آنچه درباره فروم رم باستان نمیدانید!

فروم پر از معابد باشکوه، بازارهای شلوغ، و ساختمانهای بزرگ، قلب تپنده روم باستان بود. این مکان در ابتدا یک گورستان باتلاقی قوم اتروسک بود و در قرن هفتم قبل از میلاد زهکشی شد و به نماد قدرت و شکوه امپراطوری مبدل گشت. البته امروزه فروم رومی ویران شده ولی دانستن حقایق درباره آن خالی از لطف نیست.آنچه درباره فروم رم باستان نمیدانید! با تاریخ ما همراه باشید.

 

یکی از اولین سیستم های فاضلاب دنیا!

کلوکا ماکسیما در روم
کلوکا ماکسیما در روم

این مکان واقع در دره ای کوچک بین دره کاپیتولین و پالاتین، در ابتدا یک تالاب پوشیده از چمن بود و مکانی ایده آل برای ساخت معابد و قصر سلطنتی نبود. تنها پس از ساخت کلوکا ماکسیما در ۶۰۰ ق.م، توسعه یافت. این سیستم فاضلابی بزرگ همه ضایعات را بیرون می کشید و به دودخانه تیبر سرازیر می شد.


مقبره رومولوس!

افسانه رومولوس
افسانه رومولوس

داستان رومولوس که پس از کشتن برادرش روم را تاسیس کرد، یک افسانه تاریخی ست و اینکه روموس و رومولوس واقعی بودند یا خیر، هنوز مبهم است. با اینحال رومیان باستان باور می کنند و تصور می کنند رمولوس در فروم به خاک سپرده شده است. یک تکه سنگ مرمر سیاه نشان دهنده ی قبر اوست و یا جایی ست که به قتل رسیده است.


محل زندگی باکره های وستال!

باکره های وستال
باکره های وستال

باکره های وستال به عنوان کاهنه بین سن شش تا ده سالگی انتخاب می شدند و سوگند میخوردند که ۳۰ سال مجرد بمانند. وظیفه آنها حفظ آتش مقدس معبد وستا بود. آنها بر این باور بودند که این آتش با ثروت و آینده روم باستان در ارتباط است پس اگر خاموش میشد، مجازات شدیدی در نظر گرفته می شد _ وستال هایی که کم کاری می کردند تازیانه زده می شدند. آنهایی هم که سوگند تجرد خود را می شکستند، زنده زنده سوزانده می شدند.


سوزاندن جولیوس سزار در فروم روم باستان!

مراسم سوزاندن سزار
مراسم سوزاندن سزار

معبد سزار پس از کشتن سیاستمدار در پله های تئاتر پومپی ساخته شد، که گاها به قبر سزار نسبت داده شده است ولی در واقع همان جاییست که ژولیوس سزار در ۴۴ ق.م سوزانده شد. الان این معبد ویران شده ولی مردم هنوز گل می آورند و به این شهروند معروف رومی ادای احترام می کنند.


فروم معروف به چراگاه گاو ها در قرون وسطی!

فروم رومی
فروم رومی

بعد از سقوط امپراطوری این فروم نیاز به پاره ای از تعمیرات داشت و بسیاری از بناهای تاریخی این فروم به دلیل گرانبها بودن غارت شدند و یا زیر آوار دفن شدند. درنهایت این زمین فراموش شده به چراگاه احشام تبدیل شد و به آن لقب چراگاه گاوها را دادند. در قرن هجدم و نوزدهم این مکان برای اولین بار حفاری و کشف شد.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها