ترسناک ترین شیاطین در فرهنگ های مختلف دنیا!

یکی از مباحثی که در تمامی فرهنگ ها و فولکلور کشورهای مختلف دنیا مشترک است، ایده شیاطین وحشتناکی است که در سایه ها و تاریکی زندگی می کنند. از دوران باستان مردم و فرهنگ های مختلف از اقصا نقاط دنیا، داستان هایی درباره موجودات وسوسه کننده، که انسان ها را به انجام کارهای بد و زننده ترغیب می کنند، گفته اند. به عنوان مثال در فرهنگ اساطیری خودمان، بارها داستان تقابل اهریمن و روشنایی را شنیده ایم. پس از مطالعه این متن، با ترسناک ترین شیاطین دنیا آشنا خواهید شد. در ادامه با تاریخ ما همراه باشید.

بعد از مطالعه این مطلب و آشنایی با شیاطین دنیا، ممکن است متعجب شوید! از شیطان های زن بگیرید تا سگ های شیطانی، لیست بلند بالایی از شیاطین و آنچه انجام می دهند، وجود دارد. البته داستان ترسناک شیاطین اهداف مختلفی دارد. گاهی این داستان ها را به بچه ها می گفتند که آن ها را از چیزی بترسانند و گاهی مردم واقعا به آن ها اعتقاد داشتند و تلاش می کردند که از آن ها دور باشند. به هر حال، نکته اخلاقی تمامی این داستان مشخص است. شیاطین نیروهای قدرتمندی بودند که نباید به آن ها نزدیک شد و از آن ها تاثیر گرفت. در ادامه این مطلب، با ترسناک ترین شیاطین دنیا آشنا خواهیم شد.

 

یوکی اونا در فرهنگ ژاپن | Yuki-onna

یوکی اونا یک نوع روح بسیار مشهور در کشور ژاپن است که آن را “یوکای” می نامند. این ارواح خبیثه رابطه بسیار نزدیکی با شیاطین در کشور ژاپن دارند. در فولکلور این کشور، به این روح عجیب و غریب “زن برفی” می گویند که ظاهری یخ مانند و رنگ پریده دارد. یوکای در طوفان های برفی ظاهر می شود و از محلی به محل دیگر می رود. شاید این روح از دور زیبا به نظر برسد، ولی اصلا فکر نزدیک شدن به آن را هم نکنید! او از روح انسان تغذیه می کند و آن را از دهان آدمی بیرون می کشد تا مثل یک تکه یخ سفت شوند!

آساگ در فرهنگ سومری ها | Asag

آساگ یکی دیگر از ترسناک ترین شیاطین دنیا است. این شیطان از فرهنگ سومری های باستان سرچشمه گرفته است. او انسان ها را با طب ها و سر درد های شدید می کشد و ظاهر بسیار زشت و کریهی دارد. در فرهنگ سومری ها، آساگ می تواند ماهی های مرده را در آب زنده کند و به شیطانی آبزی تبدیل کند. هم نشینان این شیطان، فرزندانش هستند که از او و زنان مرده گورستان ها ایجاد شده اند! آساگ، باعث درد و رنج مردم و همچنین وسوسه آن ها به کارهای وحشتناک و بسیار بد است.

شیطان بزرگ فلاروس | Flauros

فلاروس یک اهریمن و شیطان دیوانه مونث است که از گذشته، حال و آینده خبر دارد و قربانیانش را زنده زنده می سوزاند! دشمنان او بیشتر کسانی هستند که از دستوراتش سرپیچی می کنند. هنگامی که او با دشمنانش رو به رو می شود، بدون استفاده از هرگونه بالی در هوا حرکت می کند و موهای بلوندش را به موهایی به رنگ خون واقعی تبدیل می کند! فلاروس یکی از ترسناک ترین شیاطین دنیا و خطرناک ترین موجودات روی کره زمین است!

فورفور در فرهنگ مردم لاتین | Furfur

فورفور را به نام “فورسیفر” (Furcifer) هم می شناسند. این کلمه در فرهنگ مردم لاتین به معنی آدم پست و رذل است. گفته می شود که فورفرو یکی از رهبران جهنم است و پیروانش که تعدا کمی هم نیستند، در جهنم پشت سر او راه می روند. او صدای کلفت و بسیار خشن و نفسی بد بو و آتشین دارد و همواره به شکل یک گوزن در انظار عمومی ظاهر می شود. لاتین ها اعتقاد دارند که او می تواند زنان و مردان غریبه را با یک نگاه عاشق هم کند و همچنین قادر است در هنگام طوفان های سهمگین فرمان های عجیب و غریبی صادر کند. مردم آمریکای جنوبی ترس زیادی از این شیطان دارند. برخی از خرافاتی ترین مردم این منطقه، هرگاه یک گوزن می بینند راه خود را کج می کنند و تصور می کنند که او یک شیطان است که قصد فریب و آذار و اذیت آن ها را دارد.

دولاهان در فرهنگ مردم ایرلند | The Dullahan

در فرهنگ عامیانه مردم ایرلند، دولاهان یک شیطان ظالم و وحشتناک است که سوار بر اسب در جشنواره هایی خاص و بعد از غروب خورشید ظاهر می شود. این سوار، سر ندارد و تماما سیاه پوش است! او به وسیله دستش، سرش را بالا نگه می دارد تا بتواند دور دست ها را ببینید! اگر آنقدر بدشانس باشید که یکی از این شیطان ها را ببینید و اگر به نگاه کردن به او بیش از چند ثانیه ادامه دهید، یکی از این دو اتفاق برایتان خواهد افتاد. یا یک سطل بزرگ خون تازه از آسمان بر سر شما فرو می ریزد! و یا چشمانتان ناگهان می ترکد! بنابراین حتی اگر آنقدر بدشانس بودید که یکی از این شیطان ها را دیدید، هرگز به او زل نزنید و فقط فرار کنید.

آسمودئوس در فرهنگ ایران باستان | Asmodeus

در فرهنگ عامیانه فارسی، این شیطان به عنوان شیطان خشم شناخته می شود و برخی به آن آعشما دوا (Aeshma deva) می گویند. از این موجود در برخی کتاب های باستان نام برده شده است. شخصیت سارا توسط این دیو بارها شکنجه شده است.

هر بار که سارا تلاش کرد ازدواج کند، این شیطان قبل از ازدواج آن مرد را کشت! به هر حال آسمادئوس هم یکی از ترسناک ترین شیاطین دنیا در فرهنگ فارسی است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها