چگونه یک سفر هوایی آرام و لذت بخش را تجربه کنیم؟

همه ما دوست داریم سفر خوب و پر از خاطره های به یادماندنی و شیرین را برای خود ثبت کنیم. حتی اگر سفر ما کاری هم باشد ترجیح می‌دهیم پروازی بدون دردسر و نگرانی داشته باشیم. ولی برای اینکه سفر خوبی داشته باشیم باید کارهایی انجام بدهیم و از کارهایی دوری کنیم. با رعایت مجموعه‌ای از نکات و روش ها به راحتی می‌توانیم تجربه سفر هوایی دلچسب و زیبا را برای خود پدید بیاوریم.

 

بلیط هواپیما خود را اینترنتی و از جای مطمئن خریداری کنید.

خرید بلیط هواپیما ارزان به صورت اینترنتی هم کمک می‌کند تا در زمان و هزینه صرفه جویی کنید. و هم به شما خدمات پشتیبانی پیوسته و آنلاینی را عرضه می‌کند. علاوه بر این، برای آنکه لازم نباشد بین سایت های مختلف فروش بلیط هواپیما بگردید یا از مطمئن بودن فروشنده آن اطمینان کافی ندارید، می‌توانید آژانس گردشگری مانند سفرستان مراجعه کنید. تا بلیط هواپیما و تور عرضه شده توسط آژانس های مسافرتی و سایت های فروش اینترنتی مطمئن و ایمن را به صورت یکجا به شما نمایش دهد و بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

وسایل اضافی و ممنوع به همراه نداشته باشید.

پرداخت هزینه اضافه بار گاهی ارزشش را دارد، اما جدا از هزینه آن یک مرحله به کارهای شما اضافه می‌کند. از سوی دیگر، بارهای ممنوعه به شکل دیگری شما را دچار دردسر می‌کند. در بخش بازرسی و تحویل بار مجبور خواهید بود وسایل ممنوع را دور بیاندازید یا بابتش جریمه پرداخت کنید. همه اینها کیفیت سفر شما را کاهش می‌دهد. پس لیست اقلام ممنوع در سفر را داشته باشید و از حمل آنها خودداری کنید.

در سفر هوایی وقت شناس باشید!

زمان بندی و برنامه ریزی اهمیت زیادی در یک سفر دارد و اگر مدیریت زمان را به خوبی انجام بدهید بسیاری از تنش ها و فشارهای یک سفر را می‌توانید از خود دور کنید. خیلی هم این کار سخت نیست. فقط به اطلاعات و زمان های روی بلیط هواپیما خود توجه کنید. حدود ۲ تا ۳ ساعت قبل از پرواز، مخصوصا در پروازهای خارجی، در فرودگاه حاضر باشید. بر اساس اعلام فرودگاه به موقع کارت پرواز بگیرید و فرایندهای بازرسی را انجام بدهید. به شما توصیه میکنیم تا مقاله کارهایی ضروری پیش از پرواز در فرودگاه را نیز مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید. به همین سادگی!

 

در زمان انتظار خود را سرگرم کنید.

سفر هوایی با وجودی که خودش سریع است، اما همواره با مقداری انتظار همراه است. حتی اگر پرواز شما با تاخیر رو به رو نشود، باز هم از پروسه تحویل بار گرفته تا کارت پرواز و سوار شدن به هواپیما زمان بر است از این رو پیشنهاد می‌کنیم زمانی را که به ناچار مجبور هستید در فرودگاه سپری کنید به کارهایی بپردازید که انتظار کشیدن را برایتان آسان تر می‌کند مانند پرداختن به اطلاعاتی درباره مکان ها و جاذبه‌های دیدنی شهری که به آن سفر می‌کنیدکه می‌توانید با مراجعه کردن به سایت سفرستان و یافتن شهر مقصد از این اطلاعات بهره‌مند شوید.

 

درباره فرودگاه و روند سوار شدن به هواپیما اطلاعات داشته باشید

داشتن اطلاعات اولیه درباره هر چیزی به شما کمک می‌کند تا با چشمان باز و خاطری آسوده به سمت آن بروید. فرایند سوار شدن به هواپیما هم ممکن است در ابتدا گیج کننده و طولانی به نظر برسد. اما اگر کمی با فرایند آن مثل دریافت خرید بلیط هواپیما، دریافت کارت پرواز در فرودگاه، بازرسی ها و سوار شدن به هواپیما آشنا شوید، این مسیر را آسانتر طی می‌کنید. شناخت فرودگاهی که از آن پرواز دارید و پایانه هایش هم بسیار سودمند است.

 

لوازم ضروری سفرتان را همراه داشته باشید

 

لیستی از لوازم ضروی سفر مانند داروها، شارژر، مدارک و هر چیز دیگری که به شما کمک می‌کند سفر آرامتر و لذت بخش‌تری داشته باشید را تهیه کنید و آن را از قبل سفر آماده کنید. این کار هم استرس شما را کاهش می‌دهد و هم کمک می‌کند در طول پرواز و پس از آن، راحت و آسوده باشید.

 

با مهمانداران خوش‌رفتار باشید.

مهمانداران و در کل کادر پرواز و خدمات فرودگاهی، نیروی انسانی هستند که فرایند سفر هوایی را آماده سازی و مهیا می‌کنند. یک برخورد و تعامل سازنده و مبتنی بر احترام با آنان، کمک زیادی به سفر بهتر شما می‌کند. چون هر کسی در واکنش به یک رفتار احترام‌آمیز، همدلی بیشتری نشان می‌دهد و این برای شما به عنوان مسافر و خدمات‌گیرنده بسیار سودمند خواهد بود. این را امتحان کنید تا ببینید یک لبخند و یک لطفا چه خدمات اضافه‌ای را می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد.

 

مراقب وسایلتان باشید

هیچ چیز به اندازه سرقت وسایل یا گم شدن آنها نمی‌تواند دردسرساز یا آزاردهنده باشد. دچار وسواس نشوید، ولی هوشیار و مراقب باشید. در فرایندهای بازرسی که لازم است وسایلتان را بیرون بیاورید یا در زمان دریافت کارت پرواز که باید مدارکتان را نشان دهید مراقب باشید چیزی را جا نگذارید و گم نکنید. علاوه بر جا نگذاشتن باید مراقب سارقان هم باشید که گاه مسافران را هدف می‌گیرند.

 

بهداشت را رعایت کنید.

اگر در طول سفر و یا حتی پس از آن بیمار شوید خیلی ناخوشایند خواهد بود. پس باید در سفر مراقب بهداشت و تندرستی خود باشید تا با توان بدنی کامل از سفرتان لذت ببرید. رعایت نکات بهداشتی در طول سفر هم بسیار ساده است. دست ها را بشویید و ضدعفونی کنید به طور ویژه پیش از خوردن هر چیزی. در طول سفر از جاهای مطمئن خوراکی تهیه کنید. در طول پرواز آب تمیز و کافی بنوشید.

 

در طول تحرک داشته باشید

تحرک در طول پرواز مخصوصا اگر سفر طولانی در پیش داشته باشید برای حفظ شادابی شما ضروری است. یکجا نشستن طولانی موجب خستگی و گرفتگی ماهیچه‌های شما می‌شود. همچنین برای کاهش استرس سفر با هواپیما نیز کمی تحرک و نوشیدن آب پیشنهاد می شود. نداشتن تحرک در سفر هوایی گاه ممکن است آسیب های جدی تری مانند لختگی خون در پاها را به همراه داشته باشد. پس مراقب تندرستی خود باشید و در راهرو هواپیما حرکت کنید و یا حرکات کششی انجام دهید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها