شمالگردی جذاب و متفاوت + راهنمای جامع اجاره ویلا در شمال

شمال ایران با سرسبزی و زیبایی‌های خیره کننده‌ای که دارد؛ مکان بسیار مهمی برای گذراندن تعطیلات و اجاره ویلا محسوب می‌شود. در تمامی مواقع سال افراد به شمال کشور سفر می‌کنند تا آرامش و حس منحصر به فردی را تجربه کنند، که کمتر جایی مشابه این حس وجود دارد.

حتما شما نیز با ما هم عقیده‌اید که شمال کشور جزو بهترین مقاصد برای مسافرت‌ها می‌باشد. پس با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره شمال ایران و اجاره ویلا ساحلی و جنگلی در آن بدانید.

محل اقامت در شمال

حتما شما هم بارها در طول سفر به شمال ایران، افرادی را در کنار خیابان مشاهده کرده‌اید که نوشته‌ای با مضمون اجاره ویلا شمال در دست دارند. بسیاری از مسافران از طریق این افراد و یا مراجعه به بنگاه‌های محلی اقدام به اجاره ویلا می‌نمایند. این روش‌ها که تا همین یکی دو سال پیش هم تنها شیوه اجاره ویلا در شمال و سراسر ایران محسوب می‌شد کار را برای برنامه ریزی و پیش بینی بودجه سفر بسیار دشوار می‌کرد.

اما این روش‌های سنتی مشکلاتی از قبیل پیدا نکردن ویلای مناسب را هم به همراه دارد. به همین دلیل سایت‌های مختلفی پدید آمدند و در آنها انواع ویلاها اعم از: ویلا استخردار، ویلا ساحلی و…  به نمایش گذاشته شد. افراد با مراجعه به این سایت‌ها می توانستند اقدام به مشاهده کلیه ویلاها نموده و با توجه به بودجه خود اجاره ویلا ارزان یا گران را انجام دهند. مزیت مهم این سایت‌ها جمع آوری تعداد زیادی ویلا و امکان مقایسه، دیدن نظرات مسافران قبلی درباره ویلاها و رزرو ویلا پیش از رفتن به شمال کشور می‌باشد.

اما این روش عیب‌هایی نیز دارد. در هر سایت تعداد محدودی ویلا وجود دارد و مسافران برای یافتن بهترین گزینه مورد نیاز خود مجبور به جستجو در کلیه این سایت‌ها می باشند. به علاوه این امکان وجود دارد که اجاره یک ویلا در سایتی دیگر ارزان تر از یک سایت باشد. و یا ممکن است ویلای مورد علاقه شما در سایتی دیگر از تخفیف برخوردار باشد.

تیشینه چیست؟

اینجاست که تیشینه به کمک شما می آید. تیشینه مشکلات ذکر شده قبلی برای اجاره ویلا شمال را رفع نموده و به شما برای بهترین انتخاب کمک می‌کند. با رفتن به سایت تیشینه و انتخاب مقصد خود می‌توانید تمامی ویلاهای موجود در آن مقصد را به صورت یکجا از همه سایت‌های معتبر اجاره ویلا مشاهده کنید. مشاهده این ویلاها به ترتیب قیمت خواهند بود؛ بنابراین مسافران می‌توانند ویلایی را انتخاب نمایند که بیشترین تناسب را با بودجه و امکانات مورد نظرشان داشته باشد. علاوه بر آن کاربران تیشینه می‌توانند فیلترهای دیگری نیز بر روی جستجوی خود اعمال نمایند تا نتایج دقیق تری مطابق با آنچه نیاز دارند مشاهده کنند.

در نهایت نیز کاربر ویلای مورد نظر خود را انتخاب می‌نماید و به سایت ارائه دهنده آن ویلا منتقل می‌شود تا کار رزرو ویلا را نهایی کند. همه این مراحل می‌تواند قبل از سفر اتفاق بی‌افتد. این ویژگی مهم در تیشینه سرویسی مشابه برای بلیط هواپیما نیز وجود دارد. به این معنا که کاربران می‌توانند با انتخاب مقصد خود بلیط‌های مختلف را مشاهده نموده و بلیطی مطابق با نیازشان انتخاب کنند.

حمل و نقل در شمال

در شمال کشور، بهترین راه برای رفتن به مقاصد مورد نظر، استفاده از تاکسی می‌باشد. البته این در صورتی است که با خودروی شخصی به شمال مراجعه نکرده باشید. زیرا با داشتن یک خودروی شخصی کار شما چندین برابر راحت تر خواهد شد.

استفاده از اتوبوس نیز در شهر هایی مانند مازندران خیلی گزینه خوبی نیست. زیرا مکان های دیدنی مازندران در خارج از شهر و با فاصله دور از هم می‌باشند.

جاذبه های شمال کشور

شمال کشور علاوه بر دریا و جنگل مناطق گردشگری بی‌نظیر دیگری نیز دارد. افراد زیادی به شمال کشور سفر می‌کنند و با اجاره ویلا چندین روز در آنجا اقامت می‌نمایند. با ما همراه باشید تا برخی از جاذبه‌های گردشگری شمال ایران را بررسی نماییم.

اجاره ویلا
اجاره ویلا

عمارت کلاه فرنگی

عمارت کلاه فرنگی واقع در پارک شهر رشت جزو زیباترین بناهای تاریخی رشت می‌باشد. این ساختمان از نظر معماری و تاریخی بسیار مورد توجه است. افزون بر آن گذشت رودخانه گوهررود از بخش‌های جنوبی ساختمان و میانه باغ زیبایی منحصر به فردی به این مکان بخشیده است.

اجاره ویلا در نزدیکی عمارت کلاه فرنگی انتخاب بسیار مناسبی است.

جواهر دشت، جواهری در گیلان

جواهر دشت در شرق گیلان و نزدیک شهرستان رودسر می‌باشد. همه ساله مسافران زیادی به جواهر دشت سفر می‌کنند زیرا این دشت زیبا، سرسبز، دارای آب و هوای عالی، سرشار از آرامش و به دور از هیاهو می‌باشد.

اگر مسافر شمال کشور هستید حتما به جواهر دشت سری بزنید و با اجاره ویلا آرامش زیادی را در آنجا تجربه کنید.

چشمه های باداب سورت

چشمه های باداب سورت بسیار بکر و زیبا بوده و متشکل از دو چشمه متفاوت می‌باشند. یکی از چشمه ها آبی بسیار شور دارد که برای درمان پادرد و کمردرد مناسب است. و دیگری آبی نارنجی با مزه ای ترش دارد. علاوه بر اینها، چشمه ها باداب سورت برای عکس برداری کاملا مناسب هستند و بازدید از آن ها به طرفدارن شبکه های اجتماعی پیشنهاد می‌گردد!

تفریحات شمال کشور

در این مقاله برخی از دیدنی های شمال کشور را نام بردیم. اما اگر شما اجاره ویلا در شمال انجام دادید و پس از چند روز استراحت در آن  احساس نیاز به کمی تفریح را داشتید چه؟!

نمک آبرود و دنیایی از تفریح

اگر راهی شمال هستید، اجاره ویلا در نمک آبرود را فراموش نکنید! زیرا نمک آبرود سرشار از تفریحات مختلف می باشد و یک روز برای تجربه همه این تفریحات مهیج کافی نیست. برخی از تفریحات نمک آبرود عبارتند از:

  • سورتمه در بین جنگل
  • زیپ لاین
  • تله کابین
  • پینت بال
  • کارتینگ
  • ماشین چهار چرخ
  • چتر بازی
  • پرواز با بالگرد
  • کایت سواری
  • قایق سواری

و … . لیست این تفریحات بی‌نظیر تمامی ندارد. پس سری به نمک آبرود بزنید و از تفریحات متنوع آن بهره بگیرید.

اجاره ویلا در شمال
اجاره ویلا در شمال

تفریحات متل قو و اجاره ویلا در آن

یکی از مهم ترین جاهای متل قو برج‌های دوقلو می‌باشند که برای خرید انواع برندهای داخلی و خارجی مکان بسیار خوبی به شمار می آیند. علاوه بر آن تفریحاتی مانند چتر بازی، جت اسکی، قایق سواری و… نیز در متل قو امکان پذیر می‌باشند.

برای اجاره ویلا در متل قو انتخاب‌های زیادی خواهید داشت. اما رزرو ویلا از قبل برای متل قو انتخاب بهتری است. زیرا متل قو طرفداران زیادی دارد و همواره مملو از بازدید کنندگانی از سراسر کشور می‌باشد. به همین دلیل در صورت عدم رزرو ویلا ممکن است در اجاره ویلا با مشکل مواجه گردید.

نکات مهم درباره اجاره ویلا در شمال

برای اقامتی بهتر سعی کنید پیش از اجاره ویلا در شمال نکات زیر را در نظر داشته باشید.

نوع ویلا

یکی از مهم ترین نکات برای اجاره ویلا در شمال انتخاب نوع ویلا می‌باشد. شما می‌توانید ویلایی را انتخاب کنید که به دریا دید داشته باشد. و از این طریق هر روز صبح با منظره ای رویایی مواجه گردید. البته این ویلا برای شما قیمت بیشتری به همراه خواهد داشت. اجاره چنین ویلایی توسط سایت تیشینه امکان پذیر است.

امکانات ویلا

علاوه بر نوع ویلا شما باید به امکانات ویلا نیز توجه داشته باشید. مهم است که ویلای مورد نظر امکانات مناسبی داشته باشد تا در طول اقامت رفاه خوبی را تجربه نمایید. همچنین لازم به ذکر است که بیشتر ویلاها دارای نگهبان نمی‌باشند، بنابراین شما باید شخصا امنیت ویلا را تامین نمایید.

برخی از امکانات ویلاها عبارتند از: تلویزیون، دستگاه دیجیتال، تخت خواب، ظروف آشپزی، یخچال و… . بدیهی است تعداد بالای امکانات منجر به افزایش هزینه اجاره ویلا خواهد شد.

همچنین ساعت ورود و خروج خود از ویلا را به دقت چک کنید و اگر درباره ساعت دقیق مطمئن نیستید از صاحب ویلا کمک بخواهید. علاوه بر آن لازم است تعداد نفرات را به صورت دقیق به اطلاع صاحب ویلا برسانید و پیش از دعوت مهمانان احتمالی از صاحب ویلا در این باره اجازه کسب کنید.

به یاد داشته باشید که در هنگام ترک ویلا، محیط را به خوبی تمیز نمایید. زیرا در هنگام اجاره ویلا شما یک ویلای تمیز تحویل گرفته اید.

هزینه کنسلی اجاره ویلا

فراموش نکنید پیش از رزرو ویلا در سایت های معتبر، هزینه کنسلی ویلا را چک نمایید. از این طریق می‌توانید متوجه شوید که در چه روزهایی از سال و چند ساعت قبل از زمان اقامت اجازه کنسل کردن را خواهید داشت. به علاوه بعضی سایت‌ها برای کنسل کردن رزرو ویلا در روزهای تعطیل و غیر تعطیل هزینه متفاوتی دریافت می‌کنند. البته در هر صورت اجاره ویلا از طریق سایت‌ها بهتر از انواع سنتی آن می‌باشد. مشکلات اجاره ویلا به روش سنتی قبلا بیان گردید.

مدرک شناسایی برای اجاره ویلا

برای وارد شدن به ویلاها نیاز است یک مدرک شناسایی معتبر به همراه داشته باشید. این مدرک را در هنگام ورود به صاحب ویلا نشان خواهید داد. و پس از آن می‌توانید اجاره ویلا را انجام دهید.

اجاره ویلا شمال
اجاره ویلا شمال

اجاره ویلا استخردار

یکی از انواع محبوب ویلا در بین مسافران شمال کشور، ویلای استخردار می‌باشد. اما درباره اجاره ویلای استخردار نکاتی مطرح هستند که مسافران باید از آن با خبر باشند. شما باید پیش از اجاره یک ویلای استخردار از صاحب ویلا بپرسید چه ساعاتی اجازه استفاده از استخر را خواهید داشت. همچنین شما می‌توانید در مورد آخرین باری که آب استخر تعویض شده است نیز از صاحب ویلا سوال کنید.

اجاره ویلا ساحلی یا جنگلی؟

یکی از گزینه‌های پیش روی شما ویلای جنگلی می‌باشد. ویلاهای ساحلی ممکن است در فصل‌های گرم هوای بسیار شرجی داشته باشند که برای برخی افراد قابل تحمل نمی‌باشد.

به همین دلیل می‌توانید ویلای جنگلی را نیز به عنوان یکی از گزینه‌های خود در هنگام اجاره ویلا در نظر داشته باشید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها