تعمیر لوازم برقی کوچک آشپزخانه

آشپزخانه را می­توان قلب تپنده خانه نامید. به همین دلیل سرویس و نگهداری از لوازم آشپزخانه  اهمیت ویژه ای دارد زیرا در صورت بروز خرابی در  هریک از آن ها کل زندگی شما مختل خواهد شد. یکی از مهمترین فاکتورهای موثر بر افزایش عمر مفید لوازم آشپزخانه عیب یابی صحیح آن ها هنگام نیاز به تعمیرات است. در این جا به مشکلات مهمی که می­تواند برای لوازم خانگی شما پیش بیاید اشاره می­کنیم، تا بتوانید در صورت نیاز  با آگاهی بیشتر نسبت به تعمیرات آن ها اقدام کنید.

عیب یابی و تعمیر چرخ گوشت

یکی از مهمترین مشکلات در ارتباط با چرخ گوشت ، نچرخیدن تیغه های آن است. در بسیاری از موارد ممکن است این مشکل به دلیل استفاده از قطعات بزرگ گوشت پیش آمده باشد و نیازی به عیب یابی و تعمیر چرخ گوشت نباشد. عدم جایگذاری صحیح تیغه از دیگر علت های بروز این مشکل است. در این صورت دستگاه را از برق بیرون بکشید و قطعات چرخ گوشت را یکبار دیگر با دقت بر روی هم سوار کنید. کاهش قدرت برش و یا استهلاک تیغه از دیگر مشکلات شایع است. در اثر استفاده مداوم از چرخ گوشت و یا چرخ کردن گوشت هایی با تکه های زیاد رگ و پی به مرور زمان تیغه ها کند خواهد شد. در صورتی که تیغه ها را با ابزار مناسب هر شش ماه یکبار تمیز کنید نیازی به استفاده از خدمات تعمیر چرخ گوشت نخواهید داشت.

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی
عیب یابی و تعمیر قهوه ساز

تعمیر قهوه ساز با توجه به نوع دستگاه شما می­تواند کاملا متفاوت باشد . اما یکی از مشکلات رایج در ارتباط با قهوه ساز  طعم نامطبوع قهوه است. در اکثر موارد این مشکل بدلیل عدم شسشتوی مناسب دستگاه  به وجود می آید. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه سرویس ونگهداری دستگاه به دفترچه راهنمای فارسی قهوه ساز مراجعه کنید.

در صورتی که قهوه از دستگاه خارج نمی شود ابتدا موارد زیر را بررسی کنید در صورتی که موفق به حل مشکل نشدید به نمایندگی تعمیر قهوه ساز مراجعه کنید.

  • آب در مخزن قهوه ساز به اندازه کافی وجود ندارد
  • سوراخ های نگهدارنده صافی مسدود شده است
  • صافی دچار گرفتگی شده است
رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی
عیب یابی و تعمیر غذاساز

غذاساز یکی دیگر از دستگاه های محبوب در آشپزخانه است که کاربردهای زیادی دارد. در صورتی که غذاساز شما کار نمی کند ابتدا مطمئن شوید که قطعات  به درستی روی محفظه موتور قرار گرفته است. سپس در صورتی که بیش از حداکثر ظرفیت دستگاه مواد غذایی درون غذاساز ریخته اید از حجم مواد غذایی کم کنید.

هیچ وقت از غذاساز به مدت طولانی استفاده نکنید در هربار بیش از ۳ دقیقه دستگاه را روشن نگه دارید. در صورتی که غذاساز بدون وقفه کار کند ممکن است موتور دستگاه دچار سوختگی و خرابی شود.

عیب یابی و تعمیر  پلوپز

امروزه یکی از وسیله های پرکاربرد در آشپزخانه پلوپز است. پخت برنج با استفاده از پلوپز بسیار سریع و آسان است. اما یکی از مشکلات متداول در ارتباط با استفاده از پلوپز سوختن برنج است. برنج سوخته ممکن است به دلیل خرابی برد و یا سیستم اصلی کنترل دما به وجود بیاید که نیازمند تعمیر تخصصی است.

سر ریز شدن آب از پلوپز از دیگر مواردی است که شاید به نظر بیاید نیاز به سرویس دارد در حالی که شما کافی است تا مقدار آب مناسب با برنج را در پلوپز بریزید.

همچنین جهت افزایش طول عمر دیگ پلوپز هرگز از قاشق های فلزی و یا اشیا نوک تیز برای هم زدن مواد غذایی استفاده نکنید.

عیب یابی وتعمیر اسپرسوساز

اگر از علاقه مندان به اسپرسو هستید حتما یک دستگاه اسپرسوساز در آشپزخانه خود دارید.  قطعا یکی از چیزهایی که دوست ندارید برایتان اتفاق بیافتد سرد بودن قهوه اسپرسو است. در صورتی که این مشکل برای شما پیش آمده است ابتدا موارد زیر را به دقت بررسی کنید:

  • فعال بودن عملیات پیش گرمایش
  • گرم کردن فنجان ها
  • کار کردن صحیح دکمه روشن و خاموش

در صورتی که موفق به تعمیر اسپرسوساز خانگی خود نشدید باید به نمایندگی تعمیرات اسپرسوساز مراجعه کنید.

یکی از مهمترین نکات در ارتباط با دستگاه اسپرسوساز که نباید از آن غافل شد رسوب زدایی دستگاه در هر شش ماه یکبار است. با توجه به این که هر دستگاه ممکن است روش رسوب زدایی متفاوت داشته باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز خود مراجعه کنید.

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی
سخن نهایی

تعمیرات لوازم برقی کوچک آشپزخانه هر چند در نظر اول ممکن است ساده به نظر برسد اما اگر توسط نیروی متخصص صورت نگیرد ممکن است خسارات جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد شود. آی.پی امداد تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در تهران با مدیریت مهندس ایمان جهانبانی بیش از نیم قرن است با بهره مندی از تعمیرکاران با سابقه آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز است. هرگز فراموش نکنید تعمیر نادرست لوازم خانگی شما را منجر به تعویض اجباری آن ها خواهد کرد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مریم شرافت

تیغه داخلی چرخ گوشت ما یکم اشتباه جا زده شد و بعد از روشن شدن و ریختن گوشت گیر کرد. حالا هر کاری میکنیم خارج نمیشه و تقریبا میتونم بگم دستگاه بلا استفاده شد. نمیدونم شرکت تعمیراتی میتونه در این زمینه به ما کمک بکنه یا خیر

بهروز پرچمی

بهترین روش برایرسوب زدایی اسپرسوساز، استفاده از ماده دیسکیل مخصوصیه که در درون جعبه دستگاه قرار داره. استفاده از جوش شیرین، سرکه و… ممکنه برای دستگاه مضر باشه

نریمان ساحلی
امتیاز :
     

سلام. من وقتی دستگاه رو قبل از گرفتم قهمه گرم میکنم، قهوه ام طعم سوختگی میگیره. من این کار رو پیشنهاد نمی کنم.