موزه مردم شناسی کرمانشاه

موزه مردم شناسی کرمانشاه

کرمانشاه یکی از شهرهای تاریخی و قدیمی ایران است که سالانه میزبان صدها هزار نفر گردشگران داخلی و خارجی است. بازدید از موزه مردم شناسی کرمانشاه به شما کمک میکند با آداب و رسوم و پوشاک مردم گذشته کرمانشاه بیشتر آشنا شوید.

موزه مردم شناسی کرمانشاه

تاریخچه موزه مردم شناسی کرمانشاه

موزه مردم شناسی کرمانشاه،در ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۹ ومطابق با روز جهانی موزه در تکیه معاون الملک بازگشایی شد. تالاری در بجش جنوبی این تکیه قرار دارد که موزه در این تالار واقع شده است. این موزه دارای سی غرفه در مساحتی حدود دویست متر است؛ در این موزه اکثر مشاغل مردم دیار کرمانشاه از گذشته تا به حال را به نمایش گذاشته است. در هر کدام از غرفه های آن اشیای مختلف مردم شناسی از قبیل وسایل کشاورزی، شکار، دامپروری، بافت گیوه، وسایل نگارش، آلات موسیقی، روشنایی و هم چنین پوشاک و نساجی بومی را بازدید میکنید.

موزه مردم شناسی کرمانشاه در حال حاضر برای توسعه موزه در طبقه پایین تالاری به مساحت دویست متر در حال آماده سازی است. عباسیه در بخش جنوبی تکیه ورودی طاق داری دارد که در دو طرف آن سکویی دراز ایجاد شده است. با گذر از هشتی گنبد داری، وارد حیاط مرکزی میشوید.

جاهای دیدنی کرمانشاه به همراه تصاویر

ساختمان موزه

در هر چهار سمت این حیاط، ایوان های بزرگی با طاق جناقی واقع شده است. هم چنین اتاق هایی با ایوان های کوچک در جلوی آن قرار دارد و اسطبل های بزرگی برای نگهداری حیوانات در پشت این اتاق ها ساخته شده است.

بعد از بازدید از موزه مردم شناسی کرمانشاه، به بزرگترین تکیه مینیاتوری جهان، تکیه معاون الملک سری بزنید و از دیدن کاشی کاری ها و شیشه های رنگی و خیره کننده و گنبد بی نظیر آن لذت ببرید.

موزه مردم شناسی کرمانشاه

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها