مراحل ثبت شرکت با هانا ثبت

اگر قصد ایجاد کسب و کار جدید دارید و یا می‌خواهید کسب و کار خود را رونق ببخشید بهتر است ابتدا در مورد مراحل ثبت شرکت اطلاعات خود را تکمیل کنید. مراحل ثبت شرکت متفاوت بوده و شما باید در مورد موضوعات مختلف نظیر انتخاب شرکا، سهامداران، میزان سرمایه اولیه، انتخاب موضوع شرکت و غیره اطلاعات خود را افزایش دهید.

همان طور که می دانید شرکت‌های مختلفی وجود داشته که هر کدام دارای قوانین مخصوص به خود است. شما در ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع شرکتی را می‌خواهید تأسیس کنید، چرا که دانستن این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا در یک مسیر درست و هموار قرار بگیرید و مراحل ثبت شرکت را به سهولت طی کنید. اگر قصد ثبت شرکت را دارید و از مراحل آن بی اطلاع هستید بهتر است این مقاله را دنبال کنید.

مراحل ثبت شرکت چگونه است؟

مراحل ثبت شرکت دارای بخش‌های مختلف بوده که هر کدام می‌تواند دارای اهمیت باشد. یک مدیر موفق برای ایجاد کسب و کار هدفمند با افزایش آگاهی و مطالعه‌ی مناسب اقدام به تصمیم گیری می‌کند. مراحل ثبت شرکت‌ها شامل تعیین نوع شرکت انتخابی، انتخاب شرکا، تعیین میزان سرمایه، تعیین موضوع فعالیت شرکت، تعیین نام شرکت و ارائه مدارک مورد نیاز به سازمان ثبت شرکت‌ها است.

قصد داریم در این بخش در مورد هر کدام از موارد بیان شده در بالا به صورت مختصر مطالبی را بیان کنیم.

·         تعیین نوع شرکت

بهتر است برای تعیین نوع شرکت، به توانایی خود و شرکای‌تان توجه نمایید و سپس شرکت مناسب را انتخاب کنید. از انواع شرکت‌ها در ایران می‌توان به شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی اشاره کرد.

·       انتخاب شرکای مناسب

یکی از مراحل ثبت شرکت، انتخاب شریک مناسب است. همان طور که می دانید برای این که بتوانید یک شرکت را به صورت قانونی ثبت کنید باید چند شریک داشته باشید تا مجاز به انجام این کار باشید. در واقع به تنهایی نمی‌توانید به دنبال تأسیس شرکت باشید.

·         تعیین میزان سرمایه

زمانی که قصد تأسیس یک شرکت را دارید باید سرمایه مناسب در اختیار داشته باشید. طبق قانون، برای تأسیس شرکت حداقل به سرمایه ۱۰۰ هزار تومانی نیاز خواهید داشت. اگر شرکای شما بخواهند سرمایه غیر نقدی وارد شرکت کنند، این موضوع توسط کارشناس رسمی دادگستری بررسی شده و ارزش آن تعیین می‌شود.

·         انتخاب موضوع شرکت

یکی از گام‌های مهم در ثبت شرکت، انتخاب موضوع آن است که باید با وسواس بیشتری نسبت به آن اقدام کنید. اگر موضوع انتخابی شما مناسب نباشد و یا دارای ایرادات مختلف باشد ممکن است اداره ثبت شرکت‌ها، از ثبت شرکت شما خودداری کند. در صورتی که تخصص کافی در انتخاب موضوع شرکت ندارید بهتر است با یک کارشناس متخصص مشورت کنید.

·         تعیین نام شرکت

یکی از موضوعات مهم برای آینده شرکت، تعیین نام شرکت است. تعیین اسم مناسب برای شرکت می‌تواند برای روزهایی که شرکت به اوج رسیده است دارای اهمیت زیادی باشد، پس بهتر است یک نام مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید. لازم به ذکر است که نام انتخابی شرکت می‌تواند در آینده دچار تغییرات شود.

·         تعیین سمت شرکا

برای ثبت شرکت باید وضعیت سمت هر کدام از شرکا مشخص شود که این امر برای ثبت نهایی شرکت الزامی است. سمت‌های مختلفی در شرکت وجود دارد که از آن می‌توان به هیئت مدیره، مدیر عامل، عضو هیئت مدیره و غیره اشاره کرد.

·         ارسال مدارک به اداره ثبت

پس از انجام مراحل بالا باید مدارک مورد نیاز را که طبق قوانین اداره ثبت مشخص می‌شود تهیه کرده و برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید. بعد از ارسال مدارک سه وضعیت برای شرکت شما رخ می‌دهد که در آن مشخص می‌کند که آیا شرکت انتخابی قابلیت ثبت دارد یا خیر. در صورتی که اداره ثبت شرکتها، مدارک و مستندات شما را ناقص ارزیابی کند موظف هستید تا در زمان تعیین شده ایرادات را برطرف کنید.

در صورت پذیرش مدارک ارائه شده باید به عنوان آخرین گام، هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار را پرداخت کنید. هزینه‌ی مربوطه با توجه به شرایط کنونی قابل تغییر است و در زمان تأیید مدارک شما تعیین می‌شود. پس از پرداخت و تأیید نهایی و انتشار آگهی شرکت در روزنامه‌های رسمی می‌تواند کار خود را به صورت قانونی آغاز کنید.

سخن پایانی

برای تأسیس یک شرکت و انجام فعالیت قانونی، باید مراحل بالا را به درستی طی کنید. با توجه به این که اکثر مراحل ثبت شرکت به صورت الکترونیکی قابل انجام است می‌توانید در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهید. در صورتی که اطلاعات شما در زمینه ثبت شرکت کامل نیست یا به دلیل مشغله‌های زندگی، زمان کافی برای ثبت شرکت را ندارید بهتر است با یک تیم متخصص در این زمینه مشورت کنید.

محول کردن وظیفه ثبت شرکت به یک کارشناس متخصص به شما این اطمینان را می‌دهد که با خیال راحت از مشکلات ثبت شرکت‌ها عبور کرده و با پرداخت هزینه مناسب، بدون دغدغه و استرس شرکت مورد نظر خود را تأسیس کنید.

برای مشورت درباره مراحل ثبت شرکت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها