۵ مقصد خارق العاده برای تجربه ماجراجویی در ایران

ایران کشوری تاریخی و پر از جاذبه­های دیدنی است، به همین دلیل نیز هر ساله گردشگران بیشماری از سراسر دنیا برای بازدید از اماکن گردشگری منحصر به فرد ایران، به آن سفر می‌کنند. اما تعدد این جاذبه­های گردشگری و تاریخی برای برخی از ایرانیان دیگر جذابیت چندانی ندارد. این افراد که اغلب عاشق تجربه سفرهای ماجراجویانه هستند، معتقدند که در ایران مقصد مناسبی برای تخلیه هیجان وجود ندارد. اما باید بگوییم که این تصور کاملاً غلط است چرا که مناطقی در ایران وجود دارند که می‌توانند به طور یقین آدرنالین خون شما را تا سر حد مرگ بالا ببرند! اگر هنوز هم به صحت این موضوع شک دارید تنها کافی است تا با ما در ادامه مطلب بلیط هواپیما قاصدک ۲۴ ” ۵ مقصد خارق العاده برای تجربه ماجراجویی در ایران ” همراه شوید تا فقط با تعداد انگشت شماری از این مقاصد، آشنایتان کنیم.

سیستان و بلوچستان، گورستان جن­ها

در شهر چابهار استان سیستان و بلوچستان، روستایی تاریخی با قدمت ۲۳۰۰ ساله وجود دارد که می‌تواند اولین مقصد برای تجربه سفرهای ماجراجویانه در ایران باشد. همانطور که می‌دانید دسترسی به چابهار به آسانی و تنها از طریق خرید بلیط هواپیما امکان پذیر است و برای رسیدن به گورستان جن­ها نیز تنها کافی است پس از رسیدن به فرودگاه خود را با یک تاکسی یا اتوبوس به روستای باستانی تیس برسانید و از این جاذبه پر هیجان دیدن کنید. اما چرا گورستان جن­ها؟ گورستان جن­ها در واقع یک گورستان تاریک و مرموز با سنگ قبرهای عظیم الجثه است که محلی­ها بر این باورند که در زیر آنها، جسد آدمیزاد وجود ندارد. در کنار این سنگ­ها، حفره­های عظیمی نیز وجود دارند که مشخص نیست چرا اینقدر عمیق هستند و اصلاً با چه وسیله­ای حفاری شده­اند. مرموز بودن این گورستان موجب شده است تا مردم محلی داستانی بر این مبنا را خلق کنند که این گورها متعلق به جن­ها است و هر کس شبانه گذرش به این قبرستان بیافتد مورد نفرین جن­ها قرار گرفته و چند روز بعد در حالی که به سختی عذاب می‌کشد، می‌میرد!


مشهد، روستای سربرج

برای سفر به مشهد، هم می‌توانید از بلیط قطار استفاده نمایید و هم هواپیما و حتی اگر در نزدیکی این شهر توریستی قرار دارید بد نیست بلیط اتوبوس را نیز برای رسیدن به مشهد امتحان نمایید. بعد از آن نیز تنها کافی است به توابع طرقبه بروید و از آنجا به روستای سربرج برسید. روستایی که روزهایی آرام و پر نشاط و شب هایی وحشتناک را در سفر شما رقم خواهد زد. چرا که در نزدیکی این روستا جنگل انبوهی وجود دارد که به محض تاریک شدن هوا، از آن صداهای ترسناکی به گوش می‌رسد. صدایی که محلی­ها آن را صدای جیغ یک زن می‌دانند و برخی دیگر آن را به صدای اجنه تشبیه می‌کنند. البته مسئولان بخشداری منطقه اعلام کرده­اند که این صدای وحشتناک تنها مربوط به آواز خواندن همزمان هزاران جیرجیرک محلی با هم، به نام «کز» است که صدای تیزی دارند. با این حال برخی از گردشگران تنها برای اینکه بتوانند یک شب پر از هیجان را تجربه کنند به این منطقه سفر کرده و در آن کمپ می‌زنند!

قشم، دره ارواح

دره ارواح یا همان دره ستارگان قشم دره­ای نزدیک به روستای برکه خلف است. این دره که تقریباً دو میلیون سال قدمت دارد طی سالیان متمادی فرسایش یافته و در آن پستی بلندی­هایی به اشکال گوناگون ایجاد شده است. اما آنچه که این دره را ترسناک و دلهره آور می‌کند وجود این پستی و بلندی­ها نیست بلکه انعکاس صداهای عجیبی است که پس از تاریک شدن هوا و وزش باد در این منطقه به گوش می‌رسد. صدایی که بسیاری از خریداران بلیط هواپیما قشم آن را دلهره آور توصیف کرده­اند و معتقدند که ترس از همین صداها موجب شده است تا بخواهند از این دره در طی روز بازدید کنند. در حالی که فرا رسیدن شب می‌تواند برای گردشگرانی که به دنبال سفرهای ماجراجویانه هستند، نقطه­ای برای آغاز توامان ترس و هیجان باشد.


کرمانشاه، غار قاتل

اگر قصد دارید که به کرمانشاه سفر کنید و از قضا بی میل به تجربه هیجان هم نیستید حتماً سری به غار قاتل بزنید. غار قاتل یا همان غار پرآو، غاری عمودی است که دهانه آن در ارتفاع ۳ هزار متری از کوه پرآو قرار گرفته است که همین ارتفاع بالای ورودی و شکل عمودی غار سبب شده است تا ۵ تن از بازدید کنندگان این غار در راه کشف آن جان خود را از دست بدهند. با این حال بازدید از این غار همچنان برای غارنوردان یک تجربه منحصر به فرد و پر هیجان تلقی می‌شوند و بسیاری حاضرند حتی با وجود خطرهایی که در این مسیر وجود دارد از غار قاتل دیدن کنند.

سمنان، ریگ جن

اگر به کویر گردی علاقه دارید و از قضا بدتان نمی‌آید که این تجربه را با کمی ترس و هیجان نیز مخلوط کنید حتماً سری به ریگ جن بزنید. البته بهتر است هرگز به تنهایی به این منطقه سفر نکنید و حتماً از یک راهنما در سفر خود کمک بگیرید. اما چرا ریگ جن به مثلث برمودای ایران شهره است؟ ریگ جن که در امتداد غرب تا جنوب غرب دشت کویر قرار دارد، محدوده وسیعی است که تا چشم کار می‌کند در آن تلماسه‌، باتلاق‌ های نمکی و شن زارهای روان وجود دارد. اما آنچه که آن را ترسناک می‌کند وسعت زیاد آن است که موجب شده است، همچنان نقاطی از آن ناشناخته بماند. به علاوه اینکه همانطور که گفتیم این کویر پر از باتلاق ‌های نمکی است که تا کنون عده زیادی را به درون خود کشیده و موجب ناپدید شدن و مرگ آنها شده اند. به همین جهت هم مردم محلی بر این باورند که این کویر تحت سلطه ارواح شیطانی و اجنه است و هر کس که در آن پا بگذارد، هرگز زنده باز نخواهد گشت.


در پایان یادآور می‌شویم که برای خرید انواع بلیط سفر به هر نقطه تاریخی، جذاب و یا حتی ترسناک ایران و جهان می‌توانید به وب سایت بلیط هواپیما قاصدک ۲۴ مراجعه نمایید. در قاصدک ۲۴ شما می‌توانید علاوه بر خرید انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، بیمه مسافرتی دلخواه خود را نیز به صورت آنلاین خریداری کرده و آرامش و راحتی خود را در سفر از هر نظر ضمانت کنید. فراموش نکنید که با دانلود و نصب نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک ۲۴ بر روی تلفن همراه هوشمند خود نیز قادر خواهید بود تا به تمامی این خدمات در کوتاهترین زمان ممکن دست یابید.
برگرفته شده از:

خرید بلیط هواپیما قاصدک ۲۴

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها