موزه قزوین

موزه قزوین

موزه‌ قزوین

بسیاری از افرادی که علاقه مند به تاریخ هستند، ترجیح میدهند به قزوین سفر کنند. این شهر هم بسیار زیباست هم تاریخ گسترده ای دارد؛ این تاریخ گسترده را میتوان در موزه های قزوین به خوبی پیدا کرد. موزه اصلی شهر قزوین مکانی است که امروز میخواهیم با شما به آن سفر کنیم.

موزه‌ قزوین یکی از موزه هایی است که اگرچه بنا و ساختمانی باستانی ندارد، اما اشیاء که در آن به معرض دید عموم در آمده اند بسیار دیدنی هستند. شما میتوانید از طریق خیابان هلال احمر به این موزه زیبا برسید.

نمای داخلی موزه

موقعیت موزه‌ قزوین

موزه‌ قزوین یکی از اصلی ترین موزه های شهر قزوین است. این موزه در میدان آزادی شهر قزوین واقع شده است. میدان آزادی این شهر به سبزه میدان نیز معروف است.

بعد از رد شدن از میدان، باید به خیابان هلال احمر بروید. موزه‌ قزوین در شرق مجموعه باغ صفوی قزوین قرار دارد. تلفن تماس این مجموعه ۰۲۸۳۳۲۴۳۰۷۰ است. شما میتوانید از ساعت ۹ تا ۱۸ از این موزه بازدید کنید. عمارت معروف چهل ستون نیز در نزدیکی این بنا قرار دارد و شما میتوانید از این بنا هم دیدن کنید.

مهم ترین اشیای موزه‌ قزوین

برخی از وسایلی که در این موزه پیدا میشوند، ظروف سفالی و اشیای مفرغی هستند. این ظروف به هزاره‌های سوم و اول پیش از میلاد تعلق دارند. سایر اشیای این موزه مربوط به دوران اسلامی از قرون اولیه تا امروز میباشد. اکثر اشیاء این موزه از فلات مرکزی ایران و به خصوص خود شهر قزوین گرد آوری شده اند.

یکی از جذابیت های این موزه مهره های آن است که بسیار هم دیدنی است. اشیای این موزه به چند بخش تقسیم می‌شوند: برخی از این اشیاء که بیشتر ظروف سفالی و اشیای مفرغی است، به هزاره‌های سوم و اول پیش از میلاد باز میگردند.

این اشیاء از جمله ظروف سفالی، بشقابی از مجموعه بشقاب‌های فلزی نقش دار ساسانی است، به احتمال زیاد متعلق به خسرو پرویز دوم است که در شهر قزوین کشف شده است.

نمونه ای از آثار موزه
منبع علاءالدین
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها