۹ منبع فوق ‌العاده برای یادگیری گوگل آنالیتیکس

امروزه حدود ۲۹.۳ میلیون سایت برای تحلیل سئوی سایت خود از گوگل آنالیتیکس بهره می‌گیرند. با این حال تعداد بسیار زیادی از صاحبان سایت‌های مختلف یا با این ابزار آشنا نیستند یا اینکه نمی‌دانند چگونه به صورت کامل از ظرفیت‌های آن استفاده کنند.

اغلب فکر می‌کنند که گوگل آنالیتیکس فقط تعدادی آمار را در مورد وب‌سایت به صورت لحظه‌ای در اختیار کاربران آن قرار می‌دهد. اما گوگل آنالیتیکس فراتر از این موضوعات است. اگر بدانید که چطور می‌توان از گوگل آنالیتیکس استفاده کرد، می‌توانید کل استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید.

 

چه مدت طول می‌کشد گوگل آنالیتیکس را یاد بگیریم؟

البته در حوزه دیجیتال مارکتینگ و با تغییرات مداومی که در ابزارها و روش‌ها صورت می‌گیرد همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری موجود است و یادگیری هیچ‌گاه پایان نمی‌یابد. اما می‌توان با چند هفته آموزش، دانشی مناسب و کاربردی در حوزه گوگل آنالیتیکس را به دست آورد.

چه مبتدی باشید و چه اطلاعاتی در مورد گوگل آنالیتیکس داشته باشید، شرکت در این دوره می‌تواند چیزهای زیادی را به شما آموزش دهد.

در ادامه به ۱۱ منبع فوق‌العاده برای یادگیری گوگل آنالیتیکس اشاره خواهیم کرد. برخی از این منابع رایگان و برخی نیز پولی هستند. که می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

 

۱. Google Analytics Academy

قیمت: رایگان

می‌توان گفت که این مورد بهترین منبع یادگیری گوگل آنالیتیکس است!

این آکادمی ۳ دوره آموزشی برای مبتدیان، افراد متوسط و افراد حرفه‌ای دارد. گوگل آنالیتیکس در این آکادمی به شیوه‌ای ساده و روشن و همچنین گام به گام توضیح داده شده است. به علاوه، بعد از پایان هر درس قادر هستید که با یک حساب‌ کاربری که این پلتفرم در اختیار شما قرار می‌دهد، تمرینات لازم را انجام دهید و تسلط خود را بیشتر کنید. همچنین در پایان هر بخش یک کوییز قرار داده شده است که می‌توانید به کمک آن دانش خود را مورد سنجش قرار دهید.

از آنجا که در اینجا آموزش را مستقیما از گوگل دریافت می‌کنید، این دوره می‌تواند بی‌نهایت برای شما سودمند باشد. در این آکادمی هر چیزی که باید در مورد گوگل آنالیتیکس بدانید را فرا خواهید گرفت.

همچنین حین یادگیری می‌توانید به شیوه‌های جمع‌آوری و تحلیل داده نیز آشنا شوید و این موضوع باعث می‌شود بتوانید تصمیمات بهتری را در آینده اتخاذ کنید.

بیشتر بدانیم : بهینه سازی وب سایت چگونه منجر به افزایش فروش میشود؟

۲. کانال یوتیوب با نام Google Analytics

قیمت: رایگان

یوتیوب سرشار از فیلم‌های آموزشی بسیار عالی است که می‌توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید. یکی دیگر از منابع محبوب یادگیری در مورد گوگل آنالیتیکس کانال یوتیوب  Google Analytics است.

اغلب افراد با ویدئو راحت‌تر می‌توانند مطالب را یاد بگیرند. اگر شما هم از این دسته هستید می‌توانید از کانال عالی برای یادگیری گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

۳. کانال یوتیوب MeasureSchool

قیمت: رایگان

کانال MeasureSchool در یوتیوب موضوعات بسیار متنوعی را در ارتباط با گوگل آنالیتیکس پوشش و آموزش می‌دهد. حتی آموزش گوگل تگ‌ منیجر را نیز می‌توانید در اینجا پیدا کنید. این کانال همچنین یک عضویت ایمیلی رایگان نیز دارد که با عضویت در آن، آخرین و برترین محتوای تولید شده در این کانال برای شما نیز ایمیل خواهد شد.

این کانال مطالب پیچیده گوگل آنالیتیکس را به روشی ساده بیان می‌کند.

۴. دوره گوگل آنالیتیکس متعلق به سایت  Lynda

قیمت: یک ماه استفاده رایگان. سپس برای یک ماه ۳۰ دلار و برای عضویت سالانه هرماه ۲۰ دلار

Lynda نه تنها دانش ضروری و اساسی استفاده از گوگل آنالیتیکس را به شما یاد می‌دهد بلکه شما را آماده می‌کند تا مدرک این دوره را نیز دریافت کنید. در ابتدا و در ۳۰ روز اول استفاده از این سایت رایگان است اما بعد از آن باید برای استفاده مبلغی را پرداخت کنید.

۵. دوره گوگل آنالیتیکس در سایت Udemy

قیمت: در این سایت می‌توانید ۱۰ دوره رایگان و ۱۰۳ دوره پولی را پیدا کنید

برخی معتقدند که این سایت یکی از منابع عالی یادیگری گوگل آنالیتیکس است. به این دلیل که می‌توانید در این سایت دوره‌های مختلفی را برای یک موضوع، از جمله گوگل آنالیتیکس پیدا کنید و گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. از طرفی در این سایت قادر خواهید بود که نظرات کاربران دیگر را نیز مطالعه کنید و به کمک این نظرات دوره مناسب خود را انتخاب کرده و شروع به یادگیری کنید.

نکته مثبت دیگر سایت Udemy این است که می‌توانید یک مهارت خاص مربوط به گوگل آنالیتیکس (و نه کل مهارت‌ها) را انتخاب کنید و فقط مهارتی را یاد بگیرید که لازم دارید.

Udemy با دید بازاریابی شما را آموزش می‌دهد و به آموزش صرف نمی‌پردازد. بدین ترتیب می‌توانید یاد بگیرید که چطور به کمک گوگل آنالیتیکس قادر خواهید بود که نرخ تبدیل و فروش در سایت خود را افزایش دهید.

در پایان می‌توان گفت که این سایت به صورتی جامع و سریع مهارت‌های لازم برای استفاده از گوگل آنالیتیکس را به شما خواهد آموخت و به کمک آن قادر خواهید بود برای اخذ گواهی اقدام کنید.

بیشتر بدانیم: سئو چیست و چه مزایایی دارد؟

۶. Annielytics

قیمت: از ۲۹۵ دلار تا ۱۲۹۵ دلار به همراه دوره‌های آموزشی کوچک و رایگان

این دوره نیز مورد استقبال کاربران زیادی بوده است و با شرکت در آن منابع رایگان زیادی نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این دوره نیز بسیار جامع است و معمولا به عنوان یک منبع معتبر حساب می‌شود که اکثر بازاریاب‌ها هنگام تردیدهای خود به آن رجوع می‌کنند.

۷. Data Driven

قیمت: ۴۹۹ دلار

دوره‌ای که در سایت Data Driven توسط Jeff Sauer ایجاد شده یک دوره کامل است که از نکات ابتدایی مانند ایجاد حساب در گوگل آنالیتیکس تا نکات پیشرفته مانند تعریف هدف و… را شامل می‌شود.

در این دوره می‌توانید جزئیات فراوانی را در مورد مهارت‌های مختلف گوگل آنالیتیکس یاد بگیرید. حتی مهارت‌هایی مانند گوگل تگ منیجر نیز در این سایت آموزش داده می‌شوند.

در این دوره حدود ۹۰ ویدئو و تعداد زیادی فایل متنی به شما داده می‌شود که می‌توانید به کمک آنها دانسته‌های خود را کامل کنید و حتی برای گرفتن مدرک این دوره آماده شوید.

به علاوه با تهیه این دوره قادر خواهید بود که به مطالب آموزشی جدیدتر در مورد آپدیت‌های جدید گوگل آنالیتیکس نیز دسترسی داشته باشید.

۸. ConversionXL Institute

قیمت: ۷ روز تریال به قیمت یک دلار، و حق عضویت ماهانه ۲۰۶ دلار

این دوره که در سایت cxl.com قرار دارد یک دوره بسیار خوب برای شروع یادگیری گوگل آنالیتیکس محسوب می‌شود.

لحن ویدئوهای این دوره خودمانی بوده و با سرعت مناسبی ضبط شده‌اند. همچنین سعی شده تا از اصطلاحات فنی کمی استفاده شود تا مبتدیان راحت‌تر یاد بگیرند. با توجه به سطح خود قادر خواهید بود که ویدئوهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. این دوره بسیار سریع سراغ اصل مطلب رفته و به سرعت شروع به آموزش نکات اصلی مربوط به گوگل آنالیتیکس می‌کند.

وجود مثال‌های بسیار و مرتبط با دنیای واقعی بازاریابی کمک می‌کند تا بتوانید مطالب را بهتر و کاربردی‌تر فرا بگیرید و از آنها استفاده کنید.

۹. ClickMinded Web Analytics Course

قیمت: ۹۹۷ دلار

این دوره که در سایت Clickminded.com موجود است با جزئیات زیادی به آموزش گوگل آنالیتیکس می‌پردازد. با یادگیری این جزئیات در گوگل آنالیتیکس قادر خواهید بود که تصمیمات بهتری را در آینده برای کسب‌وکار اینترنتی خود بگیرید.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها