اطلاعات کامل در خصوص ETF

صندوق سرمایه گذاری است که دارایی هایی مانند سهام ، کالاها ، اوراق قرضه و ارز خارجی را در خود نگهداری می کند. ETF در طول روز معاملاتی مانند یک سهام با نوسان قیمت معامله می شود. آنها اغلب شاخص هایی مانند NASDAQ ، S&P 500 ، داو جونز و راسل ۲۰۰۰ را ردیابی می کنند. سرمایه گذاری در بورس و در ETF مستقیماً صاحب سرمایه های اساسی نیستند ، اما در عوض ادعای غیرمستقیم دارند و در صورت داشتن بخشی از سود و ارزش باقیمانده به آنها تعلق می گیرد. از تصفیه صندوق. سهام مالکیت یا سود آنها به راحتی در بازار ثانویه قابل خرید و فروش است.

ETF شروع به کسوف صندوق های سرمایه گذاری مشترک به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری موردعلاقه می کند زیرا آنها سرمایه گذاری فراتر از سهام را ارائه می دهند و به این دلیل که ETF ها اغلب هزینه معاملات کمتری نسبت به متوسط ​​صندوق سرمایه گذاری مشترک دارند.

آموزش رایگان صفر تا صد بورس

انواع مختلف ETF

انواع مختلفی از ETFS وجود دارد ، از جمله موارد زیر:

سهام ETF

اینها مجموعه خاصی از سهام یا سهام را در اختیار دارند و مشابه شاخص هستند. ETF سهام معمولاً مجموعه سهام موجود در بخش بازار معین را در اختیار دارد.

شاخص ETF ها

این ETF ها دارای نمونه کارهایی هستند که به منظور تقلید از عملکرد تغییرات خاص نمونه کارها در صورت بروز تغییرات در شاخص زمینه ای ، طراحی شده اند.

اوراق قرضه ETF

این اوراق به طور خاص در اوراق قرضه یا سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری می شود.

کالاهای ETF

این ETF کالاهای فیزیکی مانند کالاهای کشاورزی ، منابع طبیعی و فلـزات گرانبها را در خود جای داده است.

ETF های ارزی

این ارزها در یک ارز واحد یا یک سبد از ارزهای مختلف سرمایه گذاری می شوند و به طور گسترده توسط سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می گیرند که مایل به قرار گرفتن در معرض بازار ارز بدون استفاده از معاملات آتی یا معاملات مستقیم بازار فارکس هستند. آنها معمولاً محبوب ترین ارزهای بین المللی مانند دلار آمریکا ، یورو ، پوند انگلیس یا ین ژاپن را ردیابی می کنند.

معکوس ETF

این وجوهی است که با استفاده از مشتقات مختلف برای بدست آوردن سود از طریق فروش کوتاه در هنگام کاهش ارزش شاخص های بازار گسترده ایجاد می شود.

ETF های اهرمی

این وجوه بیشتر متشکل از مشتقات مالی است که برای افزایش بازده درصد استفاده می شود. توجه به این نکته مهم است که اگرچه ETF های اهرمی پتانسیل سود را افزایش می دهند ، اما همچنین خطر را افزایش می دهند.

ETF های املاک و مستغلات

این صندوق ها در صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REITs) ، شرکت های خدمات املاک و مستغلات و شرکت های توسعه املاک و مستغلات سرمایه گذاری می کنند.

مزایای سرمایه گذاری در ETF ها

سرمایه گذاری در صندوق قابل معامله در بورس مزایای بسیاری دارد ، از جمله:

مزایای هزینه: ETF معمولاً نسبت هزینه متوسط ​​نسبت به صندوق سرمایه گذاری مشترک به طور قابل توجهی پایین تر است. این امر تا حدی به دلیل ماهیت معاملاتی صرافی آنها است که هزینه های معمولی را برای کارگزاران یا بورس در نظر می گیرد، در مقایسه با صندوق سرمایه گذاری مشترک که باید هزینه آن را به طور کلی تحمل کند.

دسترسی به بازارها: ETF در معرض طبقات دارایی است که دسترسی به سرمایه گذاران قبلی دشوار بود و سرمایه گذاران را می توانند دارایی هایی مانند اوراق قرضه بازارهای نوظهور ، شمش طلا یا ارزهای رمزپایه را در اختیار داشته باشند. از آنجا که ETF ها می توانند کوتاه مدت به فروش برسند و برای استفاده از سایر استراتژی های سرمایه گذاری پیچیده تر مورد استفاده قرار گیرند ، این طیف وسیعی از فرصت ها را برای سرمایه گذاران نشان می دهد.

شفافیت: صندوق های تامینی و حتی صندوق های سرمایه گذاری در مقایسه با ETF به روشی نه چندان شفاف عمل می کنند. صندوق های تامینی و صندوق های سرمایه گذاری معمولاً دارایی های خود را فقط به صورت سه ماهه گزارش می کنند. در مقابل ، ETF به طور واضح منابع پرتفوی روزانه خود را فاش می کند.

نقدینگی: از آنجا که می توان آنها را در بازارهای ثانویه در طول روز خریداری یا فروخت ، ETF ها بسیار مایع هستند. این در تضاد با صندوق های سرمایه گذاری مشترک است که فقط می توانند با قیمت بسته شدن پایان روز خریداری یا فروخته شوند.

کارآیی مالیاتی: به طور کلی ، ETF ها به دو دلیل عمده یک مزیت عمده مالیاتی نسبت به صندوق های سرمایه گذاری مشترک دارند. اول ، ETF گردش مالی نمونه کارها را کاهش می دهد و توانایی جلوگیری از سود سرمایه کوتاه مدت را که دارای نرخ مالیات بالاتری است ، ارائه می دهد. ثانیا ، اگر یک وثیقه کاملاً مشابه در یک پنجره ۳۰ روزه خریداری شود ، ETF ها می توانند بر قوانینی که فروش و ادعای ضرر در اوراق بهادار را منع می کنند، غلبه کنند.

آموزش سرمایه گذاری در بورس

معاملات آتی کالا

معاملات آتی کالا یک صحنه سرمایه گذاری است که اغلب نادیده گرفته می شود. چندین دلیل برای این وجود دارد. اول از همه، این به سادگی سرمایه گذاری نیست که به طور گسترده ای به عنوان تجارت سهام و سایر سرمایه گذاری های رایج تر تبلیغ شود. معاملات آتی کالاها با معاملات سهام متفاوت است، بنابراین بازرگانان را ملزم به یادگیری نحوه مدیریت سرمایه گذاری در بازار متفاوت می کند. همچنین، بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل داستان های ترسناک سرمایه گذاران که مبالغ هنگفتی را در بازارهای کالا از دست داده اند ، از تجارت کالا ترسیده اند. واقعیت این است که در حالی که معاملات کالایی ریسک بالاتری نسبت به سرمایه گذاران محافظه کار با درآمد ثابت یا معاملات سهام سنتی است ، با این وجود بازاری است که در آن تولید بازده بالا امکان پذیر است که بیش از توجیه خطر اضافی است.

درک قراردادهای آتی

معاملات آتی کالا در قالب قراردادهایی با اندازه استاندارد (مثلاً ۵۰۰۰ بوشل گندم) که در ماههای مختلف منقضی می شوند، معامله می شود. این واضح است که با سهامی که تاریخ انقضا ندارند و می توانند به طور نامحدود نگهداری شوند متفاوت است. معاملات آتی برای یک کالای معین را می توان معمولاً در زمان معاملات دو تا سه سال معامله کرد ، با این حال ، اکثریت قریب به اتفاق معاملات تقریباً همیشه در قرارداد با نزدیکترین تاریخ انقضا انجام می شود ، معروف به “ماه قبل”

قیمت های آتی بیش از سهام معمولاً تحت تغییرات ناگهانی و ناپایدار قیمت قرار می گیرند. سهامی که دارای سابقه طولانی در افزایش قیمت مداوم یا پرداخت سود سهام است ، احتمالاً این روند را ادامه خواهد داد. اما با معاملات آتی کالاها ، روند نزولی قیمت می تواند به معنای واقعی کلمه یک شبه به یک روند صعودی تغییر کند ، به دلیل عواملی مانند یخ زدگی غیرمنتظره یا خشکسالی در طول فصل رشد.

قراردادهای آتی به پنج دسته اصلی تقسیم می شوند:

آینده کشاورزی ، مانند ذرت ، گندم ، آب پرتقال ، و کاکائو

معاملات آتی دام ، مانند گرازهای لاغر و گاو های زنده

آینده های انرژی ، مانند نفت ، روغن گرمایش و گاز طبیعی

معاملات آتی فـلزات مانند طلا ، نقره و مس

معاملات آتی مالی مانند اوراق خزانه داری ، شاخص های سهام و ارزها

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها