فیلمهایی که هر معامله گر بورس باید ببیند

این روزها با رشد شاخص بورس و علاقمندی بیش از پیش ورود به آن برای حفظ سرمایه در بین مردم عزیز کشورمان قصد داریم فیلمهایی که هر معامله‌گر بورس باید آنها را ببیند را معرفی نماییم. همانطور که میدانید بازارهای مالی بزرگ همیشه باعث ترقیب سرمایه‌گذاران خرد و کلان برای ورود به خود هستند و بورس یکی از این بازارهای بزرگ است که امروزه در کشورمان بسیار مورد توجه است. اما آیا می‌شود بدون در نظر گرفتن شرایط بازار و نوع سهام به بورس وارد شد یا خیر؟ این سوال را باید هرمعامله‌گر از خود بپرسد اگر خود قصد داشته باشد سهامی را انتخاب کند و در نهایت آن را خریداری نماید.

فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)

 

گرگ

این اثر ساخته‌ی یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما مارتین اسکورسیزی است که در سال ۲۰۱۳ به اکران رسید و تحسین منتقدان بسیاری را برانگیخت. این فیلم در واقع یک کمدی سیاه است و همچنین نامزد پنج جایزه اسکار شد و لئوناردو دیکاپریو توانست نامزد این جایزه شود.
این اثر توانست عنوان پرفروشترین اثر مارتین اسکورسیزی را کسب کند و با هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری که برای ساختش شد توانست حدودا ۴۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. اما داستان از چه قرار است، فیلم داستانی بسیار جذاب داشته و بر اساس یک روایت واقعی ساخته شده و در آن لئوناردو دیکاپریو در نقش جردن بلفورد که یک دلال سهام است که در نهایت با بزهکاری و عدم شفافیت مالی در بازار بزرگ وال استریت به عنوان مجرم شناخته شد و پرونده‌ای قطور از فساد مالی را به جای گذاشت. دیدن این فیلم به هر معامله‌گر توصیه می‌شود. همچنین لازم به ذکر است تمامی فیلم های اعلام شده را به صورت سانسور شده می توانید در سایت پلی استپ دانلود فیلم تماشا کنید.

 

فیلم درخواست نهایی ((Margin Call

 

درخواست نهایی

درخواست نهایی فیلمی درام و هیجان‌انگیز با بازی کوین اسپیسی یکی از بازیگران شاخص هالیوودی است. این فیلم در سال ۲۰۱۱ به اکران رسید و نامزد اسکار برای بهترین فیلمنامه نویسی شد.
داستان این فیلم در بهبهه وضع بد اقتصادی سال ۲۰۰۸ در یک شرکت که در بازار بورس آمریکا فعالیت دارد اتفاق می‌افتد. بهره گیری از داده‌ها و اطلاعات بورسی برای به دست آوردن یک راه‌ حل برای رفع مشکلات اقتصادی شیرازه این فیلم را تشکیل می‌دهد. لازم به ذکر است واژه Margin Call که برای این فیلم انتخاب شده است در واقع اصطلاح اقتصادی است که در مواقعی به کار می‌رود که کارگزار بورس برای جلوگیری از ضرر احتمالی خریدار آخرین پیشنهاد خرید سهام را به وی ارائه می‌دهد. این فیلم به همه افراد علاقمند به بازارهای مالی و استفاده از هوش مصنوعی در این بازارها پیشنهاد میشود. این فیلم را می توانید در سایت پلی استپ دانلود فیلم جدید تماشا کنید.

 

فیلم وال استریت : پول هرگز نمیخوابد (Wall Street: Money Never Sleeps)

 

پول هرگز نمیخوابد

این فیلم با کارگردانی الیور استون دنباله‌ای بر فیلم وال استریت (ساخته سال ۱۹۸۷) میباشد که بازیگران سرشناسی همچون مایکل داگلاس، شایا لبوف، جیسون کلارک و کری مولیگان در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
این فیلم در سال ۲۰۱۰ به اکران عمومی رسید و توانست نامزد جایزه بین‌المللی گلدن گبوب شود. در این فیلم بازارهای مالی فراوانی زیان ده شده اند و جهان با بحران مالی گسترده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و در این حین کارگزار جوانی سعی می‌کند با یک فرد کارکشته و کهنه کار همراه شود و جهان را از بحران شوم مالی آینده آگاه سازند همچنین سعی دارند پرده از قتل استاد کارگزار جوان بردارند. در این فیلم اصطلاحات بورسی و مالی فراوانی به کار برده می‌شود و دانشجویان مدیریت مالی  و افرادی که سعی در آموزش بورس دارند می‌توانند به خوبی از آن بهره ببرند و هوش مالی خود را ارتقا بخشند.

فیلم رکود بزرگ ((The Big Short

فیلم رکود بزرگ ساخته سال ۲۰۱۵ یکی از فیلمهای تحسین برانگیز منتقدان و برنده جایزه‌ی اسکار برای فیلمنامه نویسی است. کارگردانی آن بر عهده آدام مک کی و بازیگردانان شناخته شده و زبردستی همچون کریستین بیل، رایان گاسلینگ، براد پیت و استیو کارل در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
اما داستان این فیلم درباره چند نفر است که از اوضاع اقتصادی و ناسامان سال ۲۰۰۷ – ۲۰۰۸ استفاده میکنند و در زمان کوتاه بالا رفتن سهام‌ها و نرخ بهره‌های اوراق قرضه بانکی دست به سرمایه گذاری میزنند و از این اوضاع آشفته سود می‌برند. دراین فیلم رفتار مالی معامله‌گران ناتوانی بانک‌ها و وال‌استریت در کنترل آن بحران را بخوبی نشان می‌دهد و ایده‌های جذابی می‌تواند به معامله‌گران چه نوپا و حرفه‌ای بدهد.

فیلم اتاق بخار ((Boiler Room

فیلم اتاق بخار ساخته سال ۲۰۰۰ با کارگردانی و نویسندگی بن یانگر فیلمی جنایی درام است که نشان می‌دهد یک دلال بزهکار سهام چقدر می‌تواند در کار غیر قانونی خود موفق باشد. در این فیلم بازیگرانی همچون بن افلک‌، وین دیزل، جیووانی ریبیسی به ایفای نقش می‌پردازند. با این فیلم با راه‌های دور زدن قانون در بازار بزرگ بورس می‌توانید آشنا شوید و درس عبرت بگیرید. نقش اول این فیلم یک دانشجوی ترک تحصیلی است که می‌خواهد راه صد ساله را یک شبه طی کند و با دلالی سهام کار خود را با کار در یک موسسه مالی سهام آغاز می‌کند. او که از خانواده‌اش به خاطر ترک تحصیل طرد شده خیلی زود در مسیر موفقیت‌های مالی در بورس می‌رسد اما کار او آنطور که بنظر می‌رسد در راستای اجرای قانون نیست.

اما اگر قصد دارید به صورت جدی در بازار بورس ورود پیدا کنید و متحمل ضرر نشوید باید بدانید هیچ موفقیتی بدون آموزش و کسب تجربه در بازارهای مالی بدست نمی‌آید، این بازارها راه یک شبه راه صدساله رفتن بدون کسب تجربه نیست و این بازارها می‌تواند شما را بسیار ثروتمند یا بسیار شکست خورده کنند فقط کافیست از راه درست سرمایه گذاری غافل نشده و هر روز در راه کسب آموخته‌های فراوان در رابطه با این بازار گام بردارید. امیدواریم از دیدن این فیلم‌ها لذت ببرید و همچنین این فیلم‌ها را می‌توانید در رسانه پلی استپ دانلود فیلم ترسناک  تماشا نمایید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها