خلیج فانگ انگا تایلند

یکی از اماکن بسیار دیدنی تایلند خلیج فانگ انگا در مجاورت شهر پوکت است. به جرأت می‌توان گفت تنها کلمه‌ای که می‌توان برای توصیف خلیج فانگ انگا در تایلند به کار برد، کلمه “بهشت” است. این خلیج که ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد با دریایی آرام با آبی شفاف به رنگ سبز، سنگ آهک‌های منحصر به فرد و عجیب، غارها، گیاهان سرسبز ، جانداران و حیات وحش جذاب خود مکان مناسبی برای یک طبیعت‌گردی دلچسب است. گشت و گذار در این جزیره از هر نظر، گردشگران را شگفت‌زده می‌سازد.

تمام جاذبه‌های فانگ انگا یک شگفتی طبیعی بی‌نظیر است که بشر نقشی در ایجاد آن نداشته است. تمام این زیبایی‌ها هنر دست مادر طبیعت است. اگر برای سفر بعدی خود به دنبال یک مکان خارق‌العاده هستید که به خاطر طبیعت شگفت‌انگیزش گویی متعلق به این دنیا نیست، قطعاً باید فانگ انگا را در ابتدای لیست خود قرار دهید. برای اینکه تصمیم قطعی خود را برای سفر به خلیج فانگ انگا بگیرید با ما همراه باشید تا با تعدادی از شگفتی‌های خلیج فانگ انگا آشنا شوید.

–  جزیره جیمز باند(James Bond Island)

در تور تایلند معروف‌ترین مکان در خلیج فانگ انگا این جزیره است. نام اصلی این جزیره کوتاپو (Koh Tapu) است امّا پس از نقش درخشانی که در فیلم سینمایی جیمز باند، مردی با اسلحه طلایی، در سال ۱۹۷۴ داشت؛ به نام جزیره جیمز باند مشهور شد.

آنچه جزیره جیمز باند را به یک شگفتی طبیعت بدل کرده است وجود صخره‌هایی با قلّه‌های نوک‌تیز و شکل‌های عجیب و غریب است. این جزیره که قسمت بالایی آن وسیع‌تر و قسمت پایینی آن باریک‌تر است به گونه‌ای است که انگار به طور عمودی از دل آب‌های سبزرنگ دریا برآمده است. با دیدن این منظره باشکوه شگفت‌زده از خود می‌پرسید که چطور چنین چیزی سقوط نمی‌کند؟

به گزارش سفر باتو ، درست در کنار جزیره جیمز باند صخره‌ای غیرعادی و تماشایی وجود دارد که (Koh Ping Ghan) نام دارد. این صخره مرتفع که کمی انحراف دارد در دل خود غارهای کوچکی دارد که گویی برای ماجراجویی و اکتشاف ساخته شده‌اند. از آن مهم‌تر این که از ساحل این صخره چشم‌انداز بی‌نظیری از جزیره جیمز باند قابل مشاهده است.

– غارهای خلیج فانگ انگا (The Hongs of Pang Nga)

لغت هونگ (Hong) به زبان تایلندی به معنی اتاق است. غارهای تخریب شده که در جزیره‌های خلیج فانگ انگا کشف شده‌اند را نیز هونگ می‌نامند. سقف این غارهای دیدنی به سمت آسمان باز است و در داخل آن گیاهان و حیوانات جنگلی زندگی می‌کنند.

اگر با قایق کایاک به گردش در این غارها در تور های تایلند بروید به خوبی این کلام معروف را درک می‌کنید که می‌گوید:”هنوز مکان‌هایی برای کشف کردن وجود دارند” گردشگران در دل این غارها با یک اکوسیستم منحصر به فرد مواجه می‌شوند با یک پوشش گیاهی سرسبز، ماهی‌ها، پرندگان، تنوع زیستی زیر آب و میمون‌ها. آب‌های آرام دریا با دیوارهای بلندی از سنگ‌های آهکی احاطه شده‌اند و گردشگران از غاری به غار دیگر و از جزیره‌ای به جزیره دیگر گردش می‌کنند و از کشف دنیاهای بکر و حیرت‌انگیز لذّت می‌برند.

– صخره‌های آهکی خلیج فانگ انگا

صخره‌های آهکی که در محدوده خلیج فانگ انگا قرار دارد بر اثر عوامل طبیعی به وجود آمده‌اند. در این خلیج دست کم ۴۰ صخره آهکی در اشکال مختلف وجود دارد که بسیار شگفت‌آور و وهم‌انگیز هستند. در طول روز به خاطر وجود اکسید مواد معدنی در ساختار این صخره‌ها، رگه‌هایی با رنگ‌های مختلف بر روی آنها دیده می‌شود و نمایی رنگین به آنها می‌دهد.

در زمان‌های بسیار دور که ارتفاع آب اقیانوس‌ها بسیار بیشتر از مقدار کنونی آنها بود، این صخره‌ها بخشی از یک تپه مرجانی بودند که بخش زیادی از جنوب شرقی آسیا را در بر گرفته بود. پس از گذشت میلیون‌ها سال، تنها این صخره‌ها از آن مکان باقی ماندند و منظره‌ای باشکوه پدید آوردند.

بهترین راه گردش میان این صخره‌ها استفاده از کشتی های تفریحی یا قایق شخصی است زیرا آب دریا در خلیج فانگ انگا در تمام طول سال آرام است.

– منطقه (Samet Nangshe)

این منطقه گواه خوبی برای طبیعت زیبا و سحرانگیز خلیج فانگ انگا است. برای رسیدن به این مکان که در بالای تپه‌ای در جزیره پوکت واقع شده باید حدود ۳۰ دقیقه از مرکز شهر پوکت رانندگی کنید. در این مکان یک نمای کامل ۱۸۰ درجه از بخش شرقی خلیج فانگ انگا پیش روی شما قرار دارد. از بالای این تپه شکوه و عظمت و قدرت طبیعت بی‌نظیر خلیج فانگ انگا خودنمایی می‌کند.

–  دهکده (Koh Panyee)

این دهکده بسیار جالب و دیدنی است. خانه‌های این دهکده بر روی ستون‌های چوبی که در میان آب دریا قرار دارند ساخته شده‌اند و صخره‌های آهکی غول‌آسا نیز همانند نگهبانانی استوار در بخش انتهایی دهکده ایستاده‌اند. مردم روستا در همین خانه‌ها که در نوع خود شاهکار معماری به شمار می‌روند زندگی می‌کنند. در گذشته شغل بیشتر مردم روستا ماهیگیری بود ولی اکنون تعداد زیادی از مردم روستا مشاغل مرتبط با گردشگری دارند و تعدادی از آنها نیز هنوز به ماهیگیری مشغول هستند.

اغلب گردشگران برای صرف غذا به این دهکده می‌روند. مردم روستا صنایع دستی خود را نیز برای فروش به گردشگران عرضه می‌کنند.

تمام آنچه گفتیم تنها وصف مناظری بود که تجربه تماشای آنها از نزدیک برای هر گردشگری تجربه‌ای دلپذیر و خاطره‌انگیز خواهد بود. پس در سفر به تایلند فرصت بازدید از خلیج فانگ انگا را از دست ندهید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها