زیباترین کویرهای ایران

طبیعت زبان گویای زمین است که رازهای بسیاری را برملا می کند اما در این میان کویر اسرار مگوی بسیاری را دارد که آن ها را تنها به زبان دل برملا خواهد کرد. کویرنوردی یکی از مهیج ترین تفریحات زمستانی است که در سال های اخیر مشتاقان بسیاری داشته است. اگر قصد سفر به کویرهای ایرانی را دارید با ما به تماشای زیباترین کویرهای ایرانی بنشینید. همچنین اگر قصد سفر به هر گوشه از ایران و رزرو هتل های تهران ، هتل های مشهد، هتل های کیش و .. را داشتید سری به سایت iranhotelonline.comبزنید. در صورت رزرو هتل از ایران هتل آنلاین شما از مزایای بی شماری همچون تضمین کمترین قیمت و پشتیبانی ۲۴ ساعته بهره مند خواهید شد.

بهترین کویرهای ایران
بهترین کویرهای ایران
 کویر مرنجاب

یکی از محبوب ترین مقاصد کویرنوردی در بین عاشقان کویر، کویر زیبای مرنجاب است. یکی از چندین کویر شگفت انگیز استان اصفهان که در شهرستان آران و بیدگل و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر آران و بیدگل قرار گرفته است. مرنجاب شکوه طبیعت کویری است که با هم نشینی تپه های شنی رقصان با آواز باد و جنگل های زیبا و مقاوم تاغ به اوج می رسد. اما شگفتی های کویر مرنجاب در اینجا به اتمام نمی رسد. تماشای یک جزیره سرگردان در دل یک دریاچه نمک وسیع، کاروان سرای بزرگ شاه عباسی، چاه دستکند، قلعه کرشاهی و چندین و چند جاذبه دیگر شما را از انتخاب ابن مقصد کویری خشنود خواهد کرد. شترسواری، سافاری، آفرود، گلایدررانی، نوردیدن تپه های شنی و ماسه ای و موتورسواری از جمله تفریحات مهیج این کویر استثنایی است. کویر مرنجاب به دلیل داشتن گونه های متعدد جانوری نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. بزمجه، روباه، گربه شنی، شغال، یوزپلنگ، تیهو، عقاب، شاهین، کفتار و گرگ تنها بخشی از پوشش جانوری این منطقه را تشکیل می دهند. وجود قنات آب شیرین در دل این کویر یکی دیگر از جلوه های شکوهمند و متفاوت کویر مرنجاب است.

کویر مرنجاب
کویر مرنجاب
کویر مصر

بدون شک یکی از زیباترین کویرهای ایرانی کویر زیبای مصر است. کویری در مجاورت روستای مصر که در استان اصفهان و در شهرستان خور و بیابانک قرار دارد. این کویر که در فاصله چهل کیلومتری شهر جندق قرار دارد مملو از حضور تپه های شنی است که آن را به دریای شن نیز شهره کرده است. شترسواری، موتورسواری، سافاری، پیاده روی ، عکاسی و تماشای آسمان کویر از محبوب ترین تفریحات این کویر منحصربفرد است. روستای مصر نیز به سبب داشتن چشم اندازی زیبا و چاهی عمیق که به چاه دراز شهره است از محبوبیت بسیاری برخوردار است. در نزدیکی روستا نیز نیزاری سرسبز و چشم نواز قرار دارد که شگفتی این منطقه کویری را چندبرابر می کند. در نزدیکی این روستا دو روستای کوچک دیگر نیز قرار دارد که با داشتن نخلستان های سرسبز و خوش منظر چشم هر بیننده ای را در دل این تپه های شنی ممتد مبهوت می کند. اگر قصد اقامت در دل کویر را دارید می توانید سری به اقامتگاه بوم گردی کویر مصر در سایت ایران هتل آنلاین بزنید و تمامی اطلاعات و تصاویر را مشاهده و با کمترین قیمت ممکن رزرو کنید.

کویر مصر
کویر مصر
کویر شهداد

شهداد در میان عشاق طبیعت گردی نامی بسیار آشنا و ماندگار است. کویری منحصربفرد که در استان کرمان و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهر کرمان قرار گرفته است. این کویر زیبا که در دل دشت لوت قرار دارد به عنوان گرم ترین نقطه زمین شناخته می شود. اما آنچه این کویر را بر سر زبان ها انداخته است کلوت هایی است که شما را مسافر شهری خیالی و وهم انگیزی خواهند کرد که پای گردشگران بسیاری از سراسر جهان را به این منطقه می کشاند. کلوت ها اشکال فرسایش یافته ای هستند که در اثر وزش مداوم باد و جریان آب طی بیست هزار سال به این شکل و شمایل درآمده اند. در نوردیدن کلوت شهداد در مقایسه با سایر مناطق کویری و بیابانی دشوارتر است. اگر قصد پیمایش این منطقه و شب مانی در میان کلوت های منحصربفرد شهداد را دارید باید حتما از یک راهنمای کاربلد کمک بگیرید. در این منطقه کمپ های کویری متعددی قراردارند تا لذت اقامت در شهداد را برای همیشه به یاد داشته باشید.

کویر شهداد
کویر شهداد
کویر ریگ زرین

اگر به دنبال کویری با مناظری متفاوت می گردید باید حتما سری به کویر ریگ زرین و یا مغستان بزنید. کویری که در استان یزد و در نزدیکی شهر زیبای اردکان، در مجاورت روستایی با نام مغستان قرار گرفته است. این کویر منحصربفرد با تپه های شنی و ماسه ای بلندی که به بلندای یک کوه میرسد احاطه شده است. با قدم گذاشتن در دل این کویر و کمی کویرنوردی شما به ریگ زارهای منحصربفردی خواهید رسید که با هر بار وزش باد نقش نویی را تجربه می کنند. این ریگزار یکی از زیباترین ریگزارهای ایران است که لذت ریگ نوردی را نصیب شما خواهد کرد. گنبدهای نمکی، ارتفاعات حاجی زرین و بکربودن این کویر از جمله جاذبه های آن است. در این کویر نیز کمپ های کویری متعددی قرار دارند.

کویر ریگ زرین
کویر ریگ زرین
کویر ابوزیدآباد

زیبایی های استان اصفهان تمامی ندارد، یکی دیگر از محبوب ترین کویرهای این استان کویر ابوزیدآباد است که در شهرستان کاشان و در نزدیکی شهر ابوزیدآباد قرار گرفته است. تنها چند کیلومتر بیرون از شهر، کویر زیبای ابوزیدآباد خودنمایی می کند. کویری با تپه های شنی که گویی تا بی نهایت ادامه پیدا می کند. در کنار این تپه ها شما می توانید از جاذبه های منحصربفرد دیگری همانند نخلستان های چال عروس، دریاچه نمک، کویر ریگ سیاه و .. نیز دیدن کنید. این کویر یکی از بکرترین کویرهای ایرانی است که هنوز هم زیبایی های خود را حفظ کرده است.

پایان رپورتاژ آگهی/
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها