جاذبه های گردشگری گرجستان در تور گرجستان

تور گرجستان و بازدید از زیبایی های بصری این کشور، این روز ها مورد توجه بسیاری از دوست دارانِ طبیعت و گردشگری قرارگرفته است. لذا آشناییِ اولیه با مناطقِ گردشگری این کشور (حوزه و محدوده جغرافیایی ) میتواند به شما کمک کند تا در طول سفرِ خود با یک برنامه ریزی دقیق، محل های بیشتری را بازدید کنید.

تور گرجستان با جذابیت های محصور کننده ی این کشورِ رویایی، میتواند یکی از خاطره انگیز ترین سفر های شما باشد. تجربه ای که فراموش نخواهید کرد و آن را به عزیزانتان پیشنهاد خواهید داد.

مقدمه :

به گزارش سفر باتو ، کشور کوچک اما زیبای گرجستان، به مرکزیت شهر تفلیس، در محدوده ی جغرافیایی اوراسیا واقع شده است.

وجودِ آب و هوایِ کم نظیرِ چهار فصل، ناهمواری های منحصر به فرد، فرهنگِ بومی، ادبیات و هنر و همچنین مناظر زیبای طبیعی و گردشگری، همه ساله بازدیدکنندگانِ بسیاری را از سراسر جهان، به گرجستان میکشاند.

در این مقاله قصد داریم شما را با نمونه هایی از این جاذبه های گردشگری آشنا نماییم :

بیشترِ جمعیتِ گرجستان از نظر تراکم در تفلیس قرار گرفته است و این پایتختِ نسبتا پر جمعیت، مملو از مراکز و مناطق دیدنی میباشد.

یکی از معروف ترین پیشنهاداتِ گردشگری درتور گرجستان، میدان آزادی و خیابان روستاولی است.

این منطقه بخشی از محدوده ی مرکزی شهر تفلیس میباشد.

در گذشته خیابانِ روستاولی را به نام گلوینی میشناختند؛ اما به پاسِ قدردانی و ارزش گذاری بر شاعرِ نامدارِ این کشور، شوتا روستاولی، تغییر نام پیدا کرده است.

به گزارش سفر باتو ، از آنجایی که صحبت از بخشِ مرکزی تفلیس است، به همین جهت محلِ تجمع ارگان های مهمِ گرجستان میباشد.

از جمله مهم ترین ساختمان های این محدوده میتوان به پارلمان، دادگاه عالی، آکادمی علوم و تئاتر و… اشاره نمود.

منطقه ی قدیمی تفلیس گرجستان، نامِ یکی دیگر از جاذبه های گردشگریِ این محدوده میباشد. این منطقه دارای چشمه های آب گرم، حمام گوگردی، انواع رستوران ها و کافی شاپ ها و گالری های هنری است.

منطقه ی قدیمی تفلیس، فاصله ی چندانی تا مرکز شهر ندارد، اما به طرز عجیبی بافت سنتی و کهن خود را حفظ کرده و دارای خیابان ها و کوچه های باریک با معماری های قدیمی ست.

کشاورزانِ این منطقه برای فروشِ محصولاتِ خود، گاها در غالب دستفروش، به مناطق مرکزی می آیند و از این راه کسب درامد میکنند.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گرجستان که در آن میتوانید نمونه های بسیاری از گذشته و تاریخ این کشور را پیدا کنید، موزه ی ملی گرجستان است.

این موزه در مرکز شهر تفلیس و نزدیک به میدان آزادی قرار گرفته است و مجموعه ای از چند موزه ی در هم آمیخته با آثارِ نفیسِ چوبی، سنگی، شیشه ای و همچنین مجموعه ی کاملی از آثار دستیِ گرجستان است.

با کمی دقت میتوان نمونه های متعددی از هنرِ ایرانیِ زمانِ قاجار را نیز در این موزه یافت.

پل صلح تفلیس، نام یکی از نخستین نمونه های معماریِ نوین در این کشور میباشد.

این پلِ زیبا که امروزه یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری گرجستان است، به دستِ مایکل دیلوچی، معمارِ سرشناسِ ایتالیایی در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است.

دلیلِ زیباییِ این پل، علاوه بر معماری و ساختِ منحصر به فردش، نحوه ی نورپردازیِ رویایی آن در شب است که با استفاده از ۶۰۴۰ لامپِ تعبیه شده در قسمتِ فوقانی، منظره ی دل انگیزی را خلق میکند.

مرکز تفریحی، تجاری فونیکولار تفلیس، یکی دیگر از مجموعه های پرطرفدار در میان گردشگرانِ تور گرجستان است.

این مرکز دارای بخش های متنوعِ رستورانی، بار، وسایل بازی و چشم اندازی خارق العاده است. از آنجایی که این مجموعه ی تفریحی تجاری، بر فرازِ کوه ساخته شده است، در روز های گرم تابستان،از نظرِ آب و هوایی بسیار مناسب و لذت بخش میباشد.

پارک آبی تفلیس، که به نام، آکوا پارک مشهور است، در سال ۲۰۰۶ ساخته و به بهره برداری رسیده است.

این مجموعه ی تفریحی از نظر هزینه ی ورودی بسیار مقرون به صرفه و دارای آیتم های سرگرمی متنوعی است که موجب استقبال فراوانِ گردشگران خصوصا در فصل تابستان بوده است.

برای دوست دارانِ مناظر آبی، دریاچه لیسی نیز یکی از مناطق گردشگریِ پرطرفدار در تفلیس است.

از نظر محدوده ی جغرافیایی این دریاچه در قسمت شمال غربی تفلیس واقه است.

به گفته ی کارشناسان، آب این دریاچه شور بوده و محلِ پرورش ماهی و انواعِ آبزیانِ آب شور میباشد.

آب این دریاچه به صورت طبیعی و با آب برف، باران، رود های جاری و آب های زیر زمینی تامین میگردد.

در کشور گرجستان نیز انواع حمام های عمومی و درمانی وجود دارد. در این میان حمام های شهر تفلیس که به واسطه ی وجود منابع آب گرم ساخته شده اند، از جمله مناطقی است که دوست دارانِ طبیعت درمانی به آن مراجعه و استفاده میکنند.

در تاریخِ گرجستان، این حمام ها جنبه ی درمانی و طبی نداشته و به منظور تفریحات و برگزاری جشن ها، اعیاد و مراسم عمومی استفاده میشدند.

یک افسانه ی قدیمی میگوید که امپراطور کارتل، در زمانِ شکار خود در حدود قرن ۵ میلادی این چشمه های معدنی را کشف کرده و به آنها علاقه مند شده است.

برخی مورخان بر این معتقدند که تاریخِ پیدایش و ساختِ شهر تفلیس از همانجا آغاز شده است.

این اماکن تنها گوشه ای از چشم انداز زیبای شهر تفلیسِ گرجستان برای آشناییِ علاقه مندان و افرادی است که قصد سفر با تور گرجستان را دارند.

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

 

 

 

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها