گنج های بزرگ دوران باستان که هنوز پیدا نشده! (قسمت دوم)

این مقاله را بخوانید و درباره گنج های بزرگی که هنوز کشف نشده اطلاعاتی کسب کنید.. این مقاله هم آموزشی ست هم تفریحی.. پس با تاریخ ما همراه باشید.. گنج های بزرگ دوران باستان که هنوز پیدا نشده!

 

۵.معبد سری بادمانابهاسوامی! 

معبد padmanabhaswamy
معبد padmanabhaswamy

امروزه گردشگران زیادی به معبد سری پاد_مان_اب_هاسوامی در کرالا، هند می روند. این معبد یکی از معروف ترین گنجینه های دنیا در سال ۲۰۱۱ می باشد. یک سردابه زیر زمینی در این مکان پیدا شد که میزان قابل توجهی از جواهرات، تاج، مجسمه و کالاهای طلا و سنگ های قیمتی در آن کشف شد. ارزش این گنج حدود ۲۲ بیلیون دلار تخمین زده شده است.

البته یک سردابه  دیگر هم پیدا شد که هنوز موفق به باز کردن آن نشدند. این سردابه تحت حمایت کامل دادگاه هند می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۱ تریلیون دلار تخمین زده شده است.

گفته می شود در اطراف این سردابه دوم دو مار کبرای بزرگ وجود دارد که این گنج از از دست دزدان حفظ می کند. به گفته مردم بومی و کشیش های معبد در کرالا، اگر کسی برای باز کردن این گنج برود، عاقبت شومی در انتظارش خواهد بود!


۶.جام مقدس!

جام مقدس
جام مقدس

یکی از معروف ترین افسانه های دنیا، در رابطه با جام مقدس می باشد. این یک اثر هنری باستانی ست که درباره پیدایش آن ، روایات مختلفی نقل شده است. معروف ترین داستانی که درباره آن شنیده می شود: همان جامی ست که حضرت عیسی در شام آخر از آن استفاده کرد. بعدها به جوزف از آریماتیا نسبت داده شد ، که از آن جام برای جمع آوری قطرات خون عیسی در طول به صلیب کشیدن ایشان ، استفاده کرد. بر اساس این افسانه، این جام توسط جوزف و یا نوادگانش به بریتانیا آورده شد و پس از آن گم شد.

همه داستان ها مدعی هستند که این جام قدرت استثنایی داشته و باعث جوانی و شادابی می شده است. مثل بوتاکس!! این جام بخشی از افسانه شاه آرتور هم بود، شوالیه هایی که در اطراف یک میز گرد جمع شدند و این جام را بر اثر جست و جوهای بسیار در سراسر دنیا بدست آوردند.

امروزه، برخی از جویندگان گنج، همچنان به دنبال جام مقدس هستند …


۷.مجسمه یونان باستان در رودس!

غول رودس
غول رودس

غول رودس، یک مجسمه یونانی از خدای خورشید، هلیوس می باشد که در شهر رودس در ۲۸۰ ق.م ساخته شد. این مجسمه یکی از هفت شگفتی دنیاست که هنوز پیدا نشده است. بلندترین مجسمه دوران هلنیستی، که حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد و به احترام خدایان در پیروزی رودس بر قبرس ، ساخته شد. ساخت این مجسمه عظیم حدود ۱۲ سال طول کشید و در حدود ۶۰ سال پیش توسط یک زلزله تخریب شد. اینکه بعد از زلزه چ اتفاقی افتاد و در حال حاضر این مجسمه کجاست، هیچ شواهدی در دست نیست.


۸.طلا در دریاچه گواتاویتا!

تالاب گواتاویتا
تالاب گواتاویتا

داستان غنائم کف دریاچه گواتاویتا، کلمبیا ، درباره فرمانده ای از مردم مویسکا ست که خود را با گرد طلا پوشانده و قبل از شیرجه در تالاب، چند تکه طلاهم در دریاچه انداخته است. این یک مراسم آغازین بوده، برای اینکه خشم خدای آب از مردم بومی را آرام کند.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها