۵ موجود افسانه ای جالب انگیز قرون وسطی!

تا امروز شاید به این فکر نکرده ایم که موجودات افسانه ای محبوب ما مثل تک شاخ و یا اژدها از کجا آمده است! در حقیقت برخی از این موجودات متعلق به افسانه های صد تا هزار سال پیش می باشند. با تاریخ ما همراه باشید تا درباره ۵ موجود افسانه ای جالب انگیز قرون وسطی! بیشتر بدانید.

 

۱.آرتور و مرلین 

مرلین
افسانه مرلین

وجود حاکم افسانه ای بریتانیا و مرلین به شکل های مختلف از قرون وسطی تا کنون نمایش داده شده و البته هیچ یک تایید یا رد نشده است. اغلب شخصیت های محبوب ما ریشه در داستان های فولکلور یا عاشقانه بریتانیا دارد. برخی مورخان بر این باورند که شاه آرتور یک داستان واقی برگرفته از شاهی ست که از انگلیس دربرابر ساکسون ها حمایت کرد. همچنین می گویند شخصیت مرلین از یک کاهن اسکاتلندی در قرن ششم گرفته شده است.


۲.رابین هود

رابین هود
رابین هود

رابین هود، بعد از شاه آرتور و مرلین ، یکی از معروف ترین شخصیت های داستان های قرون وسطی انگلیس می باشد. او دزدی ست با قلب طلا که از حق مردم درمانده دفاع می کند. معمولا او را با یک تیر و کمان به تصویر کشیدند و در جنگل شروود با گروهی از مردان شاد زندگی می کرده است .او دائما از ثروتمندان می دزدید و به فقرا میبخشید. برخی مورخان بر این باورند که این از یک شخصیت واقعی الهام گرفته شده و فقط یک افسانه نیست.


۳.دیو آدمخوار

اوگرا
اوگرا

اوگرا ها هیولاهایی بودند که مردم را می خوردند. این افسانه دیو آدمخوار در قرون وسطی در فرانسه و بریتانیا شکل گرفت. این موجودات در فرم های بزرگ و قدرتمند نمایش داده شده اند و سری نامتناسب با بدنشان و پر مو می باشند. بیوولف (قهرمان حماسه آنگلوساکسون)  و جک و لوبیای سحر آمیز، نمونه هایی برجسته از این موجودات در ادبیات را به تصویر می کشند.


۴.تک شاخ

تک شاخ ها
تک شاخ ها

این جانوران افسانه ای برای اولین بار در اساطیر یونان پدید آمدند. در اروپا در قرون وسطی، تک شاخ ها موجودات جنگلی وحشی بودند که  تنها توسط دختران پاکدامن رام می شدند. حضور چشمگیر تک شاخ ها در هنرهای دینی، نشانه خلوص و پاکی این موجودات بود. گفته می شد شاخ آنها خاصیت درمانی دارد.


۵.اژدهای افسانه ای بالدار

اژدهای بالدار طلایی
اژدهای بالدار طلایی

این اژدهای بالدار ، برخلاف باور عموم، شبیه دراگون نیست! دراگون از دهانش آتش بیرون می آید، در حالی که این اژدهای بالدار یخ و هوای سرد از دهانش بیرون می آید و دندان های سمی دارد. این موجود در قرون وسطی در انگلستان نماد شرافت و نجابت خانوادگی بود. اژدهای بالدار طلایی در انگلیس ، از شخصیت های افسانه ای مهم به شمار می رفت.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها