معرفی بهترین غذاهای لبنان

یکی از بهترین تفریحات لذت بخش در هر سفر، خوشمزه گردی و امتحان کردن غذاهای جدیدی است که تا به حال آن ها را نچشیده باشید. کسانی که به کشور های عربی سفر کرده باشند، بدون شک عاشق غذاهای خوش طعم و خوشمزه عربی می شوند، چرا که این غذاها دارای تنوع بسیار زیادی هستند. اما آشنا شدن با تمام غذاهای عربی کاری است که باید زمان زیادی را به آن اختصاص دهید، به همین دلیل ما قصد داریم در سایت مستر بلیط به معرفی غذاهای معروف لبنانی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کبه

کبه یکی از غذاهای معروف لبنانی است که مواد اولیه آن ترکیبی از گوشت چرخ کرده، ادویه های مخصوص عربی، فلفل، دارچین، سیر، پیاز و بلغور گندم است. گوشتی که برای این غذا استفاده می شود معمولا گوشت بز یا گوساله است. این غذای خوشمزه را با روش های مختلفی سرو می کنند. برای مثال می توانید آن را به همراه آب گوشت سرو کنید یا به صورت آب پز طبخ نمایید. ترکیبات کبه طعم بسیار بی نظیری دارد. به شما پیشنهاد می کنیم که اگر روزی قصد رفتن به لبنان را داشتید حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

کوسه محشی

کوسه محشی یکی دیگر از غذاهای محبوب لبنان است که شبیه به دلمه ایرانی ها می باشد. این غذا ترکیبی از کدوی و گوشت چرخ شده است. داخل کدوها را خالی می کنند و سپس با استفاده از کمی گوشت طعم دار و سبزیجات معطر داخل آن را پر می کنند. طعم این غذا کمی ترش و شیرین یا بهتر بگوییم ملس است، که البته میزان ترشی و شیرینی اش بستگی به مواد داخل شکم کدو سبز دارد. لبنان یکی از کشورهای عربی است که دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری بسیاری می باشد و شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما به این کشور عربی سفر کنید.

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی
مناقیش

مناقیش هم از جمله غذاهای بسیار پر طرفدار لبنان به شمار می رود که شما می توانید با تهیه بلیط خارجی و سفر به لبنان، این غذای جالب و خوش طعم را امتحان کنید. همانطور که گفتیم شکل ظاهری این غذا بی شباهت به پیتزا نیست، البته مناقیش فقط یک نان طعم دار است که روی آن نباید خیلی شلوغ باشد. بیشتر لبنانی ها بر روی نان مناقیش سماق، کنجد، روغن و زیتون می ریزند. البته در برخی از رستوران ها بر روی آن گوشت و پنیر هم می ریزند که طعمش مانند پیتزا می شود. مناقیش معمولا برای صبحانه به همراه نعنای تازه و زیتون سرو می شود.

سالاد تبوله

سالاد تبوله از جمله سالادهای معروف لبنان است که معمولا بر روی سفره و اکثر رستوران های این کشور سرو می شود. طرز تهیه سالاد تبوله بسیار راحت است. این سالاد ترکیبی از جعفری ساتور شده، گوجه، پیاز و بلغور است. در کنار سالاد تبوله آب لیمو روغن زیتون و آب لیموی تازه هم سرو می شود که هر شخص بنا به ذائقه شخصی خود به همراه سالاد میل می کند. تهیه این سالاد خوشمزه خیلی وقت گیر نیست. بلغور از لحاظ ارزش غذایی حجم زیادی دارد، به همین دلیل می توان آن را به عنوان یکی از وعده های غذایی هم مصرف کرد.

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی
شیش کباب

همانطور که می دانید لبنان در میان تمام کشورهای عربی محبوبیت خاصی دارد و از بین شهرهایش، بیروت از همه آن ها پر رفت و آمد تر است و سالانه گردشگران و توریست های زیادی با تهیه بلیط هواپیما بیروت به این شهر زیبا سفر می کنند. یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه بیروت، شیش کباب است. این کباب معروف ترکیبی از ادویه های خاص و گوناگون می باشد که اغلب به عنوان یک میان وعده مصرف می شود. شیش کباب از گوشت بره درست شده و با سیر و پیاز مزه دار می شود. این کباب را با سیخ های نازکی از جنس چوب طبخ می کنند.

هوموس

این خوراک خوشمزه که کرم رنگ است، با ادویه های مخصوص و آرد نخود و روغن کنجد درست
می شود. به شما پیشنهاد می کنیم حتما در سفر به لبنان این خوراک را امتحان کنید چراکه هوموس یکی از اصلی ترین غذاهای لبنان است که نامش سال ها با نام لبنان عجین شده است. معمولا اکثر رستوران های لبنان این غذا را در منوی خود دارند.

زعتر پیتزا

زعتر پیتزا معمولا برای صبحانه سرو می شود اما مواد تشکیل دهنده آن آنقدر مغذی است که می توان از آن برای دیگر وعده های غذایی هم استفاده کرد. این غذا با خمیری مخصوص به نام زعتر درست می شود. خمیر زعتر به صورت نان های کوچک و گرد هستند و در بین شان موادی مانند گوجه فرنگی، گوشت قرار داده می شود. البته انتخاب مواد میانی خمیر می تواند کاملا با ذائقه شخصی شما پر شود. خمیر زعتر با پستی و بلندی هایی  که روی نان ایجاد کرده به این نام مشهور شده است، زیرا این اسم برگرفته از حکاکی های کهن در مناطق لبنان است.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها