چگونه سفر ارزان به باکو داشته باشیم؟

https://bisungasht.com

سفر کم هزینه به باکو به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. در این مطلب قصد داریم روش‌های یافتن تور ارزان باکو را بررسی کرده و راهکارهایی برای داشتن سفر ارزان به باکو ارائه کنیم.

باکو را می‌توان بهترین تلفیق و آمیزه‌ای از معماری باستانی و مدرن دانست. بخش قدیمی آن ملقب به ایچری شهر، مجموعه‌ای مملو از سازه‌ها و آثار باقی مانده از سده‌های میانی بوده و در سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از طرفی با قسمت‌های مهم باکو همچون مرکز فرهنگی حیدر علیف رو به رو می‌شویم که از زمان ساخت، هر سال جزو بهترین و مدرن‌ترین معماری‌های دنیا شناخته شده است. این جذابیت اصلی تور لحظه آخری باکو است. باکو پایتخت و مهم‌ترین شهر کشور آذربایجان بوده و بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۲ دارای ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است. خوشبختانه به روش‌های مختلف، سفر ارزان به باکو امکان‌پذیر است. در این مطلب قصد داریم ترفندهای داشتن سفر کم هزینه به باکو را بررسی کنیم.

آذربایجان و مخصوصا پایتخت آن، باکو، طی چند سال اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای از نظر صنعت توریسم داشته‌، به طوری که رویدادهای بین المللی برگزار شده در آن سال به سال در حال افزایش است. باکو بعد از چندین سال میزبانی مسابقات قهرمانی فرمول ۱، در سال ۲۰۱۹ میزبان بازی فینال لیگ اروپا بود. این دو را می‌توان رویدادهای ورزشی بین المللی بسیار بزرگی دانست، اما رویدادهای ورزشی در سطح جهانی برگزار شده در باکو بسیار بیشتر است. آن‌ها طی سال‌های اخیر بهانه‌های خوبی برای افزایش سفر به باکو بوده‌اند. از آن جایی که گرجستان یکی از متحدان تجاری آذربایجان بوده و این دو کشور در مجاورت یکدیگر قرار دارند، تور گرجستان  نیز برای توریست‌های کشور آذربایجان از اهمیت خاصی برخوردار است. البته سفر ارزان به باکو به لطف وجود روش‌های مختلف امکان‌پذیر است و این ترفندها برای دیگر کشورها همچون گرجستان، ارمنستان، ترکیه یا تور تایلند کمتر جواب می‌دهند.

چگونه سفر ارزان به باکو داشته باشیم؟

تور زمینی باکو بهترین روشی است که برای داشتن سفر کم هزینه به پایتخت آذربایجان می‌توان پیشنهاد کرد. به این ترتیب می‌توان با اتوبوس‌های وی آی پی طی حدود ۱۲ ساعت (در صورت سفر از تهران) به باکو رسید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی فراوانی کرد. زمان سفر از آستارا تنها ۵ ساعت است. اگرچه زمان سفر به آذربایجان با اتوبوس به صورت زمینی در مقایسه با سفر هوایی به این کشور به مراتب بیشتر خواهد بود، اما به خاطر VIP بودن اتوبوس‌ها سفر راحتی خواهید داشت. با رفتن به صفحه مخصوص تور باکو در وب سایت بیسان گشت از طریق لینک بالا و بررسی قیمت‌ها متوجه خواهید سفر ارزان به باکو از طریق روش یاد شده بسیار اقتصادی‌‌تر از چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید! با تور زمینی، هزینه سفر به باکو در مقایسه با زمان رفت و برگشت به صورت هوایی، به نصف می‌رسد! گفتنی است سفرهای زمینی از مرز آستارا انجام می‌شوند.

روش دیگر داشتن سفر ارزان به باکو اقامت در یک هاستل به جای هتل است. اصلی‌ترین تفاوت در این است که در هتل شما یک اتاق (به همراه تخت) به صورت اختصاصی و دربست در اختیار دارید، اما در هاستل اتاق شما اختصاصی نبوده و فقط یک تخت در اختیارتان قرار دارد. به عبارتی در هاستل، اتاق‌ها بین چند نفر به صورت اشتراکی استفاده می‌شوند. تعداد تخت‌های یک اتاق بسته به اندازه آن و سیاست‌های هاستل متفاوت است.

نکته اینجاست که برخلاف تصور، هاستل‌ها در وضعیت بهتری در مقایسه با مسافرخانه‌ها قرار دارند. در مسافرخانه‌ها کیفیت اتاق‌ها، با وجود دربست بودن آن‌ها، پایین است، اما هاستل‌ها کیفیت‌های بسیار خوبی در سطح هتل‌های چند ستاره دارند. تنها تفاوت در اینجا اشتراکی بودن اتاق‌ها بین چند نفر است. هاستل‌ها برای افرادی که به صورت خانوادگی یا چند نفره سفر می‌کنند گزینه‌هایی بسیار ایده‌آل محسوب می‌شوند، چرا که اتاق را به جای افراد غریبه، با افرادی آشنا به اشتراک خواهید گذاشت!

سفر ارزان به باکو بیشتر در گرو کاستن هزینه رفت و آمد از شهر محل سکونت خود به پایتخت آذربایجان است، به همین خرید تور زمینی در مقایسه با اقامت در هاستل بیشتر روی کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار خواهد بود. اگر هر دو را با یکدیگر ادغام کرده و بعد از سفر زمینی به باکو، در هاستل اقامت پیدا کنید، هزینه سفرتان به شدن کاهش پیدا خواهد کرد.

دیگر روش‌های سفر کم هزینه به باکو

با شناخت مکان‌های دیدنی از قبل شروع سفر، به وسیله رفتن به دایرکتوری مکان‌های دیدنی باکو یا گشت و گذار در وب، می‌توانید در زمان و در پی آن هزینه‌های جاری صرفه‌جویی زیادی داشته باشید. به این ترتیب از پرداخت هزینه به لیدرهای مخصوص تورهای درون شهری بی‌نیاز شده و می‌توانید بدون اتلاف وقت، با اشراف بر مکان‌های دیدنی، از این سو به آن سوی شهر بروید. همچنین می‌توانید به وسیله شناخت خطوط مترو، در شهر با کمترین هزینه و به سریع‌ترین شکل ممکن جابه‌جا شوید. از نصب اپلیکیشن اوبر برای درخواست خودرو از طریق یک اپلیکیشن موبایل غافل نشوید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها