معرفی کاخ گلستان

یکی از قدیمی ترین کاخ های تهران که بسیار زیبا و پربازدید است، کاخ گلستان نام دارد. این کاخ در دوره های مختلف ساخته و تکمیل شده است. بنا های قدیمی و ارزشمند و معماری خاص مجموعه، باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی زیادی شده است.

معرفی کاخ گلستان

شاه عباس صفوی ساخت بنا را آغاز کرد و تا دوره قاجار این مجموعه تکمیل شد. ناصرالدین شاه قاجار یکی از شاهانی بود که تحت تاثیر سفرهای اروپایی خود، تغییرات بسیاری در آن ایجاد کرد.

وقایع تاریخی مهمی مانند انقلاب مشروطه و تاجگذاری پهلوی اول و دوم در کاخ گلستان رخ داده است. آثار هنری بسیاری همچون تخت مرمر، سنگ قبر ناصرالدین شاه و آثار کمال الملک و دیگر هنرمندان قرار دارد.

شمس العماره، تالار آینه و عمارت بادگیر از بناهای زیبایی هستند که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

کاخ گلستان

آدرس کاخ گلستان

تهران، خیابان ۱۵ خرداد، میدان ارگ

مسیر دسترسی

برای رسیدن به کاخ گلستان، مترو بهترین راه است. بعد از سوار شدن در مخط یک مترو، در ایستگاه پانزده خرداد از قطار پیاده شوید، سپس به سمت شرق رفته تا به خیابان داور برسید. در این خیابان، در ورودی کاخ را خواهید دید.

اطلاعات قبل از بازدید

هزینه ورودی برای گردشگران داخلی ۲۵۰۰ تومان و برای گردشگران خارجی ۱۵۰۰۰ تومان است. هزینه تهیه بلیت برای بازدید از هر موزه برای گردشگران داخلی ۲۵۰۰ تومان و برای گرشگران خارجی ۸۰۰۰ تومان است.

موزه آب یزد، یکی از جاذبه های دیدنی شهر یزد

افرادی که میتوانند به صورت نیم بها بلیت تهیه کنند: (به غیر از ایام نوروز و پنجشنبه و جمعه)

·        بازنشستگان کشوری و لشگری ودارندگان کارت منزلت به همراه یک نفر

·        افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی

·        آزادگان، جانبازان، خانواده محترم شهدا و بسیجیان با ارائه کارت شناسایی معتبر

·        دانش آموزان و دانشجویان بخ همراه استاد با هماهنگی قبلی

همه روزه به جز روزهای سوگواری بازدید از موزه امکان پذیر است.

کاخ گلستان

حال خوش مجموعه گلستان

مجموعه کاخ گلستان شاید عنوان یک بنای تاریخی را به دوش بکشد و حرف های زیادی از تاریخ این سرزمین در خود داشته باشد؛ اما همه جذابیت هایش به همین ها ختم نمی شود.

نقطه ای آرام و دور از همهمه

تصور کنید که در همهمه خیابان ۱۵ خرداد صدا به صدا نمی رسد، بازار دستفروشان داغ است و چرخ دستی بازاری ها از این سو به آن سو می روند. کالسکه ها مردم را جابه جا می کنند و صدای حرکت شان بر روی سنگفرش مدام به گوش می رسد. در فاصله کمی از این خیابان به مجموعه گلستان قدم می گذارید؛ دیگر خبری از آن همهمه نیست. حالا همه چیز صدای شرشر آب است و وزش نسیم خنک و صدای پرندگان. گویی زمان به عقب برگشته و هنوز ساکنان این کاخ در قید حیاتند، هنوز زندگی جریان دارد و برو و بیای قاجارها به راه است. می توانی کنج دنجی را انتخاب کنی، بنشینی و چشمانت را ببندی و با شنیدن صداهای گوش نواز به دنیایی دیگر بروی.

موزه جواهرات ملی ایران، موزه ای جذاب برای بازدیدی لذت بخش

دنیای رنگین کاشی کاری ها

کافیست کمی از رنگ و نقش سر در بیاوری تا پاهایت گوش به فرمان چشمانت شوند و تو را به نزدیکی دیوارها ببرند. دنیایی از نقوش و تصاویر پیش روی تان است و کم نظیر ترین کاشی کاری ایرانی را می توانید در فاصله ای نزدیک ببینید. آن قدر این نقوش ظریف هستند که فکر می کنی با فوت کردن تو می شکنند. حالا تصور کن سال ها پیش با امکانات آن زمان و خلق این نقش ها….

به صرف یک فنجای چای

چایخانه و کافه ای کوچک نیز در این مجموعه برپاست که می توانید لحظاتی خوش و شیرین را در آن بگذرانید. بر روی صندلی بنشینید و در بنایی قاجاری با معماری ایرانی اروپایی خود را به  یک نوشیدنی ایرانی یا فرنگی مهمان کنید و یا میان وعده ای خوشمزه بخورید.

خلاصه که محوطه کاخ گلستان تو را به سفری متفاوت دعوت می کند؛ جایی که لمس تاریخ برایت لذت بخش تر از هرجای دیگری خواهد بود، جایی که تو را از همه دغدغه ها دور می کند و در میان همهمه شهر آرامش را برایت به ارمغان می آورد.

منبع کارناوال
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها