شرایط مهاجرت به دانمارک

شرایط مهاجرت به دانمارک، این کشور زیبای اروپایی که رضایت بالای شهروندان خود را جلب کرده است، از طرق مختلفی مهیا شده است. ارزان ترین راه مهاجرت، مهاجرت از طریق کار است که با دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای دانمارکی ممکن می شود. در روش دیگر که تحصیلی است، افراد واجد شرایط می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز و اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی دانمارک به این کشور زیبا مهاجرت نمایند. شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت و کارآفرینی نیز فراهم است. علاوه بر این متقاضیان سرمایه گذاری در خارج از کشور می توانند برای خرید ملک در دانمارک اقدام نمایند که دارای آثار اقامتی نبوده و صرفاً یک سرمایه گذاری مطمئن می باشد. با مشاهده نمودار نرخ ریسک مصادره اموال در دانمارک متوجه خواهیم شد که دانمارک دارای کمترین ریسک مصادره اموال بوده و از امنیت کافی در سرمایه گذاری برخوردار است.

افرادی که قصد ازدواج با تبعه دانمارکی دارند نیز می توانند از شرایط مهاجرت به دانمارک استفاده کنند. البته این روش مهاجرتی نیز دارای شروطی است که تنها در صورت رعایت آن ها می توان از این طریق اقدام کرد. با توجه به پیروی کشور دانمارک از سیستم خون در اعطای تابعیت از طریق تولد، والدین دانمارکی می توانند اقامت و تابعیت دانمارک را برای فرزندان تازه متولد شده خود دریافت کنند. شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی نیز برای افرادی فراهم است که بر اساس کنوانسیون ژنو، پناهنده شناخته شده و صحت گفتار آن ها بر دولت و اداره مهاجرت دانمارک محرز شود. با توجه به خطرات بسیار مسیر پناهندگی و زندگی دشوار در کمپ های پناهندگی، این روش مهاجرتی توصیه نشده و اقدام از طرق قانونی پیشنهاد می شود.

شرایط مهاجرت به عمان

کشور عمان با قرارگیری در همسایگی ایران، به عنوان مقصد مهاجرتی و یا سکوی پرتاپ بسیاری از افراد برای مهاجرت به کشورهای برتر اروپایی و یا دیگر کشورها شناخته می شود. شرایط مهاجرت به عمان در روش های گوناگون و متناسب با شرایط افراد، متفاوت است. برای مثال، شرایط مهاجرت به عمان از طریق کار برای متقاضیانی مساعد است که از یک کارفرما در کشور عمان، پیشنهاد کاری دریافت کرده باشند. دریافت پیشنهاد کاری در مشاغل مورد نیاز این کشور از جمله کادر درمانی، ماما و… محتمل است. در خصوص سرمایه گذاری در عمان نیز باید گفت که روش های گوناگونی همچون خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و… وجود دارد که می توان از طریق آن ها اقدام کرد؛ اما باید توجه داشت که نه تنها هیچ یک از این روش ها منجر به اخذ اقامت و تابعیت عمان نمی شود، بلکه به دلیل نرخ بالای خطر ریسک مصادره اموال در عمان، امنیت کافی جهت سرمایه گذاری در عمان وجود ندارد. نمودار ذیل، نرخ مصادره اموال در عمان را نمایش می دهد.

شرایط مهاجرت به عمان از طریق تحصیل نیز فراهم است. تحصیل در عمان به زبان انگلیسی، دارای هزینه است و حتی با کار پس از تحصیل نیز نمی توان اقامت و تابعیت عمان را به دست آورد. در صورت ازدواج با مرد عمانی و با لحاظ شرایطی مانند ۱۰ سال زندگی مشترک، به دنیا آوردن فرزند پسر و… می توان از طریق ازدواج به اقامت و تابعیت این کشور دست یافت. اعطای تابعیت عمان بر اساس تولد نیز برای فرزندانی امکان پذیر است که والدین آن ها تابعیت عمان را دارند. گرچه کشور عمان به عضویت کنوانسیون ژنو درآمده است، اما شرایط دشوار پناهندگی و زندگی در کمپ، خطرات بسیاری را برای پناهندگان به دنبال دارد و به همین دلیل، این روش منع شده و اقدام از روش های جایگزین توصیه می شود. نکته مهم در باب کشور عمان و دیگر کشورهای عربی این است که از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و پناهندگی در این کشور نمی توان اقامت و تابعیت آن را به دست آورد و شرایط مهاجرت به عمان از طریق ازدواج و تولد نیز شرح داده شد.

مهاجرت به اتریش

از آن جایی که کشور اتریش سال ها به عنوان برترین کشور برای زندگی شناحته شده است، مورد توجه افراد بسیاری برای مهاجرت قرار گرفته است. مهاجرت به اتریش از روش های مختلفی امکان پذیر است و می تواند دارای آثار اقامتی باشد. گرچه تحصیل در اتریش به طور مستقیم موجب دریافت اقامت و تابعیت نمی شود، اما با توجه به شرایط مناسب کار در اتریش می توان به جستجوی کار پس از تحصیل پرداخته، در رشته تخصصی خود مشغول به کار شده و سپس اقامت و تابعیت را دریافت کرد. لازم به ذکر است که با تحصیل به زبان آلمانی می توان به طور رایگان و با تحصیل به زبان انگلیسی با پرداخت شهریه، از نظام آموزشی کشور اتریش بهره مند شده و حتی بورسیه تحصیلی و یا فرصت کار ضمن تحصیل دریافت کرد. در روش کار در اتریش، متقاضیان از دو طریق دریافت پیشنهاد کاری و یا دریافت ویزای چستجوی کار می توانند برای مهاجرت به اتریش اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دریافت ویزای جستجوی کار اتریش نیاز به کسب حداقل ۷۰ امتیاز از مجموع امتیازات دارد. در جدول زیر به فاکتورهای قابل توجه در صدور ویزای جستجوی کار اتریش اشاره شده است.

اطلاعات بیشتر را در اینجا بخوانید

 

فاکتورهای امتیاز در ویزای جستجوی کار اتریشحداکثر امتیاز
سن۲۰ امتیاز
مدرک زبان۱۰ امتیاز
مدرک تحصیلی۴۰ امتیاز
سابقه کاری۲۰ امتیاز
حداقل حقوق در سال گذشته۳۰ امتیاز

 

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری در خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی، قرمز سفید قرمز و خودحمایتی امکان پذیر است. مهاجرت به اتریش از طریق خودحمایتی که برترین روش سرمایه گذاری محسوب می شود، تنها با نمایش تمکن مالی ممکن می شود. قابل توجه است که از بین روش های سرمایه گذاری نام برده شده، خرید ملک و خرید سهام در اتریش منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود. از دیگر روش های اخذ اقامت و تابعیت اتریش، ازدواج با فردی از تبعه اتریش است. در صورت تولد فرزند از والدین اتریشی، فرزند دارای تابعیت اتریش می شود؛ اما تولد فرزند در خاک اتریش از والدین غیراتریشی، اقامت و تابعیت این کشور را برای فرزند به همراه ندارد. کشور اتریش بنا بر تعهد خود در کنوانسیون ژنو، به افراد واجد شرایط پناهندگی که در کشور خود مورد آزار و شکنجه و تهدید قرار گرفته اند، پناهندگی داده و اقامت و تابعیت خود را اعطا می نماید. اما طی کردن پروسه پناهندگی، رسیدن به خاک کشور اتریش و زندگی در کمپ همراه با خطرات بسیاری است که ممکن است از نظر جانی، مالی و یا روحی روانی آسیب زننده باشد. به همین دلیل توصیه می شود که از روش های جایگزین برای مهاجرت به اتریش اقدام شود.

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها