ماه عسل کجا بریم؟

بسیاری از زوج های جوان تمایل دارند زندگی مشترک خود را پس از یک سفر رویایی و عاشقانه آغاز کنند. این سفر می‌تواند مقاصدی خارجی داشته باشد یا مقصد آن یکی از نقاط دیدنی ایران باشد. بدیهی است که شهرهای بسیاری در دنیا وجود دارند که می‌توانند مقصد رویایی یک زوج عاشق باشند اما ما در این مطلب سعی داریم به معرفی رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران بپردازیم و پیشنهاداتی برای سفرهای داخلی ارائه کنیم.

با این حال توصیه می‌کنیم قبل از اینکه این مطلب را بخوانید و مقصد سفر خود را انتخاب کنید در ابتدا زمانی مناسب را برای ماه عسلتان انتخاب نمایید. بدیهی است که اگر بخواهید بلافاصله پس از مراسم ازدواج خود به سفر بروید باید زمان کافی برای استراحت داشته باشید تا از استرس هایی که قبل از مراسم با آنها مواجه بوده اید، رهایی یابید. پس زمان مناسبی را برای سفر برگزینید و اگر برایتان مقدور است مدت زمان سفر خود را تا حدود یک هفته افزایش دهید.

از قبل برای انجام سفر برنامه ریزی کنید و بلیط سفر و هتل خود را رزرو نمایید. اگر تعطیلات را برای انجام این سفر در نظر گرفته اید به مناسبت آنها دقت کنید و ترجیحاً اعیاد را برای این منظور انتخاب نمایید. سفر در ایامی که به دلایل مذهبی همچون شهادت ائمه تعطیل می‌باشد، می‌تواند روی برنامه های شما تاثیر بگذارد و سبب شود تا به هنگام ورود به اماکن گردشگری یا تفریحی به در بسته بخورید.

مشهد

به دلیل وجود اعتقادات مذهبی در بین ایرانیان و ارادت آنها به امام هشتم شیعیان امام رضا (ع)، مشهد مقدس از دیرباز مورد توجه زوج های جوانی که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند، بوده است. زوج هایی که معتقدند زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) در آغاز راه می‌تواند تضمینی برای دوام زندگی مشترک آنها باشد. البته اینطور نیست که بگوییم کسانی که برای ماه عسل خود بلیط ارزان مشهد می‌خرند تمامی زمان سفرشان را صرف زیارت می‌کنند. بدیهی است که مشهد به عنوان یک شهر توریستی مملو از جاذبه های گردشگری است که می‌تواند از نظر تفریحی نیز پاسخگوی نیاز مهمانان خود باشد. هتل های بسیاری نیز در این شهر وجود دارند که می‌توانند بهترین اقامتگاه برای ماه عسل شما باشند. هتل های لوکسی همچون هتل بین المللی قصر، هتل درویشی و… یا هتل هایی با قیمت هایی مناسب تر نظیر هتل زیتون و هتل اطلس که هوای جیب شما را هم دارند. در نهایت برای تفریح نیز می‌توانید سری به آرامگاه فردوسی، گنبد هارونیه و ییلاقات شاندیز، طرقبه، زشک، پارک جنگلی وکیل آباد و… بزنید.

سفر

کیش و قشم

اگر می‌خواهید برای سفری صرفاً تفریحی برنامه ریزی کنید، جزایر جنوبی ایران را فراموش نکنید. برای سفر به کیش و قشم هم می‌توانید راه های هوایی مانند خرید بلیط چارتر کیش را تجربه کنید و هم با خرید آنلاین بلیط قطار بندرعباس و طی باقی مسیر با لنج یا کشتی خود و همسرتان را به تجربه یک سفر ترکیبی مهمان کنید. در این دو جزیره نیز می‌توانید انواع مختلف ماه سفر را تجربه کنید مثلاً با کنار گذاشتن مقداری پول و رزرو هتل های منحصر بفردی نظیر هتل ترنج کیش می‌توانید خاطره ای فراموش نشدنی از ماه عسل را برای خود و همسفرتان رقم بزنید یا بودجه تان را بیش از هر چیز دیگری صرف تجربه های شگفت انگیز کنید و از امکانات تفریحی این دو جزیره زیبا لذت ببرید. به طور مثال هم در کیش و هم در قشم امکان تجربه انواع تفریحات آبی همچون غواصی، جت اسکی، پاراسل و… را دارید، بازدید از اماکن گردشگری و مراکز خرید نیز می‌تواند از جمله دیگر لذت های این سفر رویایی باشد.

سفر

شیراز

انتخاب برخی مقاصد در زمان های مشخصی از سال اجتناب ناپذیر است. مثلاً امکان ندارد که شما در بهار ازدواج کرده باشید و نخواهید ماه عسل خود را در شیراز سپری کنید. عطر خوش بهار نارنج و خودنمایی هر چه بیشتر طبیعت در بهار این شهر موجب می‌شود که بسیاری از زوج های جوان تصمیم بگیرند تا هر طور که شده حتی با تهیه بلیط اتوبوس خود را به شیراز برسانند. این شهر نیز همچون اغلب مقاصد گردشگری ایران مملو از اماکن دیدنی بی نظیری همچون حافظیه، باغ جهان نما، عمارت کلاه فرنگی، دروازه قرآن، آرامگاه شاهچراغ، نارنجستان قوام و… است که قطعاً بازدید از آنها می‌تواند خاطره بهتری از ماه عسل را برایتان به یادگار بگذارد.

سفر

اصفهان

اصفهان بهترین مقصد برای تجربه ماه عسلی کلاسیک است. اگر تمایل دارید تا دست در دست همسفر زندگیتان از کوچه باغ های تاریخ گذر کنید و در پیچ و خم طرح ها و نقوش صنایع دستی گم شوید حتماً برای ماه عسل سری به اصفهان بزنید. بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس اصفهان را می‌توانید در سریعترین زمان ممکن از سامانه فروش بلیط هواپیما قاصدک ۲۴ خریداری نمایید و با توجه به بودجه سفر خود مقدمات رزرو هتلی مناسب را نیز در همین مجموعه فراهم کنید تا با خیالی آسوده برای ماه عسلتان آماده شوید. برای آشنایی بیشتر با باقی پیشنهادات، می‌توانید مطلبی با عنوان ” ماه عسل کجا بریم؟ ” را در وبلاگ قاصدک ۲۴ بخوانید.

سفر

روستاهای شمالی

اگر به طبیعت گردی علاقه دارید و ترجیح می‌دهید کمی از شلوغی زندگی شهری به دور باشید یکی از روستاهای ماسال یا فیلبند را برای ماه عسل خود انتخاب کنید. سفر به مناطق شمالی ایران همیشه طرفداران خاص خود را داشته است اما اگر این سفر به دور از فضای زندگی ماشینی تجربه شود قطعاً با لذت بیشتری نیز همراه خواهد بود. از جمله دیگر مزایای انتخاب این مناطق نسبت به سایر مقاصد داخلی ایران، نزدیکی روستاها و شهرهای نواحی شمالی به یکدیگر است که سبب می‌شود بتوانید در مدت زمانی کوتاه به شهرهای بسیاری سفر کنید و سفری سرسبز را تجربه کنید.

سفر

در پایان یادآور می‌شویم بهتر است مقصد ماه عسل خود را با توجه به مدت زمانی که برای این سفر در نظر گرفته اید، انتخاب کنید. مثلاً برای سفرهای کوتاه مدت به مناطق نزدیکتر مسافرت کنید و مقاصد دورتر را برای سفرهایی با زمان بیشتر در نظر بگیرید. همچنین اگر برای سفر به جای قطار و اتوبوس، یک بلیط هواپیما داخلی بخرید می‌توانید زمانبندی بهتری داشته باشید و ساعات بیشتری را در مقصد سپری کنید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها