که دوست دارند سفر هیجان انگیزی داشته باشند می دهد تا مسافر این شهر شوند و از این شهر زیبا لذت ببرند. این جزیره در فصل بهار آب و هوای گرم و معتدلی دارد اما گرمای هوا در این فصل آزار دهنده نیست.

سفر به قشم
سفر به قشم

همچنین، در فصل بهار و به دلیل تعطیلات نوروزی قشم یکی از مقاصد پر مخاطب به حساب می آید و هر ساله میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور است، به همین دلیل خرید بلیط برای زمان های پرطرفدار تعطیلات برای این مقصد جذاب همیشه یک چالش بزرگ را برای مسافران به وجود می آورد.

 

ارزانترین راه سفر به قشم

خیلی از مسافرانی که قصد سفر به جزیره قشم را دارند این جزیره را یک مقصد پر هزینه می دانند. البته تنها دلیل این تفکر این است که از نظر آن ها تنها راه رسیدن به قشم سفر هوایی است و سفر با هواپیما هم برایشان بسیار گران و پر هزینه محسوب می شود.

شاید برای شما هم جالب باشد که راه تازه ای جز سفر هوایی به قشم را یاد بگیرید. این روزها مسافران زیادی توسط سفر با قطار، خود را به این مقصد هیجان انگیز می رسانند البته سفر با قطار نیمی از مسیر است. شما می توانید با سوار شدن قطارهایی به مقصد بندر عباس نیم بیشتر مسیر را با سفر ریلی طی کنید و سپس خود را به لنج های بندر برسانید و از اینجای مسیر، سفر خود را به دست آب های خلیج فارس بسپارید.

تجربه کوتاه سفر با کشتی از بندر تا قشم برای هر مسافر شیرین است چرا که بسیاری از مسافران از تکرار سفر با قطار و هواپیما خسته شده اند و تجربه های جدید را با آغوش باز قبول می کنند.

سفر به قشم
سفر به قشم

 

اگر اهل خرید کردن هستید و قشم را برای تنوع مراکز خرید و قیمت ارزان کالاهایش می شناسید، پیشنهاد می کنم در فصل تابستان برای خرید به قشم سفر کنید.

البته؛ یکی از مزیت های خوب سفر با قطار این است که محدودیتی برای باربری نخواهید داشت و می توانید بار بیشتری را به مبدا برگردانید و حسابی از خرید کردن در جزیره لذت ببرید.

 

خرید بلیط قطار برای سفر به جزیره قشم!

درست است که سفر با قطار بسیار طولانی است اما این مسیر اگر منتهی به راه جذابی مانند بندر عباس باشد، می تواند یکی از لذت بخش ترین سفرهای ریلی برای شما باشد. چرا که مسیر قطار بندر عباس از شهرهای مختلف با طبیعت و پوشش گیاهی متنوع عبور می کند و شما به عنوان یک مسافر می توانید تجربه جذابی را از تماشای این مناظر داشته باشید.

گذشته از مسیر جذاب ریلی تجربه سوار شدن به کشتی برای رسیدن به یک جزیره بسیار هیجان انگیز تر از سفر هوایی است. اما چرا؟ چون شما مسیر کوتاهی را دل دل آب های خلیج فارس طی خواهید کرد و با آرامش خیال به ادامه سفر خود فکر می کنید. البته برای بسیاری از مسافران شروع سفر با پیاده شدن از قطارهای بندر عباس آغاز می شود و سفر در کشتی مانند یک تفریح به یاد ماندنی در یاد و خاطره مسافران خواهد ماند.

سفر به قشم
سفر به قشم

برای خرید بلیط قطار بندر عباس شما به عنوان مسافر راه های مختلفی را پیش روی خود دارید. در اولین قدم بودجه خود را مشخص کنید و با توجه به سایت های معتبر خرید بلیط امکانات رفاهی قطارهای مختلف را با در نظر داشتن بودجه مورد نظر خود مقایسه کنید و در آخر بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید.

در ادامه پر ترددترین قطارهایی که به مقصد بندرعباس حرکت می کنند را با هم مرور می کنیم.

  • قطار ۶ تخته جوپار
  • قطار غزال رجا
  • قطار ۴ تخته البرز

هر کدام از قطارهای نام برده قیمت و امکانات منحصر به فرد خودشان را دارند، البته انتخاب قطار به تعداد همراهان شما هم بستگی دارد. برای مثال اگر شما یک خانواده ۶ نفری هستید سفر با قطارهای جوپار نسبت به دیگر قطارهای موجود منطقی تر به حساب می آید. چرا که در اختیار داشتن کوپه های دربست آرامش و راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در آخر انتخاب درست مسیر می توانید از همین ابتدا سفر شما را بسازد، پس انتخاب مسیر خود را دست کم نگیرید تا بتوانید تجربه لذت بخشی از سفر خود را در خاطر بگذارید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها