جاذبه های شگفت انگیز گردشگری مارماریس ترکیه

مارماریس یک شهر ساحلی  بسیار معروف در ساحل جنوب غربی  دریای مدیترانه در کشور ترکیه است. مارماریس که به بهشت ترکیه مشهور است، امروزه مقصد بسیاری از توریست ها می باشد و دریای مدیترانه و دریای اژه را  در امتداد شبه جزیره بلند و باریکی تقسیم می کند. مارماریس، این بهشت مدیترانه  یکی از محبوب ترین شهرهای تفرجگاهی ترکیه و یکی از بزرگترین استراحتگاه ها در ساحل دریای اژه است.

مارماریس شگفت انگیز با  سواحل طولانی، خلیج های نیلگون، تپه های پوشیده از درختان کاج، شهرهای باستانی، اسکله ها، قلعه ها، پارک های آبی،موزه های تحسین بر انگیز زینت داده شده است و در فصل تابستان حدود ۴۰۰۰۰۰ گردشگر را به نحو احسن پذیرا می باشد. این شهر دوست داشتنی که ۳۰۰ روز آفتابی دارد، گردشگران زیادی را برای شنا در سواحل و حمام آفتاب مجذوب خود می کند.مرمریس همچنین مرکز اصلی گردشگری قایقرانی و سفر آبی است.

در تور ترکیه اماکن دیدنی در مارماریس بی پایان و بسیار چشمگیر هستند. مارماریس مرکزی یک شهر ساحلی بسیار بزرگ است و تنها یکی از مکان هایی است که سواحل زیبا، مکان های جذاب، شهرها و روستاهای جذاب و تاریخی، و حوضچه هایی میان تپه ها دارد. تا به امروز معدود مکان هایی با چنین چشم اندازی حیرت انگیز روی کره ی خاکی دیده شده است. قطعا اگر خواهان گذران تعطیلات خود در مارماریس هستید، بدون شک باید زمان بسیار زیادی برای دید و بازدید از این چشم اندازها داشته باشید تا از لحظاتی که در این شهر فوق العاده میگذرانید لذت ببرید.

به گزارش سفر باتو ، اگر قصد استراحت و نیاز به آرامش دارید، زیبایی مارماریس مرکزی را به  شما پیشنهاد می کنیم. مارماریس مرکزی شامل مناطق محبوب آرموتالان و سایترل، و همچنین ساحل طویل (Uzunyali) است.ایچملر دومین تفرجگاهی است که در فاصله ۸۸ کیلومتری پس از مارماریس مرکزی قرار دارد و ما دیدن از این جزیره زیبا رابه شما پیشنهاد می کنیم.پس از ایچملر شما می توانید از تورانک زیبا هم دیدن کنید. با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های حیرت انگیز مارماریس اشنا کنیم.

شبه جزیره ایچملر

اگر شما نیاز به آرامش و فضای رمانیتک دارید میتواندی ساحل زیبا و منحصر بفرد ایچملر مارماریس را انتخاب کنید. ساحل توریستی ایچملر که در ۸۸ کیلومتری  مارماریس واقع شده است، تفریحگاه بسیاری از گردشگران ترکیه است. ایچملر  در واقع شبه جزیره ای است که اطراف آن با درختان کاج پوشیده شده است. شما می توانید از امکانات این ساحل محبوب مارماریس که شامل پلاژهای تفریحی، مراکز خرید با اجناس برند، و هتل های لوکس می باشد لذت ببرید.

قلعه مارماریس

قلعه دیدنی و تاریخی مارماریس در دوران ایونی ها ساخته شد و پس از آن در دوران اسکندر مقدونی مورد ترمیم قرار گرفت.این قلعه  در  دوران سلطان سلیمان  پایگاه نظامی بود. این قلعه شامل بخش هایی می باشد که از جمله می توان به سالن باستان شناسی، سالن مردم نگاری، وگالری هنری  اشاره کرد. قلعه مارماریس که چشم اندازی حیرت انگیز دارد، گردشگران زیادی را شبانه و روزانه به سمت خود جذب می کند.

ساحل کیزکومو( Kizkumu)

ساحل کیز کومو در شهر اورهانیه (Orhaniye) در  حدود ۲۶،۴ کیلومتری مارماریس واقع شده است. مسافران می توانند در وسط این خلیج فوق العاده قدم بزنند. مردم بر این باورندکه خانمی که قلبش مملو از عشق بود، تلاش می کرد تا از دریا گذر کند و دامن خود را از شن و ماسه پر کند. بر اساس شنیده ها، این بانو هنگامی که دامنش پر از شن و ماسه شده بود، غرق شد.

جزیره کلئوپاترا که به عنوان جزیره سیدیر  در جهان شناخته می شود، تقریبا در ۱۸ کیلومتری مارماریس قرار دارد. گردشگران هم از  سمت مارماریس و هم از جهت بندر دسترسی راحتی به ای جزیره دارند. جزیره کلئوپاترا به واسطه سواحل شنی طلایی که دارد در دنیا شاخته شده است.. یک ساحل جالب در خلیج کوچک در شمال غربی جزیره وجود دارد که باورها بر این است که محل شنای  کلئوپاترا بوده است.

دالیان

دالیان، واقع در ۸۰ کیلومتری در جنوب شرقی مارماریس می باشد،  این منطقه ی تفریحی و توریستی حیرت انگیز جایی است که دریا و دریاچه به هم می پیوندند. درشهر دالیان، شما می توانید ازساحل لاک پشت ها،حمام گِل، و شهر باستانی کائونوس دیدن کنید. این ساحل که به خاطر پرورش لاک پشت در دنیا معروف می باشد، دومین ساحل معروف ترکیه است که دارای آب شور و شیرین از هر دوطرف می باشد.

پارک های آبی مارماریس

مارماریس ترکیه چندین پارک آبی بزرگ دارد که خانواده ها و کودکان زیادی را به سمت خود جذب می کند. بزرگترین پارک ابی مارمرایس آتلانتیس نام دارد. این پارک آبی جذاب و دیدنی امکانات تفریحی مناسب تمام سنین دارد که می توان به سرسره های آبی، استخر کودکان، استخرموج دار، زمین کوچک گلف، بولینگ، و رستوران اشاره کرد. خانواده ها معمولا روزی سرشار از شادی و نشاط در این پارک آبی که در مرکز شهر مارماریس قرار دارد را پشت سر می گذرانند. در این پارک بلیت برای بچه های زیر ۵سال رایگان و برای زیر ۱۱ سال نیم بها می باشد. بسیاری از هتل های دیگر نیز پارک های آب کوچک خود را دارند.

بازار بزرگ مارماریس

اگر قصد خریدسوغاتی دارید می توانید سری به بازر بزرگ مارماریس بزنید. ورودی این بازار بزرگ در لنگرگاه لنجها در روبروی مجسمه آتاتورک و قسمت شرقی این شهر می باشد. در این بازار بزرگ که بیش از ۱۰۰۰  مغازه می باشد انواع انواع مواد غذایی،پوشاک،داروهای گیاهی، ادویه، چای، ظروف سرامیک، محصولات چرمی، عطر، ساعت و.. به فروش می رسد. اجناس بزار بزرگ شاید جنس اصل مباشند اما تز مظر کیفیت بسیار نزدیک به جنس اصلی می باشند. البته از دیدن و خرید کردن صنایع دستی مارماریس دربازار بزرگ غافل نشوید.

خلیج بیزانسی مارماریس

اگر مسافر مارماریس ترکیه هستید، بدون شک بازدید از خلیج کوچک بیزانسی ترکیه را در برنامه خود قرار دهید. خلیج بیزانسی مملو از چشم  اندازهای حیرت انگیزی است که تمام گردشگران را در تمام فصول مجذوب خود می کند.خلیج طلایی مارماریس که در میان کوه ها و دریا احاطه شده است، چشم اندازی زیبا از طبیعت بکر اطراف خود را در آب زلالش منعکس می کند که توجه هر  تماشاگری را مجذوب خود می کند.اگر بدنبال آرامش خیال هستید و از زندگی شهر نشینی و پر از سرو صدا خسته شده اید، ما به شما خلیج بیزانسی مارماریس را پیشنهاد می کنیم.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها