نحوه اضافه کردن بلوتوث به ماشین 

فناوری خودرو در سالهای اخیر به طرز چشمگیری تغییر کرده است که صنعت به سرعت در حال حرکت به سمت اتومبیلهای خودران است و بسیاری از افراد را به این فکر می اندازد که آیا نیاز دارند تا با جدیدترین و بهترین ویژگیها اتومبیل خود را ارتقا دهند. اگر این کار را نکنند ، ممکن است با تجهیزات قدیمی منسوخ شوند.

به نقل از مجله ایده آل تک ویژگی Bluetoothازمفیدترین تکنولوژی های اتصال برای ماشین های قدیمی با همان سهولت استفاده و کارایی سیستم های تجهیزات (OE)  است. بلوتوث سالهاست که وجود دارد که یکپارچه سازی ساده و بسیار متنوع دارد

در داخل وسیله نقلیه ، دانگل بلوتوث می تواند برای تماس های صوتی (هدایت صدای تلفن از طریق بلندگوهای اتومبیل) یا برای پخش موسیقی از تلفن هوشمند استفاده شود. برخی از سیستم ها فقط به تماس محدود می شوند ، اما اکثر واحدهای  بازار قطعات یدکی می توانند صدا و موسیقی را به یکدیگر وصل کنند. همانطور که تصور می کنید ، بلوتوث می تواند حواس پرتی راننده را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد ، و آن را به ابزاری اساسی تبدیل کند.

سیستم های جهانی

آسانترین راه برای افزودن بلوتوث ، به لطف یک بلندگو و میکروفون داخلی تقریباً در هر اتومبیل امکان پذیر است.
این سیستم ها جوانب مثبت و منفی دارند. از طرف دیگر ، بسیاری از کیت های جهانی را می توان به راحتی از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر منتقل کرد ، بنابراین اگر ماشین خود را به دفعات زیاد تعویض می کنید و نمی خواهید چندین واحد خریداری کنید ، می توانید دستگاه را با خود به اتومبیل جدید منتقل کنید.

فرستنده FM

خرید یک فرستنده FM یکی از ارزانترین راه ها برای افزودن بلوتوث به اتومبیل است ، به خصوص اگر شما یک مدل قدیمی دارید که فاقد ورودی کمکی  aux-in است. این دستگاه به فندک اتومبیل شما وصل می شود و سیگنالی را با فرکانس FM پخش می کند. برای مثال ، فرستنده را روی ۱۰۶.۳ تنظیم کنید ، رادیوی خود را بر آن فرکانس تنظیم کنید ، و موسیقی را از طریق تلفن یا پخش کننده MP3 خود خواهید شنید. بیشتر فرستنده های FM به شما امکان می دهند تماس تلفنی (بدون دست) برقرار کنید.

این راه حل مقرون به صرفه است و نصب لازم ندارد؛ شما به سادگی آن را روشن کرده و آن را بر روی فرکانس مورد نظر تنظیم می کنید. از آنجا که فرکانس های FM از منطقه به منطقه دیگر متفاوت است اگر مسافت طولانی رانندگی می کنید ، دستگاه را با فرکانس جدید باید تنظیم کنید.

رپرتاژ آگهی

گیرنده های بلوتوث

گیرنده بلوتوث یک دستگاه جمع و جور است که مستقیماً به ورودی کمکی aux-in ماشین متصل می شود. پس از اتصال به تلفن ، از طریق بلندگوها، موسیقی یا تماس تلفنی پخش می کند. این شبیه به فرستنده FM فوق الذکر است اما نیازی به فرکانس FM روشن ندارد ، به این معنی که کیفیت صدا اغلب به مراتب بهتر است. البته واقعیت این است که ماشین شما نیاز به ورودی aux دارد. اکثر اتومبیل های مدل جدید آن را دارند اما دستگاه با مدل های قدیمی کار نمی کند مگر اینکه بخواهید استریو خود را ارتقا دهید

از آنجا که هر اتومبیل متفاوت است ، گیرنده های بلوتوث چند تنظیم مختلف دارند:

  •  ۱۲ ولت
  • مجهز به USB
  • باطری

بزرگترین مشکل گیرنده های فوق این است که آنها با فرض اینکه سوکت ۱۲ ولت یا درگاه USB در نزدیکی جک کمکی قرار گرفته باشند، ساخته شده اند. این معمولا گزینه مناسبی نیست.

اگر ورودی ۳.۵ میلی متری شما جایی در نزدیکی پورت USB یا سوکت ۱۲ ولتی نیست ، بهتر است گیرنده بلوتوثی باتری را فعال کنید که بتواند در هر جایی از وسیله نقلیه قرار گیرد. البته به طور مرتب شارژ لازم خواهد بود اما می توانید با وارد کردن آن به شارژر خودرو در هنگام استفاده و یا در هنگام ورود به خانه و شارژ آن در آنجا ، این کار را انجام دهید.

رپرتاژ آگهی

واحدهای صوتی بازار قطعات یدکی

از طریق بلوتوث، ادغام کامل تلفن های هوشمند (بنابراین می توانید از طریق استریو ماشین به برنامه های تلفن خود دسترسی داشته باشید) ، پیام رسانی متنی (خواندن پیام ها با صدای بلند) امکان پذیر می شود. همچنین می توان واحدی با Apple CarPlay یا Android Auto اضافه کنید.

آداپتورهای مخصوص خودرو

اگر به دنبال سیستم استریو وسیله نقلیه هستید آداپتور مخصوص وسیله نقلیه با عملکرد بلوتوث مناسب می باشد.

اگر آداپتوربه طور خاص برای ساخت و مدل خودرو طراحی شده است ، بهترین کیفیت صوتی ممکن و دستورالعمل نصب خودرو را خواهید داشت. اگر فقط بلوتوث را برای تماس تلفنی و احتمالاً پخش موسیقی می خواهید (برخی از سیستم ها فقط به صدای تلفن محدود می شوند) ، دیگر نیازی به تعویض کل واحد هد نیست.

رپرتاژ آگهی
رپرتاژ آگهی

دستورالعمل استفاده از دانگل بلوتوثی

  • USB گیرنده را در درگاه USB موجود یا در آداپتور برق USB قرار دهید.
  •   کابل صوتی  بلندگو را به دانگل بلوتوثی  وصل کنید.
  •   تلفن همراه مجهز به بلوتوث (یا رایانه) را باز کنید ، دستگاههای بلوتوث را جستجو کنید
  •   اکنون می توانید موسیقی را از طریق بلوتوث تلفن همراه یا رایانه انتخاب کنید ، موسیقی از بلندگو پخش می شود.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها