جاذبه های دیدنی کرمانشاه

کرمانشاه یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است که با سفر به آن، گویی با تونل زمان به گذشته سفر کرده اید! این شهر زیبا دارای فرودگاهی با نام فرودگاه امام بوده و گردشگران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما کرمانشاه به این شهر سفر می کنند. اگر به تاریخ و ماجرا جویی علاقه مند باشید، پس در سفر به کرمانشاه تجربه های نابی در انتظار شماست. جالب است بدانید که این شهر جزء اولین سکونتگاه های بشر بوده است. این شهر در دوره های حکومتی مختلف مورد استفاده شاهان و وزرا و کسانی که دارای مقام و منصب بالایی بوده اند قرار گرفته است.

برای سفر به چنین شهر تاریخی و پهناوری، باید پیش از تهیه بلیط اتوبوس کرمانشاه، فکر همه جایش را بکنید تا در سفر تنها از تماشای جاذبه ها و گشت و گذار لذت ببرید و دغدغه هیچ چیز را نداشته باشید. لازمه هر سفر داشتن اطلاعاتی دقیق و درست در مورد مقصد تان است پس بهتر است که هر آنچه که لازم است درمورد این شهر بدانید را، مورد بررسی قرار دهید.

کرمانشاه یکی از شهر های کرد نشین کشورمان است که حدود ۹۴۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند و با توجه به این آمار، رتبه نهمین شهر پر جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است. کرمانشاه دارای مردمی خون گرم و مهمان نواز است. وقتی از مهمان نوازی این مردم دوست داشتنی حرف میزنیم، یعنی هیچگونه اغراقی در آن وجود ندارد. این شهر زیبا یکی از مهم ترین شهرهایی است که در غرب ایران قرار دارد و از لحاظ موقعیت مکانی، جایگاه بسیار ویڗه ای دارد. اما برای سفر به این شهر راه های مختلفی وجود دارد که ما پیشنهاد می کنیم با تهیه بلیط قطار کرمانشاه، سفر خود را لذت بخش تر کنید! این شهر زیبا دارای آب و هوایی معتدل و در برخی از مناطق کاملا کوهستانی است.

معمولا اکثر شهرها در فصل تابستان، آب و هوای مناسبی برای سفر ندارند! اما کرمانشاه در این فصل بسیار مناسب برای سفر است. به طور کلی اگر قصد سفر به کرمانشاه در فصل تابستات را دارید، بهتر است بلیط های خود را از خرداد ماه تا اردیبهشت خریداری نمایی‌. ما در این مطلب از سایت مستر بلیط قصد داریم تا شما را با بهترین جاذبه های گردشگری مشهد آشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

  1. طاق بستان کرمانشاه

مگر می شود که فهرستی از بهترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه تهیه شود و هیچ نامی از طاق بستان برده نشود؟ طاق بستان یکی از قدیمی ترین و البته یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و تاریخی کرمانشاه است که در میان توریست ها و گردشگران داخلی طرفداران بسیاری دارد. هر یک از تورهای گردشگری که به کرمانشاه می آیند بدون هیچ تردیدی، اول به طاقبستان می روند. این پارک کوهستانی بزرگ، مجموعه ای از آثار به جای مانده از دوران ساسانیان است که این آثار شامل، سنگ نبشته های مختلفی می باشد. این جاذبه در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و یکی از مجموعه های هنری و تاریخی شهر می باشد. بر روی این سنگ ها تصاویری هک شده که همگی مربوط به صحنه تاج گذاری خسرو پرویز  و تاجگذاری اردشیر دوم و شاهپور دوم و سوم هستند. در این منطقه کوه ها و چشمه های متعددی هم وجود دارد و همین چشم انداز زیبا آن را به یک مکان محبوب و تفریحی برای کرمانشاهی ها و سایر گردشگران تبدیل کرده است. در طاقبستان قهوه خانه های سنتی، رستوران ها و کافی شاپ های بسیاری وجود دارد که همه ی آن ها دارای فضایی شیک و دنج با چشم اندازی فوق العاده هستند. آثار تاریخی طاق بستان در سال ۱۳۱۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

  1. بیستون کرمانشاه

مگر می شود که به کرمانشاه رفت و سری به بیستون نزد؟ این منطقه تاریخی در ۳۰ کیلومتری شامل شرقی کرمانشاه و همچنین جنوب غربی شهر بیستون واقع شده است. این مجموعه قدمتی و باستانی در نزدیکی کوهی به نام بیستون قرار دارد  و برای آدرسی مشخص تر باید بگوییم که در مسیر جاده همدان به کرمانشاه واقع شده است. کوه بیستون در گذشته قداست خاصی برای شاهان و اشرافی زاده ها داشته است، به همین دلیل در گذشته به خاطر شرایط و آب و هوای خوب و مطبوع و قرار گرفتنش بر سر مهم ترین جاده ها خصوصا جاده ی ابریشم، بسیاری از پادشاهان به این منطقه توجه می کردند و هر یک آثاری از خود بر روی این کوه به جای گذاشته اند. منطقه بیستون حدود ۲۸اثر ملی ثبت شده داد و طی کند و کاو های متعدد حدود ۱۵۰ اثر تاریخی در آن پیدا شده است. یکی از آثار معروف این مجموعه که کتیبه نقش برجسته داریوش که متعلق به دوران هخامنشیان  می باشد هم در سال ۱۳۸۵ در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

  1. تکیه معاون الملک کرمانشاه

تکیه معاون الملک در سال ۱۱۴ به دستور حسین خان معین الرعایا احداث شد. این بنا به صورت نصفه ساخته شد و سال ها بعد به دستور حسن خان معین الملک تکمیل گردید. درست است که اخداث اولیه ی بنا به دستان حسین خان اغاز شد اما از قدم هم گفته اند: کار را که کرد؟ آن که تمام کرد. پس با این وجود نام این بنای تاریخی را تکیه معاون الملک گذاشتند تا یاد حسن معاون الملک زنده بماند. این ساختمان از سه قسمت مختلف با نام های حسینیه، زینبینه و عباسیه تشکیل شده است. درون این بنا با کاشی های طرح دار سنتی بی نظیری تزئیین شده و زیبایی خاصی به این اثر زیبا و تاریخی بخشیده اند. این تکیه هر ساله میزبان عذاداری های خاص مردم کرمانشاه است و قسمت های مختلفی که از آن ها نام بردیم به همین خاطر تقسیم بندی شده اند. برای مثال بخش زینبیه متعلق به بانوان بوده و این موضوع بخاطر این بوده است که بانوان با آقایان برخوردی نداشته باشند. بخش حسینیه و زینبیه هم مخصوص عزاداری مردان می باشد.

  1. تکیه بیگلر بیکی کرمانشاه

تکیه بیگلربیگی یکی از بهترین جاذبه های تاریخی کرمانشاه است که در قدیمی ترین قسمت بافت شهر، یعنی در محله ای به نام فیض آباد قرار دارد. این بنا در دوران حکومتی قاجار ها ساخته شد. درون این تکیه بسیار زیبا تزئیین شده و آیینه کاری های منحصر به فردی دارد. در قسمت غربی حیاط یک سالن یا تالار بزرگ وجود دارد که سراسر آینه کاری شده و به حسینیه  هم شهرت دارد. این تالار زیبا تزئیینات بسیار منحصر به فردی دارد که همگی مربوط به دوران مظفر الدین شاه هستند. در حال حاضر این تکیه به عنوان یک موزه مورد استفاده قرار می گیرد و درون این موزه، خط و کتابت های قدیمی را به نمایش گذاشته اند.

  1. گوردخمه اسحاق وند کرمانشاه

گوردخمه اسحاق وند متشکل از ۳ گوردخمه است که در ابعاد مختلفی قرار دارند. این اثر در ۲۵ کیلومتری قسمت جنوب غربی هرسین که یکی از شهرتان های توابع کرمانشاه است، قرار دارد. این جاذبه در صخره واقع شده و در روستایی با نام ده نو قرار گرفته است. علت نامگذاری این گوردخمه ها به چنین نامی این است که یک روستا با همین نام در نزدیکی این اثر قرار گرفته و به همین دلیل آن را اسحاق وند نامگذاری کرده اند. بر اساس نظرات و تحقیقات باستان شناسی، گوردخمه اسحاق وند، یکی از قدیمی ترین مقابری است که از جنس صخره هستند و این اثر تنها اثر صخره ای در سرزمین پارس می باشد که متعلق به دوران مادهاست. گوردخمه هایی که در سمت راست و چپ قرار دارند، هیچگونه طرحی نداشته اما گوردخمه ای که در وسط قرار دارد، یک تصویر زیبا بر رویش هک شده است. این تصویر، تصویر یک مرد از حالت نیم رخ است که در حالت نیایش ایستاده و لباس بلندی بر تن دارددر مقابل این مرد هم یک فرد دیگر قرار گرفته و یک مشعل به دست  دارد.

منبع:

https://blog.mrbilit.com/kermanshah-attractions/

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها