موزه عجایب هفت گانه کرج

موزه عجایب هفت گانه کرج

عجایب هفت گانه جهان برای همه مردم موضوعی جذاب است. اما چیزی که شما را شگفت زده میکند این است که این عجایب جایی در همین نزدیکی باشد!!! اگر میخواهید از موزه جذاب عجایب هفت گانه کرج دیدن کنید باید به ۱۴ کیلومتری جاده کرج بروید. این موزه در جوار رستوران پامچال قرار گرفته است.

موزه عجایب هفت گانه توسط نصرالله روحانی هنرمند بزرگ ایران ایجاد شد. این موزه آثار بسیار زیبایی برای بازدید کنندگان دارد.

نام اولیه این موزه نگارخانه نصر بود که در سال ۱۳۸۷ شروع به فعالیت کرد.  اهرام ثلاثه، مجسمه زئوس، مجسمه رودس، مقبره موسولوس، معبد آرتمیس، فانوس الکساندریا و باغ های معلق بابل همه و همه نام های جذابی هستند که به گوش همه ما رسیده است. جالب تر اینکه هنرمندی کرجی آنها را به نزدیک ترین مکان ممکن یعنی کیلومتر ۱۴ جاده کرج‌‌-‌‌‌چالوس آورده است. البته دیدنی های این موزه به اینجا ختم نمیشود!!!

موزه عجایب هفت گانه کرج

چه کسی خالق موزه موزه عجایب هفت گانه کرج است؟

نصرالله روحانی هنرمندی اهل کرج است که ۵ سال از عمر خود را وقف کرد تا این آثار را بسازد یا جمع آوری کند. مجسمه رودس در یونان مربوط به ۲۸۰ سال قبل از میلاد، مقبره هالیکارناسوس- موسولوس در ترکیه، معبد آرتمیس ترکیه مربوط به۳۵۶ سال قبل از میلاد، اهرام ثلاثه مربوط به ۱۸۰۰ سال قبل از میلاد، باغهای معلق بابل مربوط به شش قرن پیش از میلاد ، فانوس الکساندریا به ارتفاع یک ساختمان ۴۰ طبقه و مجسمه زئوس یونان مربوط به ۴۵۰ سال قبل از میلاد نمونه هایی از آثاری است که او جمع آوری کرده است.

موزه عجایب هفت گانه کرج

این هنرمند اکنون در سن ۹۰ سالگی به سر میبرد و با عصا رفت و آمد میکند.  متأسفانه این هنرمند عزیز کشورمان چندی است که در گذشته است. با رفتن ایشان دیگر کسی توجهی به این موزه زیبا نکرد.

زمانی که میخواهید به موزه عجایب هفت گانه وارد شوید، باید از فضایی غار مانند به نام تماشاگه تاریخ عبور کنید. در این تالار تعداد زیادی نقاشی زیبا گرد آوری شده اند. این نقاشی ها از نقاشی های انسان های اولیه اقتباس شده است.

موزه اسناد و نسخ خطی کرج

آثار موزه

در این موزه همچنین کشتی نوح و آدم های ماقبل تاریخی هم در این موزه به چشم می خورند. علاوه براین، آثار خوشنویسی و ۱۰ تابلوی نقاشی با مضامین مختلف در این موزه به چشم می خورند. علاوه براین آثار خوشنویسی و ۱۰ تابلوی نقاشی با مضامین مختلف مثل طبیعت، در این موزه به مجموعه آثار قبلی این گنجینه افزوده شده و نمای موزه را هنر تر کرده است.

نقطه عطف آثار نقاشی این موزه، تابلویی است که زندگی انسان را از نطفه تا پایان به تصویر می کشد. این تابلو افسانه زندگی نام دارد و در گشت و گذارتان در این موزه، باید چند دقیقه ای را پای آن وقت صرف کنید تا هنر و ظرافتش را دریابید.

موزه عجایب هفت گانه کرج

در این موزه شما انسان های ماقبل تاریخ را در حال روشن کردن آتش می بینید و می توانید کنار شترسوارهایی بایستید که در کنار اهرام ثلاثه مصر دیده می شوند. همچنین مجسمه انسان ها و حیواناتی که در کشتی نوح سوار شده بودند را خواهید دید

ورودی این موزه شبیه یک غار تاریک ساخته شده. غاری که نصرالله روحانی به آن تماشاگه تاریخ لقب داده و فضای تاریک آن را با خزه ها و علف ها پوشانده است. بر در و دیوار غار هم نقاشی های زیبایی خودنمایی می کنند که از روی نقاشی های غار لاسکو در فرانسه نمونه برداری شده اند. بعد از عبور از غار به تالار نگارخانه می رسید که شباهت زیادی به تونل زمان دارد و شما را به قرون گذشته می برد. ماکت های عجابت هفت گانه در همین بخش قرار دارند.

منبع تبیان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها