ویزای آلمان

اگر به هر دلیلی قصد سفر به کشور آلمان دارید باید اطلاعات کافی در رابطه با اخذ ویزای آلمان و شرایط ورود به این کشور را داشته باشید تا بتوانید سریع تر روند صدور ویزای آلمان را طی کرده و به این کشور سفر کنید. برای سفر به آلمان با توجه به شرایط و اهدافی که در سفر به این کشور دنبال می کنید، باید ویزاهای متفاوتی تهیه کنید که در ادامه به معرفی انواع ویزای آلمان خواهیم پرداخت.

مسافرت به کشورهای عضو شینگن

هر کشور با توجه به سیاست های خاصی که دنبال می کند، قوانین و شرایط ویژه ای را نیز برای ورود و خروج به کشور خود در نظر می گیرد که ورود دیگر ملیت ها به این کشور، با توجه به قوانین وضع شده باید صورت پذیرد. از جمله این سیاست ها و قوانین برای اخذ ویزای آلمان باید به ویزای شینگن اشاره کرد که برای مسافرت به آلمان و اقامت بیش از سه ماه اخذ ویزای شینگن ضروری است.

ویزای شینگن چیست؟

سال‌ها پیش پس از جنگ جهانی دوم کشورهایی از جمله سوئد، دانمارک، فنلاند و نروژ که به عنوان اسکاندیناوی شناخته می شدند، تحت پیمانی رفت و آمد، ورود و خروج در حوزه مرز های مشترک خود را برای یکدیگر آزاد اعلام کرده و اهالی و ساکنین این کشورها برای سفرهای درون مرزی نیازی به اخذ ویزا نداشتند. چندین سال پس از آن، فرانسه و آلمان این ایده را برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح کرده و تصمیم به ایجاد چنین پیمانی در بین خود و ۲۴ کشور دیگر گرفتند، از آن جایی که این پیمان در شهر شینگن در لوکزامبورگ به تصویب رسید، به شینگن معروف شد و برای سفر از دیگر کشورها به این ۲۶ کشور، اخذ ویزای شینگن ضروری و لازم است. به همین دلیل سفر به کشور آلمان از مبدا سایر کشورهای غیر اروپایی نیازمند اخذ ویزای شینگن می باشد.

رپورتاژ آگهی

چه کسانی می توانند ویزای آلمان بگیرند؟

افراد مختلف در زمینه های متفاوتی از جمله تحصیل، گردشگری، شغلی و … می توانند برای صدور ویزای آلمان اقدام کنند که برای دریافت ویزی آلمان شخص متقاضی باید دلیل موجه و سند معتبری برای سفر به سفارت خانه ارائه دهد. به همراه داشتن یک دعوت‌نامه رسمی از یک دوست و یا یک خویشاوند مقیم در کشور آلمان و یا ارائه مدرک معتبری برای شرکت در کنفرانس ها و همایش های خاص و هم چنین ارائه مدارکی دال بر ادامه تحصیل در این کشور، از جمله اسنادی است که در هنگام مراجعه به سفارت خانه و اخذ ویزای آلمان باید در اختیار داشته باشید.

رپورتاژ آگهی

قدم اول جهت اخذ ویزای آلمان

برای اقامت بیش از سه ماه در کشور آلمان شخص متقاضی باید به سفارت خانه آلمان واقع در خیابان فردوسی مراجعه کرده و برای انجام مصاحبه و امور لازمه، وقت قبلی تهیه کند. تعیین وقت برای انجام مصاحبه می تواند از طریق سایت سفارت خانه نیز انجام شود. پس از تکمیل فرم مربوطه و ارائه آن به سفارت خانه، زمان مشخصی را برای انجام مصاحبه حضوری تعیین می کنند که اولین گام در جهت گرفت ویزای آلمان به شمار می آید. به همراه داشتن گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی، دعوت نامه، عکس، پرینت حساب بانکی و اسنادی که دلیل موجهی برای حضور شما در آلمان داشته باشند نیز از موارد ضروری است. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان با توجه به هدف دنبال کننده مشخص می شود که در ادامه به معرفی چند نوع از انواع ویزای آلمان می پردازیم.

رپورتاژ آگهی

اخذ ویزای آلمان جهت تحصیل

آلمان از نظر تحصیل و رنکینگ جهانی از دانشگاه های بسیار معتبر و مناسبی برای ادامه تحصیل برخوردار است که همین عامل موجب شده است که این کشور مورد توجه بسیاری از دانشجویان از داخل و خارج از کشور قرار بگیرد، برای اشخاص متقاضی به ادامه تحصیل در کشور آلمان، تنها ارائه پذیرش نامه از دانشگاه مقصد، جهت اخذ ویزای آلمان کافی نخواهد بود بلکه باید مدارکی از جمله:

۱- ارائه گذرنامه با حداقل اعتبار ۶ ماهه و دو کپی از تمام صفحات آن. ۲- نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه کشور مقصد (آلمان). ۳- گواهی پایان دوره سه سال متوسطه به همراه ترجمه لاتین. ۴- ارائه گواهی پایان دوره سال چهارم دبیرستان با ترجمه. ۵- در صورت اخذ پذیرش در دوره ارشد، ارائه گواهی نامه فارغ‌التحصیلی در دوره کارشناسی به همراه ترجمه و در صورت پذیرش در دوره دکتری، ارائه گواهی نامه فارغ‌التحصیلی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد (با ترجمه). ۶- تکمیل فرم درخواست برای ویزای آلمان ۷- ارائه کارت ملی، شناسنامه و دو کپی از تمام صفحات آن. ۸- ارائه ۳ عدد عکس رنگی در سایز ۴*۶. ۹- ارائه SOP(انگیزه نامه جهت تحصیل در کشور آلمان). ۱۰- ارائه گواهی پشتیبان مالی و تمکن مالی شخص به سفارت خانه و بخش مربوطه ارائه شود.

برای متقاضیان ویزای دانشجویی ابتدا ویزای اقامت سه ماهه صادر می شود که دانشجو پس از وارد شدن به خاک کشور آلمان باید به اداره امور اتباع خارجه مراجعه کرده و برای گرفتن ویزای بلند مدت تحصیلی اقدام نماید.

رپورتاژ آگهی

ویزای توریستی آلمان

کشور آلمان از جمله کشورهای توریست پذیر و مورد توجه گردشگران از سراسر دنیا است که سالانه گردشگران زیادی را برای بازدید از اماکن دیدنی و گردشگری به سمت خود جذب می کند، در صورتی که قصد سفر توریستی به آلمان و یا جهت بازدید از اقوام خود به این کشور دارید باید مراحلی را جهت اخذ ویزای توریستی آلمان طی کنید، که این مراحل عبارت اند از:

برای تمام همراهان باید به صورت جداگانه فرم درخواست روادید تکمیل و به سفارت خانه ارائه شود، ارائه گذرنامه با کپی از صفحات آن، ارائه ۳ عدد عکس رنگی تمام رخ پاسپورتی برای همه اعضا، ارائه دعوت نامه (در صورت بازدید از اقوام نزدیک در کشور آلمان) و یا برگه رزرو هتل و یا سندی موجه دال بر محل اقامت شما در کشور آلمان، اسناد شغلی شما (با توجه به هدف و مدت اقامت شما در آلمان) که نشان از تمکن مالی شما برای حضور در آلمان داشته باشد، ارائه گواهی شغلی و یا گواهی تحصیلی فرزندان و داشتن بیمه نامه مسافرتی که از اعتبار کافی در کشورهای حوزه پیمان شینگن برخوردار باشد، از ضروریات گرفتن ویزای آلمان مسافرتی محسوب می شود.

اخذ ویزای آلمان جهت کار

آلمان از جمله کشورهای صنعتی اروپا محسوب می شود که زمینه مناسبی را برای افراد متخصص و جویای کار در حوزه های صنعتی فراهم نموده است. افراد جویای کار می توانند با اخذ ویزای کار و دریافت کارت آبی در این کشور اقامت دائم دریافت کنند. برای دریافت ویزای کاری ارائه مدارکی چون موارد ذکر شده در ویزای اقامتی و تحصیلی، برای این دسته از افراد نیز ضروری است: به همراه داشتن گذرنامه با اعتبار ۶ ماه، شناسنامه و کارت ملی به همراه داشتن کپی از آن ها، بیمه نامه، ۳ قطعه عکس، ارائه پرینت حساب بانکی و رزومه شغلی از ضروریات صدور ویزای آلمان است.

رورتاژ خبری

انواع ویزای کار آلمان

ویزای آلمان برای شغل و کار به دو دسته تقسیم می شود، دسته اول افرادی هستند که برای یافتن کار به آلمان مسافرت می کنند و دسته دوم افرادی هستند از طرف ارگان و شرکت خاصی در آلمان به آن ها پیشنهاد شغلی شده است. برای متقاضیان دسته اول ابتدا ویزای ۳ تا ۶ ماهه صادر می شود تا متقاضی در کشور آلمان به دنبال شغل بگردد، سپس او باید به کشورش باز گشته و در صورت پیدا کردن شغل، سفارت خانه آلمان به او ویزای کار ۳ ماهه می دهد که پس از ورود مجدد به آلمان، متقاضی می تواند درخواست صدور کارت آبی دهد.

فرد پس از مشغول شدن به کار و پرداخت مالیات موفق به اخذ ویزای اقامت دائم خواهد شد. برای افرادی که دعوت نامه از سوی شرکت و یا ارگان خاصی از کشور آلمان جهت اشتغال دریافت کرده اند، ارائه آن مدرک برای اخذ ویزای کار به سفارت خانه الزامی است.

رپرتاژ

مدارک خود را در سفر به همراه داشته باشید

در هنگام ارائه مدارک خود به سفارت خانه آلمان حتماً از اسناد نام برده شده چند کپی تهیه کرده و نزد خود نگاه دارید. در سفارت خانه مدارک شما با کپی های ارائه شده تطبیق داده می شوند و سپس اصل مدارک به شخص باز می‌گردد. هم چنین توجه داشته باشید که در تمام طول سفر خود کپی هایی از مدارک تان به همراه داشته باشید چرا که ممکن است پلیس امنیت در خاک کشور مقصد، مدارک ذکر شده را از شما درخواست کنند و در صورت به همراه نداشتن مدارک مانع از ورود شما به کشور آلمان شده و مشکلاتی را برای اقامت شما به وجود آورند.

مدارک تکمیلی جهت گرفتن ویزای آلمان

از دیگر مدارکی که سفارت خانه آلمان از متقاضیان جهت تکمیل پرونده تقاضا خواهند کرد عبارت‌اند از: پر کردن فرم امنیتی، ارائه کپی از روادید های درخواست شده متقاضی در ۵ سال گذشته، ارائه بیمه نامه معتبر مسافرتی برای شخص متقاضی و همراهان او، رزرو پرواز، ارائه شواهد و اسنادی مبتنی بر تمکن مالی فرد، پرینت حساب بانکی سه ماهه اخیر به زبان لاتین از جمله مدارکی است که باید به سفارت آلمان تحویل دهید؛ و گاها ارائه ضمانت نامه بانکی برای هر فرد به ارزش ۲۰ میلیون تومان برای تضمین بازگشت به کشور، مورد نیاز خواهد بود. پرداخت هزینه صندوق سفارت برای صدور ویزای آلمان به ارزش ۶۰ یوروبر عهده متقاضی است و این هزینه ها تحت هیچ شرایطی قابل بازگشت نخواهد بود، هم چنین توجه داشته باشید که حضور تمامی افراد برای انگشت نگاری در روز مصاحبه الزامی است.

رپرتاژ

انواع ویزای آلمان

با توجه به اهداف شما و تصمیم سفارت خانه، ویزایی که به شما تعلق می گیرد یکی از انواع ویزاهای نوع A ، نوع B و یا نوع C خواهد بود.

ویزای نوع A
به این نوع ویزا، ویزای ترانزیت فرودگاهی گفته می شود که به شما اجازه سفر تنها از فرودگاه های عضو شینگن به محدوده خارج از آن می دهند و تنها در محدوده فرودگاه های عضو پیمان شینگن معتبر است.

ویزای نوع B
با داشتن این نوع ویزا می توانید تنها به مدت ۵ روز از محدوده کشورهای عضو شینگن خارج شوید.

ویزای نوع C

دریافت این نوع ویزا به منزله روادید کوتاه مدت است و شما می توانید تا مدت زمانی که سفارت خانه برایتان مشخص کرده است در کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشید که این نوع ویزا خود به ۳ دسته ویزای یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود تقسیم می شود. در ویزای یکبار ورود شما تنها می توانید به یکی از کشورهای عضو شینگن ورود کرده و به محض ورود به آن کشور اعتبار ویزا پایان خواهد یافت. در ویزای دو بار ورود شما می توانید دو بار به کشورهای عضو شینگن ورود کرده و به همین ترتیب برای ویزای نوع چند بار ورود که مدت زمان آن محدود و ۹۰ روز به ازای ۶ ماه سال است میتوانید به هریک از کشورهای عضو شینگن مسافرت کنید.

رپرتاژ

اهمیت تکمیل مدارک برای ویزای آلمان

هنگام ارائه مدارک به سفارت خانه برای صدور ویزای آلمان، مدارک شما باید دارای مهر دادگستری باشند که این امر در هنگام ترجمه مدارک شما توسط مؤسسات دارالترجمه صورت می پذیرد. در صورت کمبود مدارک خواسته شده، درخواست ویزای آلمان شما لغو شده و پس از آن دیگر مدرکی از شما دریافت نخواهند کرد. در موارد استثنائی مدارکی که مورد نیاز سفارت خانه باشد، توسط مسئولان سفارت خانه با فرد متقاضی تماس گرفته خواهد شد. در صورت ارائه مدارک جعلی به سفارت خانه، صدور ویزای آلمان برای شما لغو و تا چندین ماه کشورهای عضو شینگن برای شما ویزایی صادر نخواهند کرد.

رپرتاژ

اخذ ویزای آلمان به صورت قانونی

در اخذ ویزای آلمان نیز همچون دیگر موارد ممکن است دلالانی با پیشنهادهای وسوسه انگیز سعی در فریب دادن شما و سودجویی از شما داشته باشند، در خیابان های اطراف سفارت و نزدیک آن افرادی هستند که با پیشنهاد های فریبنده برای صدور ویزای آلمان شما را فریب خواهند داد، در نظر داشته باشید که گول این‌گونه افراد را نخورید و برای اخذ ویزای آلمان به سفارت خانه مراجعه کرده و به صورت قانونی پیگیری کنید. این‌گونه افراد هیچ ارتباطی با سفارت خانه نداشته و سفارت آلمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال این موضوع نخواهد داشت.

رپرتاژ

زمان مراجعه به سفارت خانه آلمان جهت اخذ ویزای آلمان

ساعت کاری سفارت خانه از روزهای یکشنبه تا پنج شنبه و از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۰:۳۰ بوده و تنها با تعیین وقت قبلی امکان پذیر است. اطلاعات تکمیلی جهت مدت زمان انتظار برای تعیین وقت مصاحبه و یا صدور ویزای آلمان و … در سایت مربوط به سفارت خانه آلمان نیز قابل مشاهده خواهد بود.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.
آژانس مسافرتی سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص وقت سفارت آلمان ، ویزای آلمان و سفر به آلمان. با مشاورین ما در تماس باشید ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها