چرا شمال ایران به قطب میزبانی تورهای یک روزه تبدیل شده است؟

خیلی‌هایمان در این مدتی که گذشت، شرایط و اتفاقاتی را تجربه کردیم که شاید هرگز فکرش را هم نمی‌کردیم. ویروس کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن و همچنین قرنطینه شدنمان در خانه باعث شده شرایط روحی‌مان خوب نباشد و همچنین کار کردن‌هایمان نیز دچار فرسایش شود. اکنون بهترین وقت است که سفرهایمان را از سر بگیریم اما نباید جوانب احتیاط را نادیده بگیریم. یکی از آن شیوه‌هایی که می‌تواند به ما در کاهش خطر ابتلا به ویروس کمک کند، شرکت‌های تورهای یک روزه است. شما را به مدت طولانی در جایی قرار نمی‌دهد و همچنین همه شرایط بهداشتی و نظافتی در آن رعایت می‌شود. از طرف دیگر این روزها مقصد بسیاری از تورهای یک روزه، شمال ایران است. مهم‌ترین دلیل آن هم آب و هوای و مناظرش است. به همین خاطر، کایت برایتان پیشنهادهایی دارد!

تور فیلبند

تور فیلبند یعنی امکانی برای راه رفتن روی ابرها. چه چیزی از این زیباتر؟ فیلبند جزو شهرستان بابل بوده و مجموعاً در استان مازندران واقع شده‌اند. بهترین راه رسیدن به آن از تهران این است که از جاده هراز بروید. دلیل خاص بودن این روستای حیرت‌انگیز شاید این باشد که شما اگر در فصل پاییز یا بهار به آن سفر کنید امکان دارد در طول یک روز چند نوع آب و هوای مختلف را تجربه کنید. مثلاً این که در مه قرار بگیرید، باران بیاید، آسمان صاف شود یا حتی روی ابر راه بروید. اگر ترغیب شده‌اید سری به فیلبند بزنید، فراموش نکنید دوربین عکاسی‌تان را همراهتان ببرید. مناظری که پیش رویتان قرار می‌گیرد مناسب عکاسی و ثبت خاطره است. درنهایت این که اگر زمانی از ترافیک و دود و دم تهران خسته شدید و دنبال مقصدی برای استراحت می‌گشتید، فیلبند انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

تور ماسال

تور ماسال یعنی تنفس در هوای تازه و لذت بردن از مناظری بکر و دست‌نخورده. فصل بهار که می‌شود و همینطور که به تابستان نزدیک می‌شویم بیشتر از قبل دلمان هوای جنگل و سرسبزی می‌کند. چه جایی بهتر از ماسال برای اینکه به تماشای زیبایی‌های سبز طبیعت بروید. این واقع در ارتفاعات استان گیلان بوده و اسمش هم به معنی کوه مانند است. شما در تمام فصول سال می‌توانید به این شهر سفر کنید اما به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، پاییز و زمستان اوقات مناسبی به‌حساب نمی‌آیند و احتمالاً سفر به شما خوش نخواهد گذشت اما فصل بهار و تابستان مناسب‌ترین زمان سفر به این منطقه به شمار می‌رود. آب و هوای ماسال در این فصول، معتدل بوده و جوری نیست آزارتان دهد. از جاذبه‌های دیدنی ماسال می‌توان به کلبه‌های چوبی و شهر آبشار آن اشاره کرد که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

تور قلعه رودخان

تور قلعه رودخان را به آن‌هایی پیشنهاد می‌کنیم که عاشق ماجراجویی هستند و از تماشای زیبایی‌های طبیعی هم لذت می‌برند. این همان مقصدی است که تا مدت‌ها درباره‌اش برای دوستانتان خواهید گفت. پس یک لحظه هم در سفر به قلعه رودخان شک نکنید. این قلعه درواقع بزرگ‌ترین قلعه آجری در کشورمان به‌حساب می‌آید. استان گیلان میزبان این قلعه بوده و فاصله آن از شهر فومن ۲۵ کیلومتر می‌باشد. مسیر پیش رویتان از تهران، تقریباً ۵ ساعت است. قدمت قلعه و همچنین استحکام آن پس از این همه سال باعث شده تا قلعه رودخان به مکان عجیبی تبدیل شود. به هر حال نمی‌شود بارش زیاد باران در این قسمت در کشور را نادیده گرفت و با این حال می‌بینید که قلعه کاملاً سالم سر جای خود باقیمانده است. عکاسی را فراموش نکنید و دوربینتان را همراهتان داشته باشید.

تور یک روزه سوباتان

تور یک روزه سوباتان پیشنهاد کایت به آن‌هایی است که می‌خواهند مناظری سرسبز ببینند و در هوایی پاک تنفس کنند در عین حال زمان کافی برای سفر ندارند. چنین توری می‌تواند شما را به هدفتان برساند و در عین حال وقتتان را هم نگیرد. سوباتان، یکی از بهشت‌های روی زمین است که روی ارتفاعات استان گیلان قرار گرفته و جنگلی به نام لیسار آن را احاطه کرده است. بسیاری از گردشگران ایرانی خارجی همه ساله برای تماشای این زیبایی، به آن سفر می‌کنند. بهترین زمان سفر به سوباتان، فصل بهار و تابستان است. از این فصول که بگذریم باران و برف اجازه لذت بردن را از شما می‌گیرد و نمی‌توانید از سرسبزی نیز بهره‌ای ببرید.

در این مطلب به دلایل تبدیل شدن شمال کشور به قطب تورهای یک روزه و همچنین به معرفی ۴ مورد از جذاب‌ترین تورهای یک روزه شمال کشور پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن اطلاعاتی کامل در موارد معرفی شده فوق، حتما سری به سایت کایت به نشانی www.kite.ir بزنید و از اطلاعات یکتا و جذاب این سایت بهره مند شوید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها